en het gat tussen brugge en de rest?
dat is een even groot zo niet groter probleem hoor.
we willen een sterke competitie maar o wee als er dan meer kleintjes om steun vragen om sterker te worden worden.
nee laten we de G6 maar groter maken en groter maken
en wij mogen dan nog blij zijn dat we nummer 6 geworden zijn want ook dat was een issue voor de 5 andere.
zie maar naar de verdeling van de tv gelden....
het is allemaal ik, ik, ik ipv te kijken naar het gehele product.
de reeksen begin 2000 waren echt niet zwakker dan het nu is.
het is beginnen misgaan met onderaan eerste de toegang te verkleinen en moeilijker te maken.
het is toch niet meer recht te trekken
zowel bovenaan als onderaan
en helemaal niet meer europees.
dus eender welk discours we hier neerzetten.
er gaat stuctureel niet veel meer veranderen tot bv de super liga er komt.
laat de grote vertrekken. u nationaal product zal een pak slaag krijgen dat het niet schoon is;
maar dat zal de financiële balans en sportiviteit op termijn wel ten goede komen.
en dan moet ge voor uw nationaal product de kleintjes wel beginnen steunen als er geen grote ploegen meer zijn.
Zo populistisch.
Verdiep u gewoon eens wat meer in de levensvatbaarheid van clubs, want gij denkt dat je iets kan oplossen met wat geld te geven aan kleinere clubs.
Het begint al met de basis, eigen inkomsten: sponsors en supporters. Als je soms ziet wat er maar zit van volk, is het logisch dat het niet rendabel is. In Eupen zat er in eerste klasse misschien 500 betaalde supporters. Welke levensvatbaarheid zit in zo een club?
Dan zit je nog met uw kweekvijver van de jeugd. We wonen zo dicht tegen elkaar dat clubs niet kunnen wedijveren tegen de grotere. Als je talentvol bent, ga je naar de grotere clubs (en nu zelfs al het buitenland).
Kijk in Nederland hebben ze het wel begrepen, twee klasses, gesloten systeem. Bij ons lukt zelfs geen twee klasses (minder inwoners) en minder sponsoring. Van mij mag eerste klasse zelfs naar 20 gezonde clubs gaan. Maar geef hen dan tenminste zekerheid dat hun investeringen kunnen renderen. Jullie geloven gewoon nog in een fantasiewereld dat je met de plaatselijke bakker en beenhouwer op een patattenveld in eerste klasse nog meekunt