Graspop Metal Meeting 2025

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
106
117
Goed, zal dadelijk is een keer dat nieuwe nummer op zetten.
Weet ik of het me terugneemt naar het oude werk of iets waar ik hard van weg begin te rennen
 

won666

Geliefde act
17 mei 2019
1.365
1.445
Lastige aan festivalshows lijkt me wel: ze gebruiken dezelfde opstelling als Metallica. Podium in het midden. Althans toch op hum comebackshow, en ook volgens het grondplan voor de show in Hamburg. Maar zeg nooit nooit, ook Metallica speelde tijdens hun tour vorig jaar waar het podium in het midden stond ook op Download op een "standaard podium".


Als Linkin Park "ook" op een "standaard" podium gaat spelen, hangt het af van wanneer de tour zou zijn of ze Graspop doen of niet maar zou m'n geld toch ook eerder op Werchter inzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.655
7.361
Nouja die "world tour" volgende week zijn maar 6 shows, wel over 4 verschillende continenten, maar dat is slechts een opwarmertje. Zie het als een voorstelrondje van de nieuwe zangeres. In 2025 komt de grote world tour (althans, ik lees dat Mike Shinoda dat gezegd heeft) waarvan ik zelf dus verwacht dat het een zaal tour gaat zijn. En mochten ze dan wel al gelijk ook festivals doen, ligt Werchter meer voor de hand dan Graspop (want daar stonden ze meestal, en bereiken ze meer/breder publiek).
Laten we eerlijk wezen, deze world tour is meer werelds dan de meeste worldtours die 2 jaar duren
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
106
117
Goed, zal dadelijk is een keer dat nieuwe nummer op zetten.
Weet ik of het me terugneemt naar het oude werk of iets waar ik hard van weg begin te rennen
Goed net geluisterd en mijn huidige conclusie.
De zangeres kan er mee door, clean en rauw stem geluid (het is geen chester das ook duidelijk).
Nummer is mij wat te poppy geworden net zoals het laatste werk van de band.
Dus dan zouden ze ook beter staan op RW.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
735
Goed net geluisterd en mijn huidige conclusie.
De zangeres kan er mee door, clean en rauw stem geluid (het is geen chester das ook duidelijk).
Nummer is mij wat te poppy geworden net zoals het laatste werk van de band.
Dus dan zouden ze ook beter staan op RW.

Mja, Chester Bennington had live ook wel zijn mindere dagen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.853
4.809
Mja, Chester Bennington had live ook wel zijn mindere dagen.
Ja, precies. Hit or miss. Op Pinkpop in 2007 waren ze, vooral Chester, fenomenaal. In 2012 vond ik het vrij matig, met de nodige fouten. Al was het merendeel van het publiek toen wel enorm enthousiast en was ik nog aan het bijkomen van een geniale Soundgarden show.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Voneulein

Nieuw lid
28 aug 2024
3
2
Goed net geluisterd en mijn huidige conclusie.
De zangeres kan er mee door, clean en rauw stem geluid (het is geen chester das ook duidelijk).
Nummer is mij wat te poppy geworden net zoals het laatste werk van de band.
Dus dan zouden ze ook beter staan op RW.
Het nieuwe nummer leent zich perfect naar de nieuwe zangeres. De classics zijn nog af te wachten. Ben niet echt overtuigd van de liveshow in Hollywood. Kan aan de zenuwen liggen natuurlijk. Big shoes to fill.
 
  • Leuk
Waarderingen: PreFXDesigns

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
136
185
Ik heb Linkin park net geluisterd.
Dat is niet best. Groen licht voor een doorstart wat mij betreft, maar toch niet met deze zangeres.
Het is een beetje als Guns n Roses in de tijd dat alleen Axl er nog was.
Chester is niet echt te vervangen, maar als je een poging doet, pak dan een zanger(es) met een exentriek eigen geluid.
Dat hoor ik bij deze dame echt niet.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.456
4.777
Ik heb Linkin park net geluisterd.
Dat is niet best. Groen licht voor een doorstart wat mij betreft, maar toch niet met deze zangeres.
Het is een beetje als Guns n Roses in de tijd dat alleen Axl er nog was.
Chester is niet echt te vervangen, maar als je een poging doet, pak dan een zanger(es) met een exentriek eigen geluid.
Dat hoor ik bij deze dame echt niet.
Ik vind dan weer dat ze behoorlijk goed de sound van de oorspronkelijke nummers benaderd, ik snap de haat ook niet, die ze nú krijgt. Inderdaad het is Chester niet. Duh.
 

Projunk

Randprogramma
15 nov 2023
106
117
In mijn geval geen haat naar de zangeres. Zelf denk ik dat ik gewoon de band ben ontgroeid.
Vindt zelf vooral de eerste 2 cd's goed, de sound waarmee ik ze leerde kennen.
De band is een andere kant op geëvolueerd(toen al) en dat wordt niet terug gedraaid met een andere frontvrouw
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.352
2.689
In mijn geval geen haat naar de zangeres. Zelf denk ik dat ik gewoon de band ben ontgroeid.
Vindt zelf vooral de eerste 2 cd's goed, de sound waarmee ik ze leerde kennen.
De band is een andere kant op geëvolueerd(toen al) en dat wordt niet terug gedraaid met een andere frontvrouw
Of ze gaan misschien net wel weer die hardere kant op? Hopelijk want het Linkin Park van die latere albums was helemaal niets.
 

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
136
185
Ik vind dan weer dat ze behoorlijk goed de sound van de oorspronkelijke nummers benaderd, ik snap de haat ook niet, die ze nú krijgt. Inderdaad het is Chester niet. Duh.
Ik probeer het al opbouwend te houden.
Chester is niet te vervangen. Maar je hebt diverse zangers die echt een toonaangevende stem hebben, die je direct herkent. Bij haar heb ik dat helemaal niet.
Maar bij Chester herken je gelijk de stem, zoals ik dat ook bij David Draiman, Ozzy Osbourne, Axl Rose, Noora Louhimo, M. shadows en vele anderen.

Er zijn ook veel zangers die prima zingen, maar die niet herkenbaar zijn voor mij. Daar hoort deze zangeres ook bij.
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
359
735
Desalniettemin lijkt het iets eerlijker om de mening over iemands stemgeluid, capaciteiten en compatibiliteit met een band pas te vormen nadat ze een album hebben uitgebracht en serieus hebben getourd.

Niet nadat er amper 1 nummer een paar dagen uit is en ze een halfslachtige liveshow voor een flutpubliek hebben gespeeld.
 

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
77
139
Ik probeer het al opbouwend te houden.
Chester is niet te vervangen. Maar je hebt diverse zangers die echt een toonaangevende stem hebben, die je direct herkent. Bij haar heb ik dat helemaal niet.
Maar bij Chester herken je gelijk de stem, zoals ik dat ook bij David Draiman, Ozzy Osbourne, Axl Rose, Noora Louhimo, M. shadows en vele anderen.

Er zijn ook veel zangers die prima zingen, maar die niet herkenbaar zijn voor mij. Daar hoort deze zangeres ook bij.
Leuk. Maar LP staat toch op Werchter als ze komen. Wat ik hoor op Youtube van LP hoor is niet slecht, maar ook niks bijzonders. Dus afwachten maar.
Ik schat LP op Werchter, waardoor GMM een mooie andere naam kan strikken.
Nu Slipknot al bijna zeker is, verwacht ik ook wel een andere grote naam.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
638
915
Eerste Sabaton-datum voor 2025, festival in Brazilië (begin mei). Niet bepaald in de buurt, maar ze touren dus volgend jaar. Vermoed dat we ze nogmaals zien passeren (al was daar niet veel twijfel rond vermoed ik 😆)
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.654
De week begint wel lekker. Een hoop bands worden wakker. Sabaton, Heart, Faith no more en Green day allemaal met nieuws (Die laatste zal wel niet voor Graspop zijn maar goed)
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken