Best Kept Secret 2025

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.176
6.640
Bepaalde reacties laat ik even achterwegen. Maar gezien hoe laag Soulwax op Lowlands stond zou ik dat echt geen BKS headliner vinden, ook geen sub meer eigenlijk.
Anderzijds, meerdere keren de AB uitverkocht en ook in Nederland vullen die moeiteloos een grote zaal. Toch zie ik er ook geen headliner in, Soulwax is niet de band die 10-15k naar het strand trekt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Matthijs

Dagopener
10 dec 2015
524
494
Al zou het me ook echt niet verbazen dat ze Lowlands achteraan gaan met een NL headliner. Maar dat is wel een doemscenario voor mij persoonlijk.

Ik moest even checken of mijn geheugen me niet in de steek liet, maar inderdaad: Lowlands had in 2008 al Anouk als headliner, al heb ik het idee dat 'headliner' toen (zeker op Lowlands) nog wat minder betekende dan tegenwoordig.

Zelf zou ik trouwens ook geen Nederlandse act kunnen bedenken die ik op dit moment een waardige headliner zou vinden voor BKS. Misschien Eefje, maar voor mij hoeft dat op voorhand niet zo nodig.

Snow Patrol lijkt me a la Paolo Nutini nog best aardig.

Wat betreft de headliners ben ik al niet ontevreden als de verdeling net als vorig jaar '1 keer kut, 1 keer prima, 1 keer goed' is.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.533
2.676
Ik moest even checken of mijn geheugen me niet in de steek liet, maar inderdaad: Lowlands had in 2008 al Anouk als headliner, al heb ik het idee dat 'headliner' toen (zeker op Lowlands) nog wat minder betekende dan tegenwoordig.
Nog veel verder terug: al in 1998 had Lowlands een Nederlandse headliner: Junkie XL.
Ik zie voorlopig geen echte match tussen BKS en een Nederlandse headliner.
Hoop toch dat de teller dit keer op 2 prima/goede headliners staat. Als we dan nog wat mooie namen op de laatste spots in TWO en goede nieuwe namen in The Secret en bij de Muziekgieterij hebben ben ik tevreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brundlecat en dfrvanloon

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.176
6.640
Team glas halfleeg..

HL: Bon Iver - Snow Patrol - BICEP (live)

TWO: FKA Twigs - Big Thief - Warhaus
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
11.176
6.640
Als FKA Twigs en Bon Iver al onder team halfleeg valt, ben ik wel benieuwd naar team halfvol...
Idk Cave, Charli, Kamasi Washington, Soulwax haha. Denk dat Twigs, omdat ze zo moeilijk te pakken te krijgen is, dat die nauwelijks festivals gaat doen. Nieuwe album is clubgetint en erg intiem, misschien dat ze liever zalen doet?
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.892
6.135
Nog veel verder terug: al in 1998 had Lowlands een Nederlandse headliner: Junkie XL.
Ik zie voorlopig geen echte match tussen BKS en een Nederlandse headliner.
Hoop toch dat de teller dit keer op 2 prima/goede headliners staat. Als we dan nog wat mooie namen op de laatste spots in TWO en goede nieuwe namen in The Secret en bij de Muziekgieterij hebben ben ik tevreden.
Ik denk dat we er niet blind voor moeten worden. Goldband verkoopt mogelijk gewoon meer tickets dan Bon Iver. Kijk maar naar Lowlands, daar was het ook van incident naar vaste prik geworden.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.533
2.676
Ik denk dat we er niet blind voor moeten worden. Goldband verkoopt mogelijk gewoon meer tickets dan Bon Iver. Kijk maar naar Lowlands, daar was het ook van incident naar vaste prik geworden.
Maar de reacties op Goldband op LL waren alles behalve positief.
En ook de reacties op Merol en (vooral) DJVT dit jaar op BKS waren erg negatief. Neem aan dat ze dus wel echt kritisch zullen (moeten0 kijken naar dit soort namen.
 

Tumbleweedovski

Campingartiest
13 aug 2016
61
92
Zou Eels niet wat zijn voor BKS? Staan niet vaak op festivals, maar dit lijkt mij toch een goede match als sub op ONE of een PJ Harvey slot in TWO. Schuift de nodige kaarten wel en is een echte indie darling. 27 september ook weer een nieuwe plaat al hebben ze al zo veel sterk materiaal geschreven door de jaren heen dat dat waarschijnlijk bijzaak is.
 

Ferraroo

Playlistbediener
15 jan 2017
15
16
Maar de reacties op Goldband op LL waren alles behalve positief.
En ook de reacties op Merol en (vooral) DJVT dit jaar op BKS waren erg negatief. Neem aan dat ze dus wel echt kritisch zullen (moeten0 kijken naar dit soort namen.
Nu al Heimwee naar Eefje op BKS25 (al zal ze geen headliner zijn)
 
  • Geweldig
Waarderingen: gretz

Archie

Playlistbediener
17 apr 2024
30
65
Nog veel verder terug: al in 1998 had Lowlands een Nederlandse headliner: Junkie XL.
Ik zie voorlopig geen echte match tussen BKS en een Nederlandse headliner.
Nu al Heimwee naar Eefje op BKS25 (al zal ze geen headliner zijn)

Eefje de Visser is wat mij betreft wel precies de act die op BKS de headline-spot zou mogen krijgen, naast twee buitenlandse headliners. Laat Eefje maar doen wat Oscar and the Wolf eerder ook mocht doen. Lijkt me met dat nieuwe album prachtig op het strand.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: gretz en Sjakie de Wit

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.170
3.102
Eefje de Visser is wat mij betreft wel precies de act die op BKS de headline-spot zou mogen krijgen, naast twee buitenlandse headliners. Laat Eefje maar doen wat Oscar and the Wolf eerder ook mocht doen. Lijkt me met dat nieuwe album prachtig op het strand.
Bon Iver - Eefje - Fontaines DC.
Niet groots, maar wel heel goed.
 

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
185
137
Zou Eels niet wat zijn voor BKS? Staan niet vaak op festivals, maar dit lijkt mij toch een goede match als sub op ONE of een PJ Harvey slot in TWO. Schuift de nodige kaarten wel en is een echte indie darling. 27 september ook weer een nieuwe plaat al hebben ze al zo veel sterk materiaal geschreven door de jaren heen dat dat waarschijnlijk bijzaak is.
nieuwe plaat van Eels in september? Dat heb ik gemist precies.
 

Fluxion

Gouden Tip
24 feb 2023
290
261
Als iemand die tot nu toe pas twee keer een dagkaart heeft gekocht, zal een dag met Eefje als headliner bij mij wel al meteen afvallen. Je moet wel een hele sterke under en midcard boeken wil ik dat het geld dan waard vinden. En dat is geen verwijt aan Eefje, ik ben niet de grootste fan maar ik zou haar best eens willen zien, maar niet met een dagkaart voor ~120-130 euro(?). Als weekendbezoeker maakt dit natuurlijk al minder uit en daar zal de focus ongetwijfeld ook liggen. Maar toch.

Aan de andere kant, de afgelopen jaren zijn er ook al meerdere dagen headliners geweest waar ik geen dagkaart voor zou kopen. Dus zoveel zou het ook niet veranderen. ;) En mochten ze nou per se voor een Nederlandse act gaan, zijn er natuurlijk nog veel slechtere keuzes.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken