Ik kreeg schrik dat ze waren aangekondigd voor GraspopEn waar kreeg je nou die hartaanval van dan? Dat ze zouden komen op GMM of juist niet?
Ik kreeg schrik dat ze waren aangekondigd voor GraspopEn waar kreeg je nou die hartaanval van dan? Dat ze zouden komen op GMM of juist niet?
Within temptation en misschien dan toch Bullet For My Valentine? Ze staan ook hoog bij Download en redelijk hoog bij RAR/RIP. Gokje hoor...Wie zouden ze dan nog aankondigen als headliner? Within temptation en ?. Of toch een festival exclusive op graspop ofzo?
Mhh bullet for my valentine als headliner.... Lijkt me eerder een sub? (Ben ook niet zo bekend met hun)Within temptation en misschien dan toch Bullet For My Valentine? Ze staan ook hoog bij Download en redelijk hoog bij RAR/RIP. Gokje hoor...
Bfmv staat daar als vierde naam van de dag, zullen op graspop in ieder geval niet hoger staan dan datWithin temptation en misschien dan toch Bullet For My Valentine? Ze staan ook hoog bij Download en redelijk hoog bij RAR/RIP. Gokje hoor...
Houden zoIk moet wel zeggen dat Volbeat zowat de enige headliner band is waar ik nog nooit een nummer van heb gehoord.
Goh, Graspop is geen festival om veel nieuwe bands te ontdekken.
Hebben we daarvoor niet Alcatraz, Brakrock en andere festivals in dat segment?
Dat is natuurlijk niet waar, met zo'n hoog gehalte aan first-timers.Goh, Graspop is geen festival om veel nieuwe bands te ontdekken.
Hebben we daarvoor niet Alcatraz, Brakrock en andere festivals in dat segment?
Gaat voornamelijk over echte ontdekkingen dan. Bands die minder bekend zijn, maar wel veelbelovend klinken. Van die 39 zijn er heel wat reeds gekend. Uiteindelijk ook best logisch. Graspop is een groot festival waar onbekende bands op de "kleinste" (terwijl de jupiler stage al verre van klein is) stage zouden verdrinken tegenover de andere.39 van de 93 namen zijn first timers op Graspop.... 40% nieuwe namen klinkt nieuw genoeg voor mij nochtans
First timers voor Graspop betekent natuurlijk niet dat het ook nieuwe acts zijn. Bij die 39 zitten best veel gevestigde namen die al op genoeg andere plekken in de buurt te zien geweest zijn door de jaren heen, maar gewoon nu pas door Graspop geboekt worden. Voor de doorgewinterde muziekliefhebber zal er dus wellicht weinig te ontdekken tussen zitten, en kom je bij kleinere festivals zoals die @TNFke noemt beter aan je trekken.Dat is natuurlijk ook niet waar, met zo'n hoog gehalte aan first-timers.
Ik denk dat GMM, en ook Alcatraz, vooral heel geschikt zijn om nieuwe bands/genres in de breedte te ontdekken.
Kleinere en meer niche festivals zijn juist meer geschikt om nieuwe bands in de diepte (binnen een subgenre) te ontdekken.
Klopt, maar ook voor iemand met een bredere muziekkennis (onder wie ik mezelf toch wel enigszins wil rekenen) valt er ieder jaar nog meer dan genoeg te ontdekken.First timers voor Graspop betekent natuurlijk niet dat het ook nieuwe acts zijn. Bij die 39 zitten best veel gevestigde namen die al op genoeg andere plekken in de buurt te zien geweest zijn door de jaren heen, maar gewoon nu pas door Graspop geboekt worden. Voor de doorgewinterde muziekliefhebber zal er dus wellicht weinig te ontdekken tussen zitten, en kom je bij kleinere festivals zoals die @TNFke noemt beter aan je trekken.
Maar wat nieuw is voor iemand is natuurlijk sterk afhankelijk van wat diegene al kent, dus ja, voor iemand die nog wat bredere muziekkennis moet ontwikkelen zal er vast genoeg te ontdekken zijn.
Ach ja, ik voel je. Maar het is juist dit soort tegenslagen overwinnen wat je sterker maakt!Ik heb Sabaton ontdekt op Graspop.
Oh ja ik wil ook niet zeggen dat je niks nieuws kunt ontdekken op Graspop hoor. Alleen de redenatie āer zijn zoveel first timers dus er valt genoeg te ontdekkenā gaat wat mij betreft niet helemaal op, als ik daar oude bekenden als Alien Ant Farm, Deafheaven, en Flogging Molly bij zie staan. En ook qua kleinere namen weet ik van alles wat ik daar zelf interessant in vind andere recente zaal- of festivalshows te benoemen, wat het voor mij geen ontdekkingen maken. Natuurlijk staan er ook namen bij die ik niet ken, maar dat gaat vaak om genres die me niet aanspreken, en zijn misschien voor liefhebbers daarvan ook al wel bekend. Wat ik al zeg, dat is natuurlijk best persoonlijk.Klopt, maar ook voor iemand met een bredere muziekkennis (onder wie ik mezelf toch wel enigszins wil rekenen) valt er ieder jaar nog meer dan genoeg te ontdekken.
Zo waren voor mij alleen afgelopen editie al interessante namen:
En ook vele van mijn favoriete bands heb ik op GMM ontdekt en/of voor de eerste keer gezien, zoals:
- Asinhell
- Crownshift
- Dominum
- Ereb Altor
- Hanabie.
- HEALTH
- Kampfar
- Karnivool
- Khemmis
- Pain
- Pendulum
- Sanguisugabogg
- Slaughter To Prevail
- Svartsot
- Textures
- VOLA
En ja, dit zijn natuurlijk lang niet allemaal nieuwe/jonge bands, maar zelfs als doorgewinterde muziekliefhebber ontdek je nog vaak een band die al die tijd 'aan de radar is ontsnapt', en leer je door het inluisteren zo'n band pas echt kennen.
- Ayreon
- Coheed And Cambria (uiteindelijk helaas gecanceld)
- Ghost
- Heidevolk
- Heilung (letterlijk 'blind' naar binnen gelopen)
- Ne Obliviscaris
- Nightwish
- Parkway Drive
- Sabaton
- Vanaheim (last-minute vervanger van Saltatio Mortis)
Gewoon k.o. slaan en of verdoven zoals B.A. in the A-teamTegen beter weten in maar 1 juni einde amerikaanse tour is nog genoeg tijd om den boot naar Graspop te pakken
Misschien helpt het je om de show op Hellfest terug te kijken. Ik ken de band niet goed, maar lijkt me elektronische muziek te zijn die gemaakt wordt met live instrumenten, een beetje als Carpenter Brut toen tijdens GNR in de metaldome (was weggevlucht van Axl Rose zijn stem en kwam daar terecht, was wel een bijzondere ervaring)Kan iemand mij onderwijzen op het gebied van Perturbator.
hoe is de relatie naar graspop in deze, ik hoor hier zoveel elektronische muziek in dat ik de gitaar aan het zoeken ben.
Vandaar.
Dus ben dan ook benieuwd hoe de live reputatie is. Wat doet deze artiest dan?
En begrijp me niet verkeerd, pendulum is ook een groot succes geweest. Maar had wel het idee dat dit ook aan de live performance lag.
Dus kom maar door waarom dit de moeite is