Graspop Metal Meeting 2025

Bestaat de kans dat CoF ook GMM aandoet? Heb die vorige keer gemist omdat ik zo idioot was GnR te verkiezen (ook al zijn we toen na een uur vertrokken). Zou die nog wel eens willen zien, in de jaren 90 nog veel naar geluisterd.

Bestaat de kans dat CoF ook GMM aandoet? Heb die vorige keer gemist omdat ik zo idioot was GnR te verkiezen (ook al zijn we toen na een uur vertrokken). Zou die nog wel eens willen zien, in de jaren 90 nog veel naar geluisterd.
Dat vraag je net een paar dagen te laat, ze stonden afgelopen weekend in Amsterdam, Luik en Tilburg 😬

We zullen zien... 😉
Voorlopig is The Prodigy nog niet aangekondigd en misschien ook niet... Het enige wat ik hoop is dat er tijdens FiR interssante bands op de Jupiler Stage en de Marquee zullen staan, zodat iedereen blij is. 😁
Ik denk dat The Prodigy inmiddels gewoon een gepasseerd station is, net als de meeste andere bands die op de gelekte concept-poster stonden maar niet op de officiële. Onderhandelingen zullen wel op een dood spoor zijn beland, wat waarschijnlijk ieder jaar met vele bands het geval zal zijn.

Het blijft echter wel heel interessant dat we nu onomstotelijk weten dat zulke bands überhaupt in aanmerking komen voor deze en toekomstige line-ups.
Het lijkt erop dat GMM 'overstag' is gegaan voor bands als The Prodigy en Muse, en dat we deze voortaan dus niet meer kunnen uitsluiten. Dat opent (min of meer) de deur voor een hele reeks 'Werchter-bands': NIN, QOTSA, Foo Fighters, Green Day, Placebo, Pearl Jam, Lenny Kravitz, Greta van Fleet, etc.
Behalve Metallica natuurlijk, die dan weer niet... ;)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Steph85 en festivalryo
Wat denken/hopen we vanmiddag voor Hellfest?

Kom maar met die verlanglijstjes!
Ik hoop dat Lamb of God eindelijk eens bekend maakt dat ze in Juni op tour zijn, zou weer hoog tijd worden dat die eens op Graspop staan, is veel te lang geleden.

System of a down zou nog mooier zijn (als het geen exclusive is) maar dat lijkt me niet realistisch.
Hoe komt het dat je hoopt dat Linkin Park op Hellfest staat? Heb je een ticket voor Hellfest?

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en festivalryo
Ik hoop dat Lamb of God eindelijk eens bekend maakt dat ze in Juni op tour zijn, zou weer hoog tijd worden dat die eens op Graspop staan, is veel te lang geleden.

System of a down zou nog mooier zijn (als het geen exclusive is) maar dat lijkt me niet realistisch.

Hoe komt het dat je hoopt dat Linkin Park op Hellfest staat? Heb je een ticket voor Hellfest?

Ik hoop mee 🤞

• On fire
Waarderingen: Loek123
Tja ik zou LP niet erg vinden voor main als er niks anders te vinden is van dat kaliber. Maar met werchter om de hoek lijkt het kansloos.

LoG laat die maar doorkomen geloof niet die met iets kan clashen bij mij.

Nou ja tenzij met SOAD maar ook die lijkt kansloos

Het blijft echter wel heel interessant dat we nu onomstotelijk weten dat zulke bands überhaupt in aanmerking komen voor deze en toekomstige line-ups.
Het lijkt erop dat GMM 'overstag' is gegaan voor bands als The Prodigy en Muse, en dat we deze voortaan dus niet meer kunnen uitsluiten. Dat opent (min of meer) de deur voor een hele reeks 'Werchter-bands': NIN, QOTSA, Foo Fighters, Green Day, Placebo, Pearl Jam, Lenny Kravitz, Greta van Fleet, etc.
Ik zou dat niet zo durven stellen. The Prodigy is wel een ander soort act dan Muse etc, die hardere elektronische acts zijn al heel lang een vast onderdeel van Graspop. Het enige wat we nu weten is dat ze zich niet meer per se beperken tot de Metal Dome voor dat type acts (zoals met Perturbator, The Bloody Beetroots, Carpenter Brut, etc.), maar dat na Pendulum in de Marquee ook een afsluitende mainstage spot aan zo'n elektronisch act zou kunnen worden gegeven, op North. Ik zou het niet breder trekken dan dat. Naar aanleiding hiervan stellen dat de deur voor Muse, Foo Fighters, of Pearl Jam open staat is nogal voorbarig.

Ehh wat hopen we voor Hellfest ??? is dat niet een ander topic ?
Je kunt wel hopen dat een bepaalde band een aankondiging doet die voor nog geen andere juni festivals zijn aangekondigd, en daardoor ook kanshebber worden voor Graspop. Dat was ook vooral mijn doel met de lamb of god opmerking.

Alleen begrijp ik de mensen niet die Linkin Park noemen, aangezien die toch niet op Graspop komen.

• Leuk
Waarderingen: Projunk en festivalryo
Was ik nog Breaking Benjamin en Mudvayne vergeten, twee bands die ik een stuk meer ben gaan luisteren door de Kamelot poster. Hoop dat die toch nog naar Europa komen volgende zomer, al zal de kans voor breaking benjamin wel vrij klein zijn.

Muse iig naar Hellfest. Wellicht toch ook Graspop dan?
In theorie kan het op de zaterdag, maar dan spelen ze wel drie dagen achter elkaar. Al is Dessel op zich niet heel ver om op de weg tussen Clisson en Landgraaf, dus wie weet. Ik denk alleen dat dit weer een voorbeeld is van een rockband die wel op Hellfest staat, maar niet op Graspop. Zoals eerder al Foo Fighters en Qotsa.

Muse iig naar Hellfest. Wellicht toch ook Graspop dan?
We wisten al dat ze in de buurt waren. We weten ook dat Hellfest vaker dit soort Werchter bands boekt, waar Graspop dat tot nu toe niet doet (Foo Fighters, QOTSA, etc). Dit verandert dus weinig aan de kansen in mijn ogen. Het zou kunnen gebeuren, maar ik geloof het pas als de aankondiging er is.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Users who are viewing this thread