Sport algemeen

en het gat tussen brugge en de rest?
dat is een even groot zo niet groter probleem hoor.
we willen een sterke competitie maar o wee als er dan meer kleintjes om steun vragen om sterker te worden worden.
nee laten we de G6 maar groter maken en groter maken
en wij mogen dan nog blij zijn dat we nummer 6 geworden zijn want ook dat was een issue voor de 5 andere.
zie maar naar de verdeling van de tv gelden....

het is allemaal ik, ik, ik ipv te kijken naar het gehele product.

de reeksen begin 2000 waren echt niet zwakker dan het nu is.
het is beginnen misgaan met onderaan eerste de toegang te verkleinen en moeilijker te maken.

het is toch niet meer recht te trekken
zowel bovenaan als onderaan
en helemaal niet meer europees.

dus eender welk discours we hier neerzetten.
er gaat stuctureel niet veel meer veranderen tot bv de super liga er komt.
laat de grote vertrekken. u nationaal product zal een pak slaag krijgen dat het niet schoon is;
maar dat zal de financiële balans en sportiviteit op termijn wel ten goede komen.

en dan moet ge voor uw nationaal product de kleintjes wel beginnen steunen als er geen grote ploegen meer zijn.

Zo populistisch.

Verdiep u gewoon eens wat meer in de levensvatbaarheid van clubs, want gij denkt dat je iets kan oplossen met wat geld te geven aan kleinere clubs.
Het begint al met de basis, eigen inkomsten: sponsors en supporters. Als je soms ziet wat er maar zit van volk, is het logisch dat het niet rendabel is. In Eupen zat er in eerste klasse misschien 500 betaalde supporters. Welke levensvatbaarheid zit in zo een club?
Dan zit je nog met uw kweekvijver van de jeugd. We wonen zo dicht tegen elkaar dat clubs niet kunnen wedijveren tegen de grotere. Als je talentvol bent, ga je naar de grotere clubs (en nu zelfs al het buitenland).

Kijk in Nederland hebben ze het wel begrepen, twee klasses, gesloten systeem. Bij ons lukt zelfs geen twee klasses (minder inwoners) en minder sponsoring. Van mij mag eerste klasse zelfs naar 20 gezonde clubs gaan. Maar geef hen dan tenminste zekerheid dat hun investeringen kunnen renderen. Jullie geloven gewoon nog in een fantasiewereld dat je met de plaatselijke bakker en beenhouwer op een patattenveld in eerste klasse nog meekunt😅

• Leuk
Waarderingen: TMS98 en reaper
Met heel veel pijn in mijn hart mijn kaartje voor Feyenoord - Sparta Praag moeten verkopen wegens een gekneusde rib..
Maar wat zijn ze goed begonnen, met ook nog 2 prachtige goals. Jammer van het tegendoelpunt van Praag, maar ze zijn goed op weg naar een overwinning.

Jaaa! De tussenronde is nu zo goed als zeker :-) Wel opmerkelijk. Maak je 14 goals en kijk je nog steeds aan tegen een -1 doelsaldo.

• Leuk
Waarderingen: Davidd
Met heel veel pijn in mijn hart mijn kaartje voor Feyenoord - Sparta Praag moeten verkopen wegens een gekneusde rib..
Maar wat zijn ze goed begonnen, met ook nog 2 prachtige goals. Jammer van het tegendoelpunt van Praag, maar ze zijn goed op weg naar een overwinning.
Nog niet vaak een paar buitenspelers gezien die zoveel lol in het spelletje uitstralen als Paixao en Hadj Moussa, geweldige spelers vind ik dat en weer een enorm knappe overwinning. Vandaag D-Day voor Twente maar heb er weinig vertrouwen in. In de komende wedstrijden moet je haast wel 7 punten halen om in de tussenronde te komen, dan zit je op 10 punten. Bij 9 punten is de kans volgens mij niet veel meer als 50/50, tjah we gaan het zien.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Interessante discussie hierboven tussen @koekroeck en @reaper . Ik begrijp eigenlijk beide standpunten wel, maar las toevallig daarnet een interview met de eigenaar van Lierse hierover. Dat vind je op de website van Sporza.

Op zich denk ik dat hij wel een punt heeft en dat ik het idee van een gesloten competitie meer genegen ben. De club uit het dorp waar ik woon is ooit ook eens één jaartje naar 2e klasse gepromoveerd, terwijl ze daar helemaal niet klaar voor waren. Daar heb je eigenlijk weinig aan. Als je te weinig kapitaal, inrichting en supporters hebt om op profniveau mee te draaien, dan hoor je eigenlijk ook niet in een (semi-)profreeks thuis. Omgekeerd zouden misschien minder profclubs gekke sprongen maken en meer kans geven aan jeugdspelers als het risico om te zakken naar een amateurreeks wegvalt.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Interessante discussie hierboven tussen @koekroeck en @reaper . Ik begrijp eigenlijk beide standpunten wel, maar las toevallig daarnet een interview met de eigenaar van Lierse hierover. Dat vind je op de website van Sporza.

Op zich denk ik dat hij wel een punt heeft en dat ik het idee van een gesloten competitie meer genegen ben. De club uit het dorp waar ik woon is ooit ook eens één jaartje naar 2e klasse gepromoveerd, terwijl ze daar helemaal niet klaar voor waren. Daar heb je eigenlijk weinig aan. Als je te weinig kapitaal, inrichting en supporters hebt om op profniveau mee te draaien, dan hoor je eigenlijk ook niet in een (semi-)profreeks thuis. Omgekeerd zouden misschien minder profclubs gekke sprongen maken en meer kans geven aan jeugdspelers als het risico om te zakken naar een amateurreeks wegvalt.
we moeten vooral zien dat de kosten niet meer naar boven gaan.

het jaar dat wij toevallig gepromoveerd zijn heeft er voor gezorgd dat lierse het seizoen later ook stopte.
want teveel geinvesteerd en promotie gemist door ons. en het vat was af.

en dan kan een stop na 1B misschien wel beter zijn dan
dan heb je een gezondere 1B en verversing in 1A van tijd tot tijd

hoe wij dat 13 seizoenen hebben volgehouden daar in 2de
onwaarschijnlijk als je daar op terug kijkt.

dus ik durf deels mee instappen met @koekroeck zijn standpunt.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck

Ik ben blij dat de voorzitter van Lierse dit interview geeft. Stemt mij echt hoopvol voor de toekomst.

En tussen ons gezegd (en Reaper): het liefst zou ik ook willen dat alles open is en dat bijvoorbeeld een Zulte uit het niets nog eens zou kunnen wedijveren met de groten, maar de realiteit is gewoon dat er zodanig veel geld mee gemoeid is, dat het gewoon niet meer kan.

Een ander voorbeeld op amateurniveau (maar infeite krak hetzelfde): heel veel ploegen stoppen er mee of laten zich zakken naar 4e provinciale. Daar zit je met hetzelfde fenomeen, lonen (jawel, sommige verdienen goe hun boterham in provinciale) kunnen bij een gemeenteclub niet meer betaald worden, het zwart geld is eruit + die clubs zijn afhankelijk van vrijwilligers en ook dat is een uitstervend ras.

• Leuk
Waarderingen: reaper
Ik ben blij dat de voorzitter van Lierse dit interview geeft. Stemt mij echt hoopvol voor de toekomst.

En tussen ons gezegd (en Reaper): het liefst zou ik ook willen dat alles open is en dat bijvoorbeeld een Zulte uit het niets nog eens zou kunnen wedijveren met de groten, maar de realiteit is gewoon dat er zodanig veel geld mee gemoeid is, dat het gewoon niet meer kan.

Een ander voorbeeld op amateurniveau (maar infeite krak hetzelfde): heel veel ploegen stoppen er mee of laten zich zakken naar 4e provinciale. Daar zit je met hetzelfde fenomeen, lonen (jawel, sommige verdienen goe hun boterham in provinciale) kunnen bij een gemeenteclub niet meer betaald worden, het zwart geld is eruit + die clubs zijn afhankelijk van vrijwilligers en ook dat is een uitstervend ras.
wij wouden bv in onze diepste dagen in 2de een speler halen van Heist op den berg
we konden die niet betalen want het profstatuut wou hij niet
want verdiende toen in het zwart zoveel dat wij dat onmogelijk in het wit konden bieden

ps
fijne discussie
zo kan het dus ook op het internet!

• Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: zero en koekroeck
Boujaka.

Noodgedwongen B ploeg maar toch de winst en derde plaats in de EL.

En wat een week voor de Belgische clubs. 5/5!
Erg knap, Slavia Praag, Sporting en Nice zijn niet de minste clubs. Twente stelde gister daarentegen toch weer teleur, 0-0 tegen de Conference League winnaar uit klinkt in eerste instantie niet slecht maar er gebeurde naast de penalty's echt he le maal niks. Wel trots op ons centrale duo, vooral de Belg Van Hoorenbeeck speelde een erg goede pot.

• Leuk
Waarderingen: reaper en Joe
Wat een grap eigenlijk die WK voorronde loting.
Geen enkele spannende poule.

Wat wil je ook als je 12 poules maakt.

Weet niet of ik het sport mag noemen, maar zijn er nog mensen die het WK darten kijken? Blijft toch cult en een soort traditie, lekker simpel weg kijken rondom de feestdagen. En al een paar mooie dingen gezien van de Nederlanders in ieder geval, een 9-darter en Doets die gister Smith eruit knikkert.

En altijd leuk om wat verrassende opkomstnummers te horen, zo kwam Scott Williams gister op met MCR - I'm Not Okay, mooi man😄

Weet niet of ik het sport mag noemen, maar zijn er nog mensen die het WK darten kijken? Blijft toch cult en een soort traditie, lekker simpel weg kijken rondom de feestdagen. En al een paar mooie dingen gezien van de Nederlanders in ieder geval, een 9-darter en Doets die gister Smith eruit knikkert.

En altijd leuk om wat verrassende opkomstnummers te horen, zo kwam Scott Williams gister op met MCR - I'm Not Okay, mooi man😄
Ho. Zeker wel een sport. Ik ben in ieder geval het levende bewijs dat je kan darten en mager kan blijven.

Die van Doets was inderdaad lekker, samen met de negendarter van die andere Nederlander zijn dat toch wel de mooiste momenten tot nu toe.

• Leuk
Waarderingen: nikita en Pommer
Ho. Zeker wel een sport. Ik ben in ieder geval het levende bewijs dat je kan darten en mager kan blijven.

Die van Doets was inderdaad lekker, samen met de negendarter van die andere Nederlander zijn dat toch wel de mooiste momenten tot nu toe.
Sport of geen sport het is inderdaad uitstekende entertainment. Ik weet niet of ik er om mag lachen maar de chronische zelfhaat van Van Barneveld is voor mij altijd een van de hoogtepunten. Denk trouwens niet dat je door het darten mager bent :ROFLMAO:

gisteren in de krant een heel artikel hoe gent niet kan verliezen en ze nog een zicht hebben op de top 8.
resultaat verlies met 1-0
typisch belgie

Sport of geen sport het is inderdaad uitstekende entertainment. Ik weet niet of ik er om mag lachen maar de chronische zelfhaat van Van Barneveld is voor mij altijd een van de hoogtepunten. Denk trouwens niet dat je door het darten mager bent :ROFLMAO:
De uitschakeling van Van Barneveld is altijd wel een hoogtepunt ja!

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Barney is een legende en die wedstrijd tegen mvg in de halve finale is nog steeds een van de mooiste potten die ik heb gezien.

Users who are viewing this thread