Rock Werchter 2025

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
Olivia Rodrigo zal volgende week nieuwe data aankondigen in 2025 (ten vroegste in april) voor haar twee gecancelde shows in Manchester. Mochten de nieuwe data in juni of juli liggen dan stijgen de kansen van Rock Werchter om ook opgenomen te worden in een mini Europese tournee. Wat zouden jullie vinden van Olivia Rodrigo als headliner Rock Werchter?
Staat ook al maanden bovenaan het geruchtenlijstje voor Glastonbury dus grote kans dat die Manchester data ook ergens in de periode juni/juli liggen inderdaad. Toch wel een heel grote kanshebber voor Rock Werchter denk ik maar tot nu toe niet enorm veel besproken in het topic hier.
Alleen vraag ik me af: met Billie Eilish die ook al als zekerheidje wordt gezien, gaat RW het aandurven om twee vrouwelijke popheadliners te boeken?
 

festibob

Gouden Tip
5 jan 2024
448
247
Sting vernieuwt zichzelf rockend met Sting 3.0 zie recente US concerten met de helft Police songs. Hem zie ik optreden op 29 juni of 13 juli (TW KLASSIEK) of Rock Werchter in een sterke line-up (meerdere toppers).
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.399
3.419
Sting vernieuwt zichzelf rockend met Sting 3.0 zie recente US concerten met de helft Police songs. Hem zie ik optreden op 29 juni of 13 juli (TW KLASSIEK) of Rock Werchter in een sterke line-up (meerdere toppers).
Ik hoop dat Mozart langskomt, zou toch wel een terechte en vernieuwende headliner zijn.
 
  • Haha
Waarderingen: Tinus101

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
4.157
5.556
Staat ook al maanden bovenaan het geruchtenlijstje voor Glastonbury dus grote kans dat die Manchester data ook ergens in de periode juni/juli liggen inderdaad. Toch wel een heel grote kanshebber voor Rock Werchter denk ik maar tot nu toe niet enorm veel besproken in het topic hier.
Alleen vraag ik me af: met Billie Eilish die ook al als zekerheidje wordt gezien, gaat RW het aandurven om twee vrouwelijke popheadliners te boeken?
Billie Eilish lijkt me nog steeds geen 100% zekerheid zoals er hier over wordt gedaan. Haar tour bevat altijd periodes van pauze om zich te sparen.
Ik zie ze Olivia Rodrigo nog wel op een of andere manier in een co-headline constructie krijgen
 
  • Leuk
Waarderingen: Thisso

MadMandra27

Support act
23 aug 2022
1.178
1.403
Staat ook al maanden bovenaan het geruchtenlijstje voor Glastonbury dus grote kans dat die Manchester data ook ergens in de periode juni/juli liggen inderdaad. Toch wel een heel grote kanshebber voor Rock Werchter denk ik maar tot nu toe niet enorm veel besproken in het topic hier.
Alleen vraag ik me af: met Billie Eilish die ook al als zekerheidje wordt gezien, gaat RW het aandurven om twee vrouwelijke popheadliners te boeken?
Op de 8, bij uitbreiding 12, top-plaatsen zou er toch plaats moeten zijn voor 3 pop-boekingen imo. Ik reken als top-plaatsen dus laatste 2 op de Main en Barnheadliner. Mijn inschatting:

- Headliner: Billie Eilish
- Coheadliner: Olivia Rodrigo
- Barnheadliner: Charli XCX
 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: jules1994 en Thisso

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
742
919
Ik vind Olivia Rodrigo echt veel passender voor Pukkelpop. Ik verwacht echt een bak kritiek als Werchter daar mee aan komt zetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiel

parelconfituur

Geliefde act
7 dec 2019
1.313
2.068
Ik vind Olivia Rodrigo echt veel passender voor Pukkelpop. Ik verwacht echt een bak kritiek als Werchter daar mee aan komt zetten.

So what? Er is een bepaald soort volk dat altijd hun gal spuwt als het geen Green Day, Foo Fighters, Metallica of eender welke legacy gitaarband is die aangekondigd wordt aan de bovenkant van de affiche. Er mogen nog drie van de vier dagen gevuld zijn met acts vol gitaren, gooi er één dag in waar de bovenkant uit een Billie, Olivia of Fred Again bestaat en ze gaan nog zeuren.

Ik zeg..laat hun maar spuwen en mekkeren en 'het is wel ROCK Werchter e' plaatsen zo veel ze willen, acts als Olivia Rodrigo en Billie zijn top en het zou, net als Dua dit jaar, een win zijn als ze een ervan of beiden op de vierdaagse voor Werchter geprogrammeerd krijgen.
 

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.475
720
Ik vind Olivia Rodrigo van alle popacts nog het meest passen bij het "het is wel ROCK Werchter" publiek. Ze leunt tegenwoordig bij pop rock aan, zingt zonder backing track en speelt zelf instrumenten, en heeft een full band achter haar staan. Alle argumenten die men graag aanhaalt om tegen popacts op festivals te zijn.

Koppel haar aan een Blink 182 en Paramore (of zelfs Green Day als het qua eisen meevalt?) en je hebt gewoon een rechtlijnig dagje.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.814
12.546
Ik vind Olivia Rodrigo van alle popacts nog het meest passen bij het "het is wel ROCK Werchter" publiek. Ze leunt tegenwoordig bij pop rock aan, zingt zonder backing track en speelt zelf instrumenten, en heeft een full band achter haar staan. Alle argumenten die men graag aanhaalt om tegen popacts op festivals te zijn.

Koppel haar aan een Blink 182 en Paramore (of zelfs Green Day als het qua eisen meevalt?) en je hebt gewoon een rechtlijnig dagje.
Oke dat klinkt wel interessant. Zal vast wel wat nummers kennen als ik het hoor maar deze beschrijving triggert me wel. Grote kans dus dat ik haar komende zomer zal gaan zien op Werchter of Glastonbury. Zal me er dan eens wat beter in verdiepen
 

jefferke

Subheadliner
24 nov 2013
3.670
2.291
So what? Er is een bepaald soort volk dat altijd hun gal spuwt als het geen Green Day, Foo Fighters, Metallica of eender welke legacy gitaarband is die aangekondigd wordt aan de bovenkant van de affiche. Er mogen nog drie van de vier dagen gevuld zijn met acts vol gitaren, gooi er één dag in waar de bovenkant uit een Billie, Olivia of Fred Again bestaat en ze gaan nog zeuren.

Ik zeg..laat hun maar spuwen en mekkeren en 'het is wel ROCK Werchter e' plaatsen zo veel ze willen, acts als Olivia Rodrigo en Billie zijn top en het zou, net als Dua dit jaar, een win zijn als ze een ervan of beiden op de vierdaagse voor Werchter geprogrammeerd krijgen.
Je kan de bal ook omdraaien. Er is altijd een bepaald soort volk die hun gal spuwt als het Green Day, Foo Fighters of Metallica is.
Ik blijf vooral hopen dat we op Werchter de mix van alles krijgen.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.458
6.234
Dus Jamie xx die er quasi 12000 tickets doorjaagt op paar dagen.
StuBru die zich er misschien nog stevig achter zetten en je hebt een headliner op Pkp of barnheadliner RW klaar staan.

Die verkoopt vlotter als Justice. Gaan ze nooit aan Dour laten.

In het verleden al mogen headlinen op BKS, maar Mojo gaat hem nu niet laten passeren denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekroeck en Nelios

Gebruikers die dit onderwerp bekijken