Ik ben naar … geweest en het was …

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.616
5.022
Soms kan je veel zeggen, soms ook weinig. Ik dacht dat geen band ooit meer over Solstafir heen zou komen als beste band in Baroeg maar Thy Catafalque flikte dat gisteravond gewoon even. Wat. Een. Show... zelden vertoonde dynamische muziek, van folk tot harde black metal. 2 fantastische zangers en 2 evengoed zangeressen, wat zorgt voor een prachtig schouwspel. Muziekafstelling om door een ringetje te halen. Publiek muisstil en na de nummers lyrisch, precies zoals het hoort. Dat was er eentje voor de geschiedenisboeken.

En hoe tof dat je daar dan ook @MetalLimbo tegenkomt. Met ook @Jamel , @nikita en @Dr. Hannibal erbij zorgde dit voor een hele hele gezellige avond. Dank allen!
Ik sluit me volledig bij Jos zijn lyrische woorden aan. Het was echt geweldig gister. Begon al met The Answer Lies in the Black Void als voorprogramma, wat we vanaf de eerste rij tot ons hebben laten nemen. En waar het in november tijdens DDD nog wat tegenviel ten opzichte van hoe goed ik het op album klonk, was het nu echt een stuk beter. Met name de laatste twee nummers van de set overtuigden me volledig.

En dan Thy Catafalque... Ik had al een vrij uitgebreide review van @Querulante Partij ontvangen, die de avond ervoor in Eindhoven was geweest. Die was helemaal flabbergasted over hoe goed het was. Dus de hele vrijdag met een gemixt gevoel tussen hype voor wat er komen gaat en toch ook een beetje vrees dat het tegen zou vallen geleefd. Gelukkig werden de hooggespannen verwachtingen volledig ingelost. Perfect geluid, perfecte setlist, perfect publiek, sublieme muzikanten en een heel fijn clubje vrienden om me heen om het samen mee te beleven. Genieten tot en met!

En dan is de Baroeg ook weer heel fijn, waar alle artiesten na de show rondlopen en er dus op een hele ongedwongen manier gelegenheid is tot een praatje en een foto. Dat is en blijft iets heel bijzonders. Dat je eerst helemaal van je sokken geblazen kunt worden door een band. Om even later kennis te kunnen maken met de mens achter de artiest. Op dat soort momenten ben ik echt zo blij dat ik van obscure metal hou en niet van popmuziek. :)
Ook ik kan me hier alleen maar bij aansluiten, weinig aan toe te voegen!
Wat een fantastisch optreden, blij dat ik de moeite heb genomen om naar Rotterdam af te reizen.

Daarnaast natuurlijk ook heel mooi om de oude Baroeg nog in haar volle glorie te mogen beleven, en om de inmiddels fameuze Festileaks Prog Club te kunnen begroeten!
Helaas niet al te lang kunnen kletsen na het optreden, maar daar komt vast nog wel meer gelegenheid voor (zoals bij Caligula's Horse in Maastricht volgende maand)! :)
 
Laatst bewerkt:

tom93

Dagopener
24 apr 2019
608
278
Woensdag 10 april - 10cc in Tivoli (grote zaal)
In de herfst van 2021 (tijdens de Corona-periode) heb ik 10cc al eens live gezien in De Vereeniging in Nijmegen. Destijds heb ik er erg van genoten. Zowel dinsdag als woensdag stonden ze in de grote zaal van Tivoli en opnieuw was het een geweldig concert. Er zijn dan nog maar twee leden van de originele band over, maar de nieuwe mannen voegen een hoop nieuwe energie toe.

De mannen hadden er duidelijk veel zin in, hoewel de setlist vrijwel vergelijkbaar was als met de show in Nijmegen in 2021 en ook precies hetzelfde was als de eerste show op dinsdag in Tivoli. Persoonlijke favorieten: Art for Art’s Sake, I’m Not in Love en de A Cappella versie van Donna. Daarnaast heeft de band met onder andere Dreadlock Holiday, The Wall Street Shuffle, Rubber Bullets en The Things We Do For Love erg veel hits. Het was daarom weer een feest van herkenning. Met 1u40min ook een prima speelduur. Als de mannen over een paar jaar Nederland nog eens aandoen, dan ben ik er gewoon weer bij. Het blijft genieten en voor een paar tientjes ook goed betaalbaar. Gezien de leeftijd van het publiek voelde ik me overigens ook weer eens jong met m’n 31 jaar.

Bijzonder genoeg was ik nog nooit in de grote zaal van Tivoli geweest. Wat een leuke zaal, een beetje een oude collegezaal. Overal bankjes en leuke plekjes waar je kunt zitten. Bij de bars was er voor aanvang van de show een pinstoring zodat er geen drinken kon worden besteld, maar dit was ook weer redelijk snel opgelost. Geluid was ook meer dan prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

whitecoat

Playlistbediener
19 nov 2023
8
11
Gisteren naar The Clockworks in Rotown geweest. Wat een concert! Als je nog kaartjes voor Tolhuistuin of Doornroosje kan krijgen:ga! Ze zijn ook toegevoegd aan de toch al niet misselijke donderdag op Cabaret Vert (met oa Flogging Molly, Fontaines DC , PJ Harvey en Queens of the Stone Age). Benieuwd naar de recensie in Oor straks
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
939
444
Gisteravond naar Kim Wilde geweest in het PLT te Heerlen. Heerlijk jeugdsentiment jaren '80.Ze was redelijk tot goed bij stem en ook de band o.a.met haar broer Ricky en haar nichtje waren goed op dreef en hadden er duidelijk plezier in.Al met al een geslaagde avond en benieuwd naar haar nieuwe cd die over een paar maanden uitkomt.
 

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
59
55
Gisteren naar The Clockworks in Rotown geweest. Wat een concert! Als je nog kaartjes voor Tolhuistuin of Doornroosje kan krijgen:ga! Ze zijn ook toegevoegd aan de toch al niet misselijke donderdag op Cabaret Vert (met oa Flogging Molly, Fontaines DC , PJ Harvey en Queens of the Stone Age). Benieuwd naar de recensie in Oor straks
Ik was daar ook en wat waren ze goed, steengoed. Zag ze voor de derde keer en ze worden steeds sterker. Voorprogramma The Rosecaps was wel aardig, maar ook niet meer dan dat.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
59
55
Ik had het niet beter kunnen beschrijven. Btw: te veel naar de 'linksback' kijken, daar word je zelf ook hyper van. Mijn zoons zeiden trouwens ook dat het boomer-gehalte (waar ik kennelijk zelf ook toe behoor) nogal hoog was.
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.298
6.496
Afgelopen zaterdag naar Froukje in Hedon Zwolle geweest.

Chibi Ichigo in het voorprgramma vond ik wel vermakelijk. Jammer dat ze na de eerste 2 nummers niet goed verstaanbaar meer was, maar de springerige muziek had wel een effect op de mensen. Een set van een halfuur was wel wat aan de lange kant voor haar vond ikzelf. De muziek varieert namelijk niet.

Bij Froukje zelf viel me vooral de groei op. Waar ik haar eerder nogal zwak vond zingen, was dat nu niet het geval. Ze deed een tussenstuk met 3 nummers solo en daarin bleef ze overeind staan op dat gebied. Dat geeft een nummer als 23 mei over haar overleden broer meer lading mee. Ook dat ze Zeeën van Tijd opdroeg aan een familie (en zeker niet altijd tijdens de tour speelt), helpt mee met de authenticiteit van het optreden. Een heel groot pluspunt bij haar vind ik de uitbreiding en andere benadering van sommige nummers. Zonder Liedjes kreeg een andere bridge, Uitzinnig en Tetris werden aan elkaar geplakt, Nooit Meer Spijt was een compleet andere versie. Erg sterk. Live een veel meer toegevoegde waarde dan alleen de plaat. De nummers waarmee ze dat eerder deed (onbezonnen bijv.) hadden nu een normale versie. Dus die houdt ze echt per tour verschillend. Vind ik een leuke toevoeging.

Aan het einde van de set Drijfzand, Houden van Mij en We Hebben De Tijd betekende voor mij de 3 minste liedjes op een rij. Helaas, want ik vond het een erg sterk concert zonder inkakkers, tot dan. Verder was de setlist wat omgegooid tov de voorgane jaren. Niets Tussen vind ik een fijnere afsluiter dan Ik Wil Dansen. De nieuwe toetsenist is mij niet verder opgevallen zoals anderen beschreven. Over het algemeen erg genoten van een sterke show.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.407
3.373
The Clockworks in Doornroosje gisteren gezien. Hele sympathieke band die het publiek goed meekreeg. Zanger die tijdens de jamsessie voor de toegift iedereen in de zaal een boks kwam geven. Hebben met 'Mayday Mayday', 'Enough is Never Enough' en 'The Future is Not What It Was' toch al behoorlijk fijne nummers. Ook een gaaf kort spoken word over 'Modern City Living'. Toch wel een band om komende jaren serieus in de gaten te houden.
 

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Is iemand wel eens naar "The Dire Straits Experience" geweest, welke in mei een aantal keer in NL spelen?

Zo ja, is het de moeite waard?
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.100
323
Net NewDad in Ekko gezien. Heerlijk optreden met bijna alle nummers van debuutalbum Madra. Wist al dat dit album hoog in mijn eindejaarslijst gaat komen, maar vanavond werd duidelijk dat deze show daar ook in de top gaat belanden. Fantastische frontvrouw die de al uitstekende liedjes live naar een hoger niveau weet te brengen.

Zou zeker morgen in Rotterdam of vrijdag in Groningen gaan kijken als je de kans hebt. Of Misty Fields later dit jaar.
 

superginger

Dagopener
5 feb 2016
567
167
Net NewDad in Ekko gezien. Heerlijk optreden met bijna alle nummers van debuutalbum Madra. Wist al dat dit album hoog in mijn eindejaarslijst gaat komen, maar vanavond werd duidelijk dat deze show daar ook in de top gaat belanden. Fantastische frontvrouw die de al uitstekende liedjes live naar een hoger niveau weet te brengen.

Zou zeker morgen in Rotterdam of vrijdag in Groningen gaan kijken als je de kans hebt. Of Misty Fields later dit jaar.
Kan me hier helemaal bij aansluiten. De setlist had een fijne opbouw en de band was zichtbaar gecharmeerd door de ontvangst van het publiek. Het publiek was trouwens echt het fijnste publiek dat ik in tijden heb meegemaakt bij een concert, iedereen zat er goed in en geen Dutch disease!
 

Grunt149

Randprogramma
14 sep 2022
162
83
Is iemand wel eens naar "The Dire Straits Experience" geweest, welke in mei een aantal keer in NL spelen?

Zo ja, is het de moeite waard?

Absoluut de moeite waard.

1 origineel bandlid (saxofonist) gecompleteerd met zeer begaafde musici die zeer dichtbij komen. Alle classics komen voorbij.

Dat maakt nog geen Mark Knopfler maar die is met pensioen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Pommer

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Absoluut de moeite waard.

1 origineel bandlid (saxofonist) gecompleteerd met zeer begaafde musici die zeer dichtbij komen. Alle classics komen voorbij.

Dat maakt nog geen Mark Knopfler maar die is met pensioen ;)

Mooi om te horen! Dan ga ik er één van die concerten wel bij zijn, ik moet toch minstens 1 keer in mijn leven Tunnel of Love live hebben gehoord, al is het niet helemaal hetzelfde natuurlijk:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Grunt149

Lawaaipapegaai

Campingartiest
2 feb 2024
59
55
Naar het HiFive concert van The Klittens geweest in Trix Café. Leuke Amsterdamse band met 5 dames die rustigere muziek afwisselen met lekkere ruige gitaarmuziek met soms zelfs lekker geschreeuw. Af en toe oogden ze wat onwennig, maar ik heb van ze genoten. Top bassiste trouwens. Leuk bandje voor festivalletjes a la Left of the Dial.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken