Linkin Park

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.773
9.721
Past zeker. De kracht van Glastonbury is diversiteit. Linkin Park is onder een groot deel van het publiek van Glastonbury gewoon een grote naam. Je eigen muzieksmaak staat soms je objectiviteit over wat majors programmeren in de weg.
Dit heeft echt niets met mijn eigen smaak te maken toch? Linkin Park heeft nooit op Glasto gestaan toch? Dit is toch niet het type band die door dat festival geboekt wordt?

Staat ook volledig los van of het een grote naam is hoor. Download is het festival waar bands als deze doorgaans staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.809
Dit heeft echt niets met mijn eigen smaak te maken toch? Linkin Park heeft nooit op Glasto gestaan toch? Dit is toch niet het type band die door dat festival geboekt wordt?

Staat ook volledig los van of het een grote naam is hoor. Download is het festival waar bands als deze doorgaans staan.
Ze zijn wel een paar keer bijna geboekt daar. In 2014 zou het zelfs zo goed als rond zijn. Op de Glasto forums staat daar genoeg over en lees je bovendien veel enthousiasme over LP terug (wat me heeft verbaasd, want ik dacht dat ze in 2017 al passé waren).
Ik ben iig benieuwd waar ze gaan staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Ik ben inderdaad ook verbaasd over de hype die LP nu weet te creëren. Ook ik dacht dat ze al voor de dood van Chester bij lange na niet zo populair meer waren. Maar als dit een opleving is en er wordt eer aan de legacy van de band gedaan, dan chapeau!
Ook Pantera, AC/DC, Queen, Led Zeppelin met Jason Bonham, Skid Row ( al 25 jaar zonder Seb Bach) doen gewoon hun ding.en het zijn zeker geen coverbands.
@Indiaantje89. Ik snap ook zeker je standpunt en liefde voor de originele band of bands. Maar een voortzetting van al die muzikale erfenissen is zeker wat waard. Ik gun mijn zoon nog zoveel ervaringen met mijn oude helden. Dan is het maar in een andere bezetting. Het gaat uiteindelijk om het doorgeven van fijne muziek aan nieuwe generaties 🥰🤘
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Ik zag vandaag na mijn verhaal en de reactie van @Indiaantje89 de zaken zo in het extreme ontploffen. Heel bizar. Dat is gewoon niet waar dit forum voor is bedoeld. Zoals @Brian ook al aan gaf. Het gaat om de gezonde discussies. Meningen staan daarbij inderdaad centraal. Maar meningen of iemand op de persoon aanvallen zijn 2 totaal verschillende zaken. Bij deze is dit ook het laatste wat ik over deze discussie wil zeggen. Het moet hier in ieder geval wel gewoon eerlijk, open en gezellig blijven.
 
  • Winning
Waarderingen: Metalhead Liam

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
734
Ik ben inderdaad ook verbaasd over de hype die LP nu weet te creëren. Ook ik dacht dat ze al voor de dood van Chester bij lange na niet zo populair meer waren. Maar als dit een opleving is en er wordt eer aan de legacy van de band gedaan, dan chapeau!

Het is en blijft de meeste beluisterde metalband op Spotify (of toch rockband die ook op een metalfestival past)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en Piebe71

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
voor de mensen die afvroegen van hun podium zou kunnen op festivals waar mee hun live set gaven. Er zou sprake zijn van 3 podiums om later mee te toeren. Wordt in begin van deze interview gezegd. Dus ik vermoed dat festivals zeker tot de mogelijkheden zal behoren volgende zomer.


vanaf min 20 min gaat het wat zij er bij voelen om verder te gaan als Linkin park. wat ik van onthou vooral is dat ze de vriendschap hebben gemist, creatief zijn, doen wat je graag doet , je emoties uiten in een veilige plek. Voor mij was dat de kern van linkin park. Dus ik geloof dat het er weer ga staan.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.881
6.120
Ik zag vandaag na mijn verhaal en de reactie van @Indiaantje89 de zaken zo in het extreme ontploffen. Heel bizar. Dat is gewoon niet waar dit forum voor is bedoeld. Zoals @Brian ook al aan gaf. Het gaat om de gezonde discussies. Meningen staan daarbij inderdaad centraal. Maar meningen of iemand op de persoon aanvallen zijn 2 totaal verschillende zaken. Bij deze is dit ook het laatste wat ik over deze discussie wil zeggen. Het moet hier in ieder geval wel gewoon eerlijk, open en gezellig blijven.
Ik snap dit oprecht niet. Alles is al weggehaald, ik was niet de enige die hier bezig was, sterker nog ik was niet eens de aanstichter. De discussie was al voorbij, en weer wordt het opgerakeld. En ik weet ik heb het nu wederoom weer gedaan omdat ik er op reageer, is al de derde keer in 24 uur tijd nu dat dit gebeurt. En omdat ik hier op reageer ben ik waarschijnlijk weer de schuldige... tja ik zit hier ook gewoon voor mijn lol. Ik wil ook discussiëren, maar steeds die sneren achteraf omdat ik een afwijkende mening heb is is gewoon enorm vervelend. En ja ik reageer misschien soms te heftig, maar kap er dan ook gewoon een keer mee met dat na schoppen steeds.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Ik snap dit oprecht niet. Alles is al weggehaald, ik was niet de enige die hier bezig was, sterker nog ik was niet eens de aanstichter. De discussie was al voorbij, en weer wordt het opgerakeld. En ik weet ik heb het nu wederoom weer gedaan omdat ik er op reageer, is al de derde keer in 24 uur tijd nu dat dit gebeurt. En omdat ik hier op reageer ben ik waarschijnlijk weer de schuldige... tja ik zit hier ook gewoon voor mijn lol. Ik wil ook discussiëren, maar steeds die sneren achteraf omdat ik een afwijkende mening heb is is gewoon enorm vervelend. En ja ik reageer misschien soms te heftig, maar kap er dan ook gewoon een keer mee met dat na schoppen steeds.
Ik weet niet hoe je mijn verhaal leest of interpreteert. Ik probeerde juist aan te geven dat jij en ik een discussie hadden die hier thuis hoort, maar dat het daarna juist ontspoorde. Dus niks over jou of mijn mening. Dat is juist de kracht van een forum wat jij ook al benoemde.
Ik dacht bij deze juist even voor jou in verdediging te gaan.🤗
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.881
6.120
Ik weet niet hoe je mijn verhaal leest of interpreteert. Ik probeerde juist aan te geven dat jij en ik een discussie hadden die hier thuis hoort, maar dat het daarna juist ontspoorde. Dus niks over jou of mijn mening. Dat is juist de kracht van een forum wat jij ook al benoemde.
Ik dacht bij deze juist even voor jou in verdediging te gaan.🤗
Ja ik heb het gelezen, maar het was allemaal weer achter de rug. Dan heeft het geen zin om het steeds weer opnieuw op te rakelen. Is ook niks persoonlijk hoor naar jou hoor.
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.444
Geen zin om ruzie te maken, maar er is een andere drummer en zanger die niet de nummers orgineel gezongen/geschreven hebben. Dan praat je toch over coveren?
Dus van zodra een bandlid in een band vervangen wordt, is het een coverband? Zelfs al is dat de drummer die niet heeft meegeschreven aan nummers? Dan is pakweg Motley Crue al heel haar leven een coverband want de gitarist werd al vervangen voor ze ook maar een keer hadden gespeeld.

Linkin Park heeft nog steeds Mike. Pantera heeft nog steeds Rex en Phil. Noem zo een bands dan ook aub niet coverbands
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.881
6.120
Dus van zodra een bandlid in een band vervangen wordt, is het een coverband? Zelfs al is dat de drummer die niet heeft meegeschreven aan nummers? Dan is pakweg Motley Crue al heel haar leven een coverband want de gitarist werd al vervangen voor ze ook maar een keer hadden gespeeld.

Linkin Park heeft nog steeds Mike. Pantera heeft nog steeds Rex en Phil. Noem zo een bands dan ook aub niet coverbands
Wat ik al eerder gezegd had. Voor mij is de zang te essentieel en te uniek om te vervangen. Het is dan ook niet voor niets een frontman/frontvrouw. Daarnaast was het ook nog de songwriter en zijn veel nummers gezongen met de emoties die door hem werden gevoeld en geleefd. En als ik dit hoor zoals zij het zingt dan doet mij dat inderdaad denken aan een coverband. Zo erg is dat toch niet?
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en Piebe71

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.676
3.501
Ja ik heb het gelezen, maar het was allemaal weer achter de rug. Dan heeft het geen zin om het steeds weer opnieuw op te rakelen. Is ook niks persoonlijk hoor naar jou hoor.
Dat achter de rug om verhaal heb ik dus niet helemaal meegekregen. Toen ik Brian zijn reactie las had hij waarschijnlijk al berichten verwijderd. Excuus voor de verwarring dan
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: jasper79

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.444
Wat ik al eerder gezegd had. Voor mij is de zang te essentieel en te uniek om te vervangen. Het is dan ook niet voor niets een frontman/frontvrouw. Daarnaast was het ook nog de songwriter en zijn veel nummers gezongen met de emoties die door hem werden gevoeld en geleefd. En als ik dit hoor zoals zij het zingt dan doet mij dat inderdaad denken aan een coverband. Zo erg is dat toch niet?
Zeker niet. Ik snap u zelfs. Want ik heb hetzelfde. Maar het feit ook dat de band voor een vrouw nu heeft gekozen, komt voor mij over als dat ze niet zomaar willen een kopie zijn en daar kan ik respect voor hebben. En ik probeer de muziek dan ook anders te ervaren. En Emily, ik ben er zeker van dat ze er iets tofs van gaat maken. Ik zie het als een nieuwe start
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
Zeker niet. Ik snap u zelfs. Want ik heb hetzelfde. Maar het feit ook dat de band voor een vrouw nu heeft gekozen, komt voor mij over als dat ze niet zomaar willen een kopie zijn en daar kan ik respect voor hebben. En ik probeer de muziek dan ook anders te ervaren. En Emily, ik ben er zeker van dat ze er iets tofs van gaat maken. Ik zie het als een nieuwe start
Vandaar die From Zero ook wellicht.

Of heeft dat een andere verklaring?
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

jarne

Support act
14 feb 2013
1.075
424
voor de mensen die afvroegen van hun podium zou kunnen op festivals waar mee hun live set gaven. Er zou sprake zijn van 3 podiums om later mee te toeren. Wordt in begin van deze interview gezegd. Dus ik vermoed dat festivals zeker tot de mogelijkheden zal behoren volgende zomer.


vanaf min 20 min gaat het wat zij er bij voelen om verder te gaan als Linkin park. wat ik van onthou vooral is dat ze de vriendschap hebben gemist, creatief zijn, doen wat je graag doet , je emoties uiten in een veilige plek. Voor mij was dat de kern van linkin park. Dus ik geloof dat het er weer ga staan.
Lijkt ook wel dat er wat meer heavy songs aan komen in tegenstelling tot laaste albums,
Gaat op een gegeven moment dat haar screams inspireerde voor meer heavy te gaan en het heavy gaan en omgekeerd,
Zane lijkt allesinds fan
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Sdg

Randprogramma
12 mrt 2023
234
301
Lijkt ook wel dat er wat meer heavy songs aan komen in tegenstelling tot laaste albums,
Gaat op een gegeven moment dat haar screams inspireerde voor meer heavy te gaan en het heavy gaan en omgekeerd,
Zane lijkt allesinds fan
ik denk ook dat we nog aangenaam zullen kunnen verschieten van het album.
 
  • Leuk
Waarderingen: jarne

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.496
8.742
Even wat gelezen over de eerste twee albums en wat ik vooral teruglees is dat het dus niet zo is dat die albums geschreven zijn volledig door Chester. Wel dat het eerste album veel gaat over de gevoelens die hij had in zijn jeugd, maar het hele songwriting proces was een gezamenlijk proces.

Andere interessante take die je kan nemen is dat Chester wel de originele zanger van Linkin Park was, omdat de band nog een andere naam had, toen hij erbij kwam.
 

Metalhead Liam

Gouden Tip
25 nov 2022
285
439
Ik heb Linkin park net geluisterd.
Dat is niet best. Groen licht voor een doorstart wat mij betreft, maar toch niet met deze zangeres.
Het is een beetje als Guns n Roses in de tijd dat alleen Axl er nog was.
Chester is niet echt te vervangen, maar als je een poging doet, pak dan een zanger(es) met een exentriek eigen geluid.
Dat hoor ik bij deze dame echt niet.
(Plaats het even hier omdat t hier beter staat)
Vind juist dat ze nu een unieke sound hebben met de nieuwe zangeres. De oudere LP nummers zijn wel ff wennen met de nieuwe zang maar zeker niet slecht, maar vind dat nieuwe nummer toch echt heel goed en vind ook dat Emily het erg goed doet
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Chiel

Support act
18 jul 2014
1.100
578
Als ik zie wat hun livestream op het wereldwijde web losmaakte, dan denk ik dat ze zeker in hun eerste rondje op de allergrootste podia kunnen gaan staan en dat het verkoopt. Ze waren met meerdere termen (Linkin Park, Chester) de hele dag trending op X. Zowel op Youtube als op Spotify is The Emptiness Machine op dit moment al meer dan 7 miljoen keer gestreamd. Het is hier in Nederland op elk groot mainstream medium nieuws. Zomaar wat signalen dat dit wel degelijk iets heel groots is.

Over wel of geen headliner, een succesvolle doorstart of niet, dat bepaalt uiteindelijk het publiek. Het kan best dat straks de eerste hype voorbij is, Emily toch een beetje tegenvalt en die nieuwe plaat helemaal kut is. Dan gaan ze vanzelf weer zakken op de affiches en in kleinere venues spelen. Of ze stoppen er weer mee, kan ook. Of het is een daverend succes en ze zijn straks weer één van de allergrootste en populairste bands van de wereld, dat kan ook. Of het valt er uiteindelijk een beetje tussenin. We gaan het wel zien. Maar nogmaals, uiteindelijk zal altijd het publiek bepalen hoe succesvol die doorstart gaat zijn en op welke plekken ze op de langere termijn gaan staan.
De hele dag trending op X? Ja, nadat ze zagen dat de spotlight door Oasis was overgenomen en ze de klok die aftelde naar woensdag 29 augustus opeens een week verlaat hadden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken