Graspop Metal Meeting 2025

Met risico om een hele onbetwistbare discussie te starten, maar volgens mij is metal meer dan enkel zware gitaren en dubbele bassdrums.

Perturbator of Pendulum, Crosses, Carpenter Brut of ooit hopelijk Prodigy horen best wel thuis op Graspop. De mindset, gevoel en overlevering zijn evenveel metal of hard rock of whatever voor mij als pakweg Maiden of Machine Head. In die context had ik bv graag Chelsea Wolfe vorig jaar zien geprogrammeerd worden. Daar zijn ook zijpodia zoals de Metal Dome of marquees voor.
Eens hoor! Pendulum in 2009 op Sonisphere gezien, was een vreemde eend in de bijt maar het pakte wel meteen. Getuige ook het onthaal van dit jaar (helaas niet gezien, was er niet op vrijdag). Heb Health wel meegepikt en dat vond ik ook heel tof. Wat mij betreft verdienen dit soort acts echt wel een plek op GMM.

• Leuk
Waarderingen: Nutellica en saurus
Ik vind Resurrection toch ieder jaar gewoon één van de sterkste lineups van Europa neer zetten, als het om metalfestivals gaat. Samen met Graspop en Hellfest wat mij betreft de top 3 van het continent.
Vaak net wat minder grote headliners dan op Graspop, maar ieder jaar weer een belachelijk sterke undercard.
Vindt het nog lastig bij resurrection omdat ik daar in de onderste namen veel minder herken dan bij graspop of hellfest.

En ik heb niet genoeg tijd in mijn leven om alles te luisteren.

Vindt het nog lastig bij resurrection omdat ik daar in de onderste namen veel minder herken dan bij graspop of hellfest.

En ik heb niet genoeg tijd in mijn leven om alles te luisteren.
Ik heb ook wel het zelfde gevoel bij de resurrection poster! Veel leuke dingen tussen de logo bands en headliners maar in de undercard herken ik maar bitter weinig!

wat ik zie op ressurection die zeker mag overkomen:

zeal and ardor
skindred
crossfaith
siamese
unprocessed
walls of jericho
ignite
kanonenfieber
tetrarch

1000037814-jpg.11786
Russian Circles , Harakiri For The Sky , And So I Watch You From Afar, Slomosa - The Southern River Band & Kanonenfieber mogen doorkomen.

Voor de mensen die zeal & ardor blijven noemen, die staan nog steeds in mei op een ander Belgisch festival
dus die hoop kan je beter laten varen.

Russian Circles , Harakiri For The Sky , And So I Watch You From Afar, Slomosa - The Southern River Band & Kanonenfieber mogen doorkomen.
Dat zijn wel de namen die mogelijk kunnen helpen mij alsnog richting Dessel te trekken inderdaad.
Voor de mensen die zeal & ardor blijven noemen, die staan nog steeds in mei op een ander Belgisch festival
Dat helpt dan weer niet :( maar je hebt wel gelijk ben ik bang.

Is een klein festival, kan mij niet voorstellen dat dit een exclusief festival is dat ze verder niet in België zouden kunnen optreden.

Hoe zit het eigenlijk met dat Breaking Benjamin nieuws? Enig idee of die tour nog door gaat?
Benji & Friends hebben gisteren een tour in Amerika aangekondigd van 26 april t/m 1 juni, eindigend in Missouri.
Het is niet ondenkbaar voor ze om een boot te pakken naar Europa daarna, maar dat voelt wel erg onwaarschijnlijk.
Hoe graag ik ze zelf ook zou willen zien, durf ik er niet op te hopen.

• Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns en Loek123
Volgens de prijslijst ergens in dit topic waren ze lekker goedkoop. En tja ook voor Belgen zal het lastig zijn om dingen in de bonus te laten liggen
Als je die prijzen als feiten aan gaat nemen krijg je wel een heel scheef beeld van gages van bands.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Myles Kennedy maar opschrijven dan, als die op tour is staat hij altijd wel op Graspop
Zeker. Er is al heel lang geen jaar meer voorbijgegaan zonder een vorm van Myles Kennedy, Slash en Mark Tremonti. Ik volg zelf niet meer wie nu in welke band zit en heeft gespeeld en nog gaat spelen.

Edit: als ik de poster van 2024 goed check lijkt het dat er niks van hen stond… wauw.

Is een klein festival, kan mij niet voorstellen dat dit een exclusief festival is dat ze verder niet in België zouden kunnen optreden.
Als kleinere speler op een maand van Graspop lijkt het mij net wel verstandig om dé headliner van jouw festival exclusief te boeken ook al kost dat misschien wat meer.

• Verdrietig
Waarderingen: nikita
Deftones aangekondigd voor Werchter nu.
Verder ook Amenra, dus die doen beide festivals aan
Iggy Pop ook . Verder geen kanshebbers voor Graspop geweest denk ik in deze drop

• Leuk
Waarderingen: L110Midnight

Users who are viewing this thread