Ik ben naar … geweest en het was …

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
64
63
Gisteren naar Kid Kapichi (en Snayx) geweest in de Melkweg. Sjezus wat was dat een vette show. Nog weer beter dan de vorige keer in de Melkweg. Uiteraard veel nummers van de nieuwe plaat, maar ook de 'oudere nummers' . En wat een fantastisch publiek. Meezingen, crowdsurfen, stagediven, moshpits en zelfs iemand die het podium opklom de micro van de zanger pakte en het nummer begon te zingen. Alle remmen los zeg maar. Snayx zette trouwens ook een heel aardige show van een half uur weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: DanielNedelko

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
280
Vrijdag 19-04-2024 - Keane AFAS Live
Ruim vier jaar geleden was ik ook aanwezig bij het laatste concert van Keane in Nederland. Deze tour staat in het teken van het 20-jarige jubileum van het prachtige album Hopes and Fears met al die hits. Amsterdam was het eerste optreden van de Europese leg. En wat een hits hebben ze: 22 nummers gespeeld en ik kende er slechts 3 niet heel goed (https://www.setlist.fm/setlist/keane/2024/afas-live-amsterdam-netherlands-2babb422.html).

Tom Chaplin was heel goed bij stem en had er duidelijk zin in. Ruim 1u45min gespeeld en het klonk allemaal heel strak. Eigenlijk best wel een onderschatte band als je zo al die nummers voorbij hoort komen.

De AFAS blijf ik ook een fijne zaal vinden: ik kies vaak voor een zitplek op het balkon, daar is altijd nog wel ruimte en ook fijn met bar/wc’s. Het voorprogramma met The Sherlocks was overigens ook meer dan prima. Hoewel hun nummers allemaal wel erg veel op elkaar lijken was het een fijne opwarmer voor Keane.

Wij hadden deze week alle geluk om nog tickets te scoren. Op Ticketswap werden liefst 7500 (!) tickets gezocht, veel meer dan de hele capaciteit van de AFAS zelfs. Via Ticketmaster resale en vaak F5’en was het voor een redelijke prijs gelukt. Ik mag toch hopen dat ze de volgende keer in het Ziggodome staan, want die kunnen ze makkelijk vullen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.384
559
Vrijdag 19-04-2024 - Keane AFAS Live
Ruim vier jaar geleden was ik ook aanwezig bij het laatste concert van Keane in Nederland. Deze tour staat in het teken van het 20-jarige jubileum van het prachtige album Hopes and Fears met al die hits. Amsterdam was het eerste optreden van de Europese leg. En wat een hits hebben ze: 22 nummers gespeeld en ik kende er slechts 3 niet heel goed (https://www.setlist.fm/setlist/keane/2024/afas-live-amsterdam-netherlands-2babb422.html).

Tom Chaplin was heel goed bij stem en had er duidelijk zin in. Ruim 1u45min gespeeld en het klonk allemaal heel strak. Eigenlijk best wel een onderschatte band als je zo al die nummers voorbij hoort komen.

De AFAS blijf ik ook een fijne zaal vinden: ik kies vaak voor een zitplek op het balkon, daar is altijd nog wel ruimte en ook fijn met bar/wc’s. Het voorprogramma met The Sherlocks was overigens ook meer dan prima. Hoewel hun nummers allemaal wel erg veel op elkaar lijken was het een fijne opwarmer voor Keane.

Wij hadden deze week alle geluk om nog tickets te scoren. Op Ticketswap werden liefst 7500 (!) tickets gezocht, veel meer dan de hele capaciteit van de AFAS zelfs. Via Ticketmaster resale en vaak F5’en was het voor een redelijke prijs gelukt. Ik mag toch hopen dat ze de volgende keer in het Ziggodome staan, want die kunnen ze makkelijk vullen.
Was echt een topshow. Toch ongelooflijk om nog nummers als Sunshine, Untitled 1 en On a Day Like Today live te hebben mogen zien. En ze klonken ook nog goed. Al had ik het gevoel dat ik in mijn omgeving de enige was die ze kende (rij 10 ongeveer).

Keane was de eerste band waar ik vroeger echt groot fan van was. Ik heb ze op basis van hits als Crystal Ball en Everybody's Changing op de radio toen eruit geplukt om eens zelf te gaan beluisteren. En zeker ook vanwege Nothing In My Way in de soundtrack van Fifa, volgens mij was het Fifa 07.

Oprecht was ik nooit zelf muziek gaan luisteren en waarschijnlijk een vast Q-Music-luisteraar gebleven als ik destijds niet Keane had 'ontdekt'. In 2011-2012 heb ik zo goed als elke dag tijdens mijn rondje kranten alle nummers van Keane op shuffle geluisterd. Dus de nummers van de eerste drie albums en de EP ken ik allemaal heel goed, ook alle b-sides etc, en daarna die van Strangeland ook enorm veel geluisterd.

Eigenlijk was het concert in de Afas gisteren te goed. Nu is Keane natuurlijk nooit lo-fi geweest, maar ze zijn wel een stuk betere muzikanten geworden in de loop van de jaren. Die mooie depressieve onbekendere nummers uit de Hopes & Fears-tijd sloegen de zaal gisteren compleet dood maar ik vond het heerlijk. Over twee jaar hopelijk de verjaardag van Under the Iron Sea vieren?
 

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
557
412
Was echt een topshow. Toch ongelooflijk om nog nummers als Sunshine, Untitled 1 en On a Day Like Today live te hebben mogen zien. En ze klonken ook nog goed. Al had ik het gevoel dat ik in mijn omgeving de enige was die ze kende (rij 10 ongeveer).

Keane was de eerste band waar ik vroeger echt groot fan van was. Ik heb ze op basis van hits als Crystal Ball en Everybody's Changing op de radio toen eruit geplukt om eens zelf te gaan beluisteren. En zeker ook vanwege Nothing In My Way in de soundtrack van Fifa, volgens mij was het Fifa 07.

Oprecht was ik nooit zelf muziek gaan luisteren en waarschijnlijk een vast Q-Music-luisteraar gebleven als ik destijds niet Keane had 'ontdekt'. In 2011-2012 heb ik zo goed als elke dag tijdens mijn rondje kranten alle nummers van Keane op shuffle geluisterd. Dus de nummers van de eerste drie albums en de EP ken ik allemaal heel goed, ook alle b-sides etc, en daarna die van Strangeland ook enorm veel geluisterd.

Eigenlijk was het concert in de Afas gisteren te goed. Nu is Keane natuurlijk nooit lo-fi geweest, maar ze zijn wel een stuk betere muzikanten geworden in de loop van de jaren. Die mooie depressieve onbekendere nummers uit de Hopes & Fears-tijd sloegen de zaal gisteren compleet dood maar ik vond het heerlijk. Over twee jaar hopelijk de verjaardag van Under the Iron Sea vieren?
Een kleine shout out naar fifa 07, wat een bangers had die game, ik heb muse ontdekt dankzij fifa!
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Vanavond bij The Reytons geweest in Trix, Antwerpen. Een groot feest met vooral heel veel dronken Britten (sta je daar met je spa rood). Ik had ze op Werchter 2023 ook al gezien en dat was ook al één groot feest. Enige nadeel was dat ze slechts een uurtje speelden.

Machtige band, heerlijk feestje, erg van genoten.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Afgelopen donderdag naar Tusky in Vera geweest. Een jaar geleden gezien toen samen met Beachdog en toen vond ik hun optreden het beste van de avond, dus ik dacht waarom ook niet.

Vorige keer hadden ze Two and a Half Girl mee als voorprogramma, en nu eigenlijk voor de helft weer want gitaristen Pim Cruiming en Daan Lutgerink speelden ook mee met State Power. De energie zat er vanaf het begin af aan goed al in, en de beetje metal beïnvloede punk was erg lekker. Na een aantal nummers dropte de zanger subtiel dat het hun eerste show was, waarvan akte. Ik zag dat ze in de Popronde stonden en ik zou het zeker aanraden mochten ze in je stad komen!

Daarna Tusky zelf, waar ook weer gitarist Pim Cruiming blijkbaar meedeed! Frontman Vladimir Stevic heeft zijn gitaar ingeruild om zich volledig op de zang te focussen. De sfeer zat er al goed in, waardoor het eigenlijk vanaf het begin af aan al los ging met moshpits en crowdsurfers, tot het genoegen van de band zelf. Ze brengen veel tempo en energie met zich mee, maar de nieuwe muziek is daarnaast iets meer 'pop' en met wat meer dynamiek, wat uiteindelijk erg goed samen gaat. Met een System of a Down-cover tussendoor breng je de hardheid en energie toch weer terug. Ook mooi dat de frontman dacht een subtieler nummer in te zetten, waarop de drummer 'nee, dit is ...' riep en een lekker hard nummer in te zetten. Al met al, erg vermakelijk en die mogen ook prima terugkomen.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.583
11.157
Vorige keer hadden ze Two and a Half Girl mee als voorprogramma, en nu eigenlijk voor de helft weer want gitaristen Pim Cruiming en Daan Lutgerink speelden ook mee met State Power.
Two and a Half Girl is sowieso alleen nog maar Pim en Daan, jammer genoeg. De andere leden zijn eruit gestapt, volgens mij, omdat het te veel werd. Is ook gelijk het failliet van de band, ondanks dat ze wel doorgaan.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
147
170
Vanavond bij The Reytons geweest in Trix, Antwerpen. Een groot feest met vooral heel veel dronken Britten (sta je daar met je spa rood). Ik had ze op Werchter 2023 ook al gezien en dat was ook al één groot feest. Enige nadeel was dat ze slechts een uurtje speelden.

Machtige band, heerlijk feestje, erg van genoten.
Tijdje terug in de Melkweg geweest en dat viel me toen ook al op, alsof ze een of andere dedicated Engelse fanclub hebben die overal achter ze aan reist.

Eens met jouw conclusie verder, heerlijke band met een hoge gun factor.
 

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
194
138
Two and a Half Girl is sowieso alleen nog maar Pim en Daan, jammer genoeg. De andere leden zijn eruit gestapt, volgens mij, omdat het te veel werd. Is ook gelijk het failliet van de band, ondanks dat ze wel doorgaan.
Ah, dat verklaard ook wel wat. Nou, State Power is ook een waardige vervanger wat mij betreft.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
568
534
Tijdje terug in de Melkweg geweest en dat viel me toen ook al op, alsof ze een of andere dedicated Engelse fanclub hebben die overal achter ze aan reist.

Eens met jouw conclusie verder, heerlijke band met een hoge gun factor.
Er waren een hoop mensen in het publiek die ze idd de hele tour hadden gevolgd. Had wel iets bijzonders.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
365
296
Tijdje terug in de Melkweg geweest en dat viel me toen ook al op, alsof ze een of andere dedicated Engelse fanclub hebben die overal achter ze aan reist.

Eens met jouw conclusie verder, heerlijke band met een hoge gun factor.
Op Paaspop had ik ze gemist om een alvast goed plekje te krijgen voor de Editors.
De tent was bij de Editors was alleen zo leeg, dat ik prima naar The Reytons had kunnen gaan. Met deze berichten alleen maar extra spijt dat ik ze heb gemist.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
64
63
Gisteren naar Yard Act geweest in Paradiso. De energie spatte er van af en het van het publiek ook. Zelf vond ik hun show op Pukkelpop 2022 veel beter. Ik vind de nummers van The Overload ook beter en lekkerder dan de nummers van hun nieuwe album. De 2 backing vocal dames voegen in mijn beleving niets toe en ik vind ze zelfs soms erg irritant. Af en toe ook te veel geacteer op het podium, waarbij de dames en de zanger liggen te rollebollen. De drum stond ook te hard afgesteld, waardoor de gitarist en basgitarist wat minder goed uit de verf kwamen.

Voorprogramma deed zijn best, maar is niet mijn cup of tea. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.
 
