Ik weet nooit zo goed wat ik op dit soort reacties moet zeggen.Voorlopig loop ik nog niet echt warm van de huidige line-up. Ik merk op dat mijn vaste vriendengroep ook minder staat te springen om tickets te kopen. Voorlopig hebben we allen nog geen tickets gekocht, wat vorige editie toch anders was. Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat we de vorige editie verwend waren met de hoeveelheid Metalcore, maar zelfs bij mijn vrienden die meer fan zijn van gevestigde logo bands zijn er voor hun weinig uitschieters die ze niet al enkele keren te veel hebben gezien.
Het enige antwoord dat ik kan bedenken is nogal een open deur, maar niet lullig bedoeld ofzo:
Leer meer bands en subgenres kennen, ga bewust buiten je comfort zone, zoek bands op die hier op het forum genoemd worden, beluister iedere naam op het affiche op z'n minst één keer (meer is beter, en dan minstens een nummer of drie), loop in plaats van de halve dag op de camping hangen eens vroeg het terrein op en ga bij een willekeurig podium kijken, etc.
Je zult zien, en dat zullen hier velen kunnen bevestigen, dat je smaak zal verbreden, en dat je met de jaren steeds meer interessante namen gaat zien.
Van 2-4 must-sees per dag ga je dan richting 6-8 must-sees per dag, nog afgezien van alle bijkomende bands die je graag wil zien of meepikken.
De keerzijde daarvan is dan natuurlijk wel dat je net als velen hier het aantal clashes exponentioneel zal zien toenemen, maar dat is een prijs die je dan maar bereid moet zijn te betalen..
Laatst bewerkt: