Ik moet wel zeggen dat Volbeat zowat de enige headliner band is waar ik nog nooit een nummer van heb gehoord.
Is ook gewoon een band die al 2 maal sportpaleis deed, de eerste keer nadat de Lotto Arena veel te klein was. Geen idee of ze die zaal ook 2 keer konden uitverkopen maar het zegt genoeg over hoe groot ze hier zijn.Volle zalen, nieuw album op komst, laatste doorkomst GMM 3 edities geleden, shitload aan hits, gateway band, hoezo geen redenen om ze te boeken?
Of je er zelf nu van houdt of niet, Volbeat is een volwaardige headliner waar je nu eenmaal niet om heen kunt.
Dat is praktisch onmogelijk.Ik moet wel zeggen dat Volbeat zowat de enige headliner band is waar ik nog nooit een nummer van heb gehoord.
Yeah I tend to agree. Volbeat is a deserved headliner in terms of ticket sales.No, but i feel like people are questioning the headliner-status of Volbeat, but fully accept it on Within Temptation. And I think Volbeat is a little bit more headline-worthy
Als je het zo schrijft lijkt het bijna alsof de consensus hier is dat Volbeat geen headliner is volgens het forum, terwijl het gewoon om 1 negatieve post ging van 1 persoon.No, but i feel like people are questioning the headliner-status of Volbeat, but fully accept it on Within Temptation. And I think Volbeat is a little bit more headline-worthy
Helemaal eens.Als je het zo schrijft lijkt het bijna alsof de consensus hier is dat Volbeat geen headliner is volgens het forum, terwijl het gewoon om 1 negatieve post ging van 1 persoon.
Volbeat en Within Temptation zijn beiden headline acts en de mensen die het daarmee niet eens zijn zijn gewoon mensen die niet objectief naar een artiest kunnen kijken zonder hun eigen mening daarin mee te nemen. Ik vind Iron Maiden ook niet zo interessant maar ik ga ook niet zitten verkondigen dat ze in de metaldome moeten spelen omdat ik ze niet leuk vind, want dat slaat gewoon helemaal nergens op. Bands die genoeg tickets verkopen zijn headliners, en of pietje ze dan wel of niet leuk vind zal de organisatie een worst wezen.
9/10 a celtic frost set like almost all of their showsOn a site note: Triptykon just got announced for Party.San Metal Open Air. It says that they'll be playing a Celtic Frost set. Do we have any information on what they'll play at Graspop?
De data waar wij toegang toe hebben is ook niet gedetailleerd genoeg om conclusies te trekken. Het zegt wel iets, maar niet veel. Bands en promotoren hebben toegang tot streams per regio, dus zij zien bvb hoeveel streams ze hebben in de Benelux. Festival organisatoren weten ook wel op welke markten ze mikken en kunnen nagaan wat voor invloed het zal hebben op de ticketverkoop.Volbeat is op Rock Am Ring en op Graspop gewoon een headliner, en geen kleine naam.
Volbeat is een perfect voorbeeld van waarom mensen zich niet zo blind moeten staren op spotify streams. Als Deense band zijn ze in de Benelux en in Duitsland gigantisch, terwijl ze bijvoorbeeld in de VS een stuk kleiner zijn. Ze verkopen meer tickets dan de meeste south stage headliners op Graspop.
Soms moet je je eigen mening over een band kunnen loskoppelen om objectief te kunnen zijn.
Ik denk het ook helaas, maar HOOP dat ze misschien (heel misschien) toch komen. Ze komen zeker terug naar Europa (volgens Francis Zégut gaan ze in 2025 naar Frankrijk). En die hoes van het album 'Ballbreaker'... Die blauwe bliksems. Dat album is volgend jaar toevallig 30 jaar oud.Ik neem aan dat AC/DC veel te groot is om te boeken voor de zondag? Tour in Amerika eindigt in mei
I would love W.A.S.P, maybe even as a Marquee headliner in 2026 but they are playing Alcatraz, so I doubt that they'll show up next year.Wat denken jullie over potentiële logobands zoals Heart, Halestorm, Saxon, en zelfs W.A.S.P.
Halestorm en Saxon hebben een goede kans zou ik zeggen, had ze beiden inderdaad wel in de eerste drop verwachtEr wordt veel gespeculeerd over de headliners, maar zoals hierboven al gezegd is het redelijk voorspelbaar. Wat denken jullie over potentiële logobands zoals Heart, Halestorm, Saxon, en zelfs W.A.S.P.
En, heb weinig of geen speculatie gelezen over Motley Crue, maar die zijn volgens mij theoretisch mogelijk...
Ik hoop het niet!Was er een concreet tour gerucht voor Motley Crue?
Dan valt het altijd wel op hoe veel tijd ik spendeer aan inluisteren voor graspopAan de gene die het interesseert! Spotify Wrapped is er eindelijk
Voorspelbaarheid is onvermijdelijk, dat is bij festivals als Werchter, Alcatraz, Tomorrowland niet anders.Is het niet meer de voorspelbaarheid van Volbeat als headliner (geldt ook voor WT trouwens) dan de vraag of ze wel groot genoeg zijn? Bij de meesten toch geen twijfel dat ze HL-waardig zijn. Het zou wel een verwachte headliner zijn, waar we al meer zekerheidjes hadden met Iron Maiden, Slipknot en Korn. Het is nog speculeren nu, maar als Volbeat inderdaad één van de ontbrekende headliners is, zou dat de voorspelbaarheid nog groter maken.
Misschien moeten we het wel meer uit de andere 'logobands' en undercards halen qua verrassingen. En al heb ik Maiden, Slipknot en Korn (en ook Volbeat) al meerdere keren gezien, altijd goed om ze weer te zien al zeg ik het zelf.
Er wordt veel gespeculeerd over de headliners, maar zoals hierboven al gezegd is het redelijk voorspelbaar. Wat denken jullie over potentiële logobands zoals Heart, Halestorm, Saxon, en zelfs W.A.S.P.
En, heb weinig of geen speculatie gelezen over Motley Crue, maar die zijn volgens mij theoretisch mogelijk...