Graspop Metal Meeting 2025

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.041
Heel vet om te horen kijk er ook al naar uit deze avond!

Hoe was de support van Wind Rose? Want qua genre mogen die gerust de marquee volgend jaar openen zoals Brothers of Metal vorig jaar als dat ook een feestje was!

Wind Rose en HammerFall beiden super! Wind Rose wel alleen maar het laatste nummer gehoord, doordat de zaal later open ging helaas, maar dat ene nummer (Diggy diggy hole) was natuurlijk gewoon geweldig
 
  • Leuk
Waarderingen: wsk

wess

Randprogramma
30 jun 2021
156
147
Wind Rose en HammerFall beiden super! Wind Rose wel alleen maar het laatste nummer gehoord, doordat de zaal later open ging helaas, maar dat ene nummer (Diggy diggy hole) was natuurlijk gewoon geweldig
Voor de twijfelaars....tickets voor nog geen 30 euro op Ticketswap...
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
86
145
Het saaie, veilige rijtje van headliners wat we al verwacht hadden lijkt toch steeds dichter bij te komen, of realistischer te worden
South stage: Iron Maiden, Volbeat, Slipknot , Sabaton
North stage: Korn, Faith No More
sub of north stage headliner afhankelijk van op welke dag ze beschikbaar zijn: Def Leppard, Lamb of God, Powerwolf, Sleep Token
kans dat we met 8 van de bovenstaande namen eindigen lijkt me toch wel erg groot inmiddels
Ik begrijp het geklaag niet zo over "veilige namen".
Als je het rijtje leest, staan er niet de minste namen op.
Iron Maiden is huge. Volbeat, Sabaton en Slipknot weten allemaal de Ziggodome uit te verkopen.
FNM, Def Leppard, KoRn en Powerwolf zijn ook geen slechte namen. Sleep Token en Lamb of God zijn ook oke.
Met de bovenste 4 namen heb je het geld er al aardig uit. Als je graag nieuwe namen wilt zien, ga je toch eerder bij de main of een ander podium staan? De subs en marquee afsluiters hebben vaak ook goede shows.
Als Graspop dit jaar met alleen maar kleinere headliners zou komen, zou ik eerder gaan klagen.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.824
8.808
Ik begrijp het geklaag niet zo over "veilige namen".
Als je het rijtje leest, staan er niet de minste namen op.
Iron Maiden is huge. Volbeat, Sabaton en Slipknot weten allemaal de Ziggodome uit te verkopen.
FNM, Def Leppard, KoRn en Powerwolf zijn ook geen slechte namen. Sleep Token en Lamb of God zijn ook oke.
Met de bovenste 4 namen heb je het geld er al aardig uit. Als je graag nieuwe namen wilt zien, ga je toch eerder bij de main of een ander podium staan? De subs en marquee afsluiters hebben vaak ook goede shows.
Als Graspop dit jaar met alleen maar kleinere headliners zou komen, zou ik eerder gaan klagen.
Verschillende mensen willen verschillende dingen zien, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Als Gojira wordt aangekondigd als headliner dan baal jij en springen andere mensen een gat in de lucht, bij Iron Maiden het tegenovergestelde
Namen die jij oke vind, vinden andere mensen geweldig en andersom.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.676
9.041
Verschillende mensen willen verschillende dingen zien, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Als Gojira wordt aangekondigd als headliner dan baal jij en springen andere mensen een gat in de lucht, bij Iron Maiden het tegenovergestelde
Namen die jij oke vind, vinden andere mensen geweldig en andersom.

Denk dat zijn punt vooral is dat de ‘veilige’ namen gewoon grote namen zijn die zorgen voor een goede verkoop.

2023 en 2024 waren best verfrissend zou ik zeggen, maar dan komen die standaard namen toch ooit vanzelf weer om de hoek kijken
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.824
8.808
Denk dat zijn punt vooral is dat de ‘veilige’ namen gewoon grote namen zijn die zorgen voor een goede verkoop.

2023 en 2024 waren best verfrissend zou ik zeggen, maar dan komen die standaard namen toch ooit vanzelf weer om de hoek kijken
Ja maar hoe leuk een band is, hoe groot een band is en hoe fris/vernieuwend een band is zijn drie totaal verschillende discussies
Dat mensen iets nieuws willen zien is niet zo gek, maar niemand zegt dat Iron Maiden en Slipknot gekke boekingen zijn of dat ze er niet mogen staan
Iedereen is het er toch gewoon over eens dat dat logische boekingen zijn die ervoor zorgen dat het festival uitverkoopt.
Ik ben in ieder geval benieuwd wat de organisatie ervan maakt, vorige 2 edities stond er inderdaad bovenaan de affiche een mooie afwisseling van grote, kleine, jonge en oude headliners, dus we zullen maar afwachten waar ze in november mee komen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Joslittel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.716
3.580
Verschillende mensen willen verschillende dingen zien, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Als Gojira wordt aangekondigd als headliner dan baal jij en springen andere mensen een gat in de lucht, bij Iron Maiden het tegenovergestelde
Namen die jij oke vind, vinden andere mensen geweldig en andersom.
Maar wat verwacht jij dan? De headliner-pool is gewoon niet megagroot. Dan weet je toch dat je om de zoveel tijd dezelfde namen krijgt. En dan nog. Tussen de 130 bands zitten dan toch nog genoeg pareltjes om je dag te vullen. Alles valt en staat toch niet met die 8 headliners? Andere keuze is een paar jaar niet gaan. Dan is alles weer fris. Maar dan mis je geheid ook weer wat. En bijkomend; Graspop is nou eenmaal niet van de obscuurdere metal. Maar daar zijn genoeg andere festivals voor
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos en Loek123

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
86
145
Verschillende mensen willen verschillende dingen zien, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen?
Als Gojira wordt aangekondigd als headliner dan baal jij en springen andere mensen een gat in de lucht, bij Iron Maiden het tegenovergestelde
Namen die jij oke vind, vinden andere mensen geweldig en andersom.
Deftones, Whitesnake, Lamb of God
Five Finger Death Punch en Soulfly vond ik een stuk minder qua headliner dan Gojira hoor.
Maar als je de keuze hebt om SOAD, IM, Rammstein en Tool te plaatsen met als subs het rijtje hierboven, dan zou dat toch super zijn?
Dan heb je beide groepen tevreden.
Het zou mij ook niet uitmaken welke naam er afsluit, maar de oudere namen gaan niet in de middag of begin avond staan.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.824
8.808
Maar wat verwacht jij dan? De headliner-pool is gewoon niet megagroot. Dan weet je toch dat je om de zoveel tijd dezelfde namen krijgt. En dan nog. Tussen de 130 bands zitten dan toch nog genoeg pareltjes om je dag te vullen. Alles valt en staat toch niet met die 8 headliners?
Ik begrijp je punt over de headliners, maar voor mij zijn dat toch vaak wel de redenen voor het kopen van mijn ticket. Daarnaast zijn bepaalde headline shows in het donker van mijn favoriete bands ook de shows die me het meest bijblijven achteraf als ik terugdenk aan de Graspop edities waar ik bij was. Uiteraard moet ik niet alle headliners leuk vinden dat is onrealistisch, maar meestal zijn 4 van de 8 headliners toch wel must see voor mij.
Andere keuze is een paar jaar niet gaan. Dan is alles weer fris. Maar dan mis je geheid ook weer wat.
Dat is ook een optie die ik overweeg, maar ik wacht nog even rustig de line up af :)
En bijkomend; Graspop is nou eenmaal niet van de obscuurdere metal. Maar daar zijn genoeg andere festivals voor
Gelukkig ben ik zelf ook niet zo van de obscure metal :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
649
368
Een band waar het vrij stil blijft en die ik eigenlijk wel had verwacht dit jaar is ghost. Ze kunnen natuurlijk nog steeds aankondigen of gewoon langer aan hun nieuw album werken en pas volgend jaar festivals doen
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Sleep Token lijkt me nog een brug te ver, te vroeg om te headlinen. Wel een logoband hoor, maar misschien Marquee headliner of vroeg avondslot main.

Op zich prima rijtje, wel wat veilig. Gok toch ook op Electric Callboy, zeker na het succes van afgelopen editie.
Electric callboy gaat tegen dan ook nieuw werk hebben maar toch denk ik Werchter.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.824
8.808
Een band waar het vrij stil blijft en die ik eigenlijk wel had verwacht dit jaar is ghost. Ze kunnen natuurlijk nog steeds aankondigen of gewoon langer aan hun nieuw album werken en pas volgend jaar festivals doen
Ik verwacht Ghost wel op Graspop in 2026

De verwachting is dat die volgend jaar een zaaltour gaan doen met hun nieuwe album

Volgens een insider op efestivals zouden die ergens volgende week een tour bekend maken geloof ik
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.918
5.342
Peter van Geel heeft ooit in een interview aangegeven Lordi geen podium te willen geven. Of iets van dezelfde strekking.
Hij heeft dat ook gezegd dat motley Crue er nooit meer zou staan en zie vorig jaar. Lordi is een naam die een publiek lokt gewoon uit curiositeit en die tegenwoordig niet veel eisen heeft. Ik zie niet in waarom dat dan niet zou kunnen.
 

Piet

Dagopener
24 mrt 2022
522
560
Hij heeft dat ook gezegd dat motley Crue er nooit meer zou staan en zie vorig jaar. Lordi is een naam die een publiek lokt gewoon uit curiositeit en die tegenwoordig niet veel eisen heeft. Ik zie niet in waarom dat dan niet zou kunnen.
Laten we het hopen. Maar ik geloof er niet in. Ik ken het interview waar je over spreekt ook niet.

Megadeth heeft ook nieuw werk in 2025. Misschien een mooie sub of north head
 

Valthys

Playlistbediener
19 jan 2024
44
82
Powerwolf met een grotere show, elk nummer andere beelden te zien, vuur en vuurwerk, voor m’n gevoel een soepelere en vaak ook kortere interactie of uitleg van de oh’s en ah’s, waardoor het meer gestroomlijnd was.

Bijvoorbeeld Armata Strigoi geen hele uitleg meer nadat het publiek het hele stukje deed maar gewoon “ohhh jullie kennen het al” en beginnen met t nummer.

Verder een cool nieuw theaterstukje bij 1589.

Zou zeggen dat het gewoon goed als North afsluiter moet kunnen met een show als deze!

Ik zou erbij zijn in de AFAS, maar na 15 min rijden rechtsomkeert gemaakt en besloten dat ik deze beter over kon slaan voor m’n eigen rust en gezondheid. Ticket kon ik gelukkig zo kwijt.

Ik baal toch wel, dus ik hoop zeker dat ze er volgend jaar bij zijn. Het liefst gewoon alle drie!
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.716
3.580
Laten we het hopen. Maar ik geloof er niet in. Ik ken het interview waar je over spreekt ook niet.

Megadeth heeft ook nieuw werk in 2025. Misschien een mooie sub of north head
Ik zie Megadeth echt niet hoger meer staan als dit jaar en 2022. Volgend jaar zou ook wel te snel zijn. Niet te veel direct op herhaling hoop ik toch
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

kaiser

Dagopener
11 jan 2019
649
368
Ik verwacht Ghost wel op Graspop in 2026

De verwachting is dat die volgend jaar een zaaltour gaan doen met hun nieuwe album

Volgens een insider op efestivals zouden die ergens volgende week een tour bekend maken geloof ik
Ah, merci voor de informatie. Misschien logisch dat ze volgend najaar zaalshows doen en pas jaar erna festivals
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken