Graspop Metal Meeting 2025

We zijn nu al een tijdje bezig met het zoeken van headliners, dat ik me afvroeg of er iets te vinden is buiten de gebaande paden...

Nu kwam ik bij twee oude rock iconen, die waarschijnlijk iets te soft zijn. En los van of ze wel of niet kunnen voor 2025, zou ik toch benieuwd zijn naar wat jullie van deze legendes zouden denken als mogelijke (toekomstige) headliners op Graspop rollator zondag:
- Eric Clapton
- Carlos Santana

Ps. Santana staat een week later in Antwerpen, dus is zeker niet relevant voor 2025.
Het zou me niet verbazen als graspop wat meer in de breedte gaat boeken maar dan verwacht ik eerder dat ze het zoals hellfest aanpakken en bands zoals QOTSA en Foo fighters in de planning gaan zetten. Weet niet of een Santana of Eric clapton de juiste 'vibe' heeft voor graspop

We zijn nu al een tijdje bezig met het zoeken van headliners, dat ik me afvroeg of er iets te vinden is buiten de gebaande paden...

Nu kwam ik bij twee oude rock iconen, die waarschijnlijk iets te soft zijn. En los van of ze wel of niet kunnen voor 2025, zou ik toch benieuwd zijn naar wat jullie van deze legendes zouden denken als mogelijke (toekomstige) headliners op Graspop rollator zondag:
- Eric Clapton
- Carlos Santana

Ps. Santana staat een week later in Antwerpen, dus is zeker niet relevant voor 2025.
Met Eric Clapton en Santana zouden ze voor mijn gevoel toch de plank volkomen misslaan. Ben fan van de oude rockers, maar daar schaar ik deze beide niet onder. Hoewel het beiden geweldige artiesten zijn in hun eigen genre.

Artikel is wel al van een tijdje geleden, maar zou dit misschien niet kunnen zijn waarop ze nog moeten wachten?

Is eerder gewoon een clickbait artikel. Zolang hij zijn stem niet op orde heeft, gaat ie niet touren heeft ie gezegd

Is eerder gewoon een clickbait artikel. Zolang hij zijn stem niet op orde heeft, gaat ie niet touren heeft ie gezegd
Ah oké, nooit meer dus :ROFLMAO:

Best wel op zich jammer, had de band eens graag gezien. In Brugge ben ik toen niet gegaan want ben er geen super fan van, dus wou er geen 75 euro ofzo voor betalen. Maar op een festival had ik ze echt wel eens graag gezien eigenlijk

Ah oké, nooit meer dus :ROFLMAO:

Best wel op zich jammer, had de band eens graag gezien. In Brugge ben ik toen niet gegaan want ben er geen super fan van, dus wou er geen 75 euro ofzo voor betalen. Maar op een festival had ik ze echt wel eens graag gezien eigenlijk

Volgens mij ging het vooral om revalidatie na een operatie. Zou het in ieder geval niet als een realistische optie zien

• Leuk
Waarderingen: won666

- Eric Clapton
- Carlos Santana

Mijn verwachting is heel obvious Within Temptation, iets wat minder verwacht of tour nog niet aangekondigd zoals Muse / Volbeat, en dan een totale verrassing in de trend van Slayer/Motley Crue (ondanks alle skeptici) of zo.

Halestorm verwacht ik eigenlijk ook wel op GMM, maar neem aan dat die geen headliner materiaal zijn.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns
Mijn verwachting is heel obvious Within Temptation, iets wat minder verwacht of tour nog niet aangekondigd zoals Muse / Volbeat, en dan een totale verrassing in de trend van Slayer/Motley Crue (ondanks alle skeptici) of zo.

Halestorm verwacht ik eigenlijk ook wel op GMM, maar neem aan dat die geen headliner materiaal zijn.
ze hebben geen 3 grote namen meer nodig, zelfs in het geval dat FiR niet gaat headlinen krijgt die vrijdag gewoon een kleine north stage headliner erbij, zoals bijvoorbeeld The Prodigy. Within Temptation kan dan de zaterdag of zondag headlinen en dan wellicht nog 1 van je andere 4 genoemde namen of iets dat nog helemaal niet genoemd is.

ze hebben geen 3 grote namen meer nodig, zelfs in het geval dat FiR niet gaat headlinen krijgt die vrijdag gewoon een kleine north stage headliner erbij, zoals bijvoorbeeld The Prodigy. Within Temptation kan dan de zaterdag of zondag headlinen en dan wellicht nog 1 van je andere 4 genoemde namen of iets dat nog helemaal niet genoemd is.
Ja dat kan idd, Prodigy voor vrijdag is ook vrij realistisch + Within Temptation + iets onverwachts.

• Leuk
Waarderingen: festivalryo en Loek123
Within Temptation en Till op de zondag lijkt me wel een rare combinatie ter afsluiting...

• Leuk
Waarderingen: nepticot
Raarder dan Scorpions en Machine Head? 😉
Zeker. Dat vond ik één van de beste combo's als afsluiter ooit. Zonder heel erg te willen generaliseren, kan ik me zo voorstellen dat fans van Scorpions een beetje bijtijds naar huis op zondagavond helemaal niet zo erg vonden. En Machine Head is dan juist weer een band die het perfect beheerst om een hele weide nog voor een laatste keer in beweging te krijgen.

Denk eerlijk gezegd niet dat ze het echt kunnen permitteren om heel moeilijk te doen over headline combinaties, denk dat die vooral worden geboekt op basis van beschikbaarheid

Ze lijken nu dan toevallig die luxe te hebben within temptation om nog wat te kunnen schuiven, maar met 99% van de headliners heb je die luxe natuurlijk niet

Daarnaast is er vrijwel geen enkele logische combi te bedenken met Till Lindemann, behalve misschien Marilyn Manson :ROFLMAO: (of rammstein) maar die zijn gelukkig beiden niet op tour

Daarnaast is er vrijwel geen enkele logische combi te bedenken met Till Lindemann, behalve misschien Marilyn Manson :ROFLMAO: (of rammstein) maar die zijn gelukkig beiden niet op tour
Dat dacht ik ook gelijk ja, alles is een rare combi met Till, die vent is gewoon raar. Misschien zou Marilyn Manson inderdaad nog de best passende combinatie zijn, die wilde op zich wel touren maar de festivals moesten hem niet hebben, wat ik uit dat interview met de Hellfest directeur begreep. En gelukkig maar ook. Blijkbaar boeken ze toch niet zomaar klakkeloos alles wat kaarten verkoopt, en zijn er wel degelijk morele grenzen.

Dat dacht ik ook gelijk ja, alles is een rare combi met Till, die vent is gewoon raar. Misschien zou Marilyn Manson inderdaad nog de best passende combinatie zijn, die wilde op zich wel touren maar de festivals moesten hem niet hebben, wat ik uit dat interview met de Hellfest directeur begreep. En gelukkig maar ook. Blijkbaar boeken ze toch niet zomaar klakkeloos alles wat kaarten verkoopt, en zijn er wel degelijk morele grenzen.
Korn lijkt de geprefereerde partner op andere festivals (Hellfest, EvilLive) , Resurrection niet af te leiden uit de poster (Korn of FiR), Rock Imperium (In Flames) en of Rockfest is de andere grotere naam op zijn dag Jinjer.

Misschien zijn deze Duitsers geboekt als afsluiter na Till ;)

Users who are viewing this thread