Laatst bewerkt:

Athos

Gouden Tip
13 jul 2023
474
696
Gister naar Yard Act en Folly Group in Paradiso geweest. Ik vond met name Yard Act erg tof. Lekkere show, energiek, snel. Alleen wel beetje kort. Leek eerder een festivalshow dan een cluboptreden. En de zangeressen waren soms een beetje irritant. Folly Group was een lekker dessert (en gratis te bezoeken door gewoon naar binnen te lopen). Al met al prima avond gehad.
 
Laatst bewerkt:

BatMutsje

Dagopener
6 dec 2013
647
512
Keane in het Koninklijk Circus (25 april 2024)
Mijn eerste keer in het Cirque Royal, maar zeker voor herhaling vatbaar. Wat een mooie concertlocatie, drank / garderobe prima geregeld, uitstekend geluid. Alleen de bereikbaarheid van Brussel is op een donderdagavond met de auto natuurlijk niet optimaal.

Dan de muziek. Erg verrast hoe goed Tom Chaplin bij stem is, loepzuiver op de staanplaatsen op de begane grond. De band had er duidelijk zin in en genoot tevens zichtbaar van het erg enthousiaste publiek. Af en toe keken ze naar elkaar waarbij ze een zichtbare grijns niet konden onderdrukken. Het volledig spelen van het gevierde album Hopes and Fears zorgt voor enkele momenten waarop de aandacht een beetje wegzakt, maar muzikaal zat het erg goed in elkaar. En wat een hits hebben de mannen toch gemaakt als je het zo tijdens de 2 uur voorbij hoort komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
694
481
Gister naar Yard Act en Folly Group in Paradiso geweest. Ik vond met name Yard Act erg tof. Lekkere show, energiek, snel. Alleen wel beetje kort. Lekker eerder een festivalshow dan een cluboptreden. En de zangeressen waren soms een beetje irritant. Folly Group was een lekker dessert (en gratis te bezoeken door gewoon naar binnen te lopen). Al met al prima avond gehad.

Zondag exact dezelfde combo op Les Nuits Botanique. Toch heel erg benieuwd naar beiden!
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Gisteren naar Yard Act geweest in Paradiso. De energie spatte er van af en het van het publiek ook. Zelf vond ik hun show op Pukkelpop 2022 veel beter. Ik vind de nummers van The Overload ook beter en lekkerder dan de nummers van hun nieuwe album. De 2 backing vocal dames voegen in mijn beleving niets toe en ik vind ze zelfs soms erg irritant. Af en toe ook te veel geacteer op het podium, waarbij de dames en de zanger liggen te rollebollen. De drum stond ook te hard afgesteld, waardoor de gitarist en basgitarist wat minder goed uit de verf kwamen.

Voorprogramma deed zijn best, maar is niet mijn cup of tea. Voor mij niet voor herhaling vatbaar.

Dit geeft het beeld wel weer dan. Al krijg ik van die 4e alinea een beetje Johan Derksen vibes
 
  • Haha
Waarderingen: emmers met glijmiddel

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.749
2.335

Dit geeft het beeld wel weer dan. Al krijg ik van die 4e alinea een beetje Johan Derksen vibes
De recensie neemt een hele rare afslag ja. Die was ook totaal niet nodig om het punt te maken. Namelijk, dat Yard Act gewoon een beetje een vervelende band is.

Vanavond overigens naar Folly Group (zonder Yard Act). Zin in!
 
  • Leuk
Waarderingen: willy boods

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
568
420

Dit geeft het beeld wel weer dan. Al krijg ik van die 4e alinea een beetje Johan Derksen vibes
Maar wel Fixer Upper gekregen dus, boffen. Ben benieuwd vanavond in Doornroosje.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
568
420
De recensie neemt een hele rare afslag ja. Die was ook totaal niet nodig om het punt te maken. Namelijk, dat Yard Act gewoon een beetje een vervelende band is.

Vanavond overigens naar Folly Group (zonder Yard Act). Zin in!
Wat maakt ze een vervelende band volgens jou?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken