Pukkelpop 2024

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
79
48
bestaat 40 jaar , en heeft dan zijn 37e editie
komop jongens niet zo moeilijk toch
Zo eenvoudig is het inderdaad. Iemand die op 29 februari geboren is, kan ook niet elk jaar een feestje organiseren op zijn/haar verjaardag. Maar als die persoon in 1985 geboren is, wordt die toch heus wel echt 40 jaar in 2025 en geen 10.

Soit, MUZIEK!
 
  • Haha
Waarderingen: slowcore

slowcore

Playlistbediener
26 dec 2023
18
17
Kijk eens naar Rock Herk: begonnen in 1983, dus normaal 40 jaar in 2022 (ja in 2022, want je moet ook 1983 meetellen omdat er ook in 1983 een festival plaatsvond).
Rock Herk viert haar 40 jaar bestaan in 2024 omdat het 2 jaar niet doorging omwille van de coronapandemie en dus niet bestond die jaren.

Idem voor Pukkelpop: feest van hun 40 jaar bestaan in 2027 (omdat het 3 jaar niet doorging en dus niet bestond).

Je kan wel zeggen dat het volgend jaar 40 jaar geleden is dat de eerste Pukkelpop doorging maar niet dat het dit (of volgend) jaar 40 jaar bestaat.
 
Laatst bewerkt:
  • Haha
Waarderingen: Chimme

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
101
65
Ik vermoed dat we deze week geen namen gaan krijgen. De tendens is meestal dat na elke drop elke artiest een aparte Instagram-post krijgt als extra aankondiging. Voorlopig hebben slechts 12 van de 34 aangekondigde namen van vorige woensdag dat gekregen. Ik denk dat ze dus een weekje gaan overslaan. Volgende woensdag is het wel 1 mei dus ik denk ook niet dat ze dan gaan aankondigen. Volgende drop dus waarschijnlijk pas op 8 mei?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Ik vermoed dat we deze week geen namen gaan krijgen. De tendens is meestal dat na elke drop elke artiest een aparte Instagram-post krijgt als extra aankondiging. Voorlopig hebben slechts 12 van de 34 aangekondigde namen van vorige woensdag dat gekregen. Ik denk dat ze dus een weekje gaan overslaan. Volgende woensdag is het wel 1 mei dus ik denk ook niet dat ze dan gaan aankondigen. Volgende drop dus waarschijnlijk pas op 8 mei?
Denk nog 3 drops? Eentje voor de donderdagnamen en nog twee voor de rest van de lineup? Gek trouwens dat ze zo lang wachten met een poster, een beetje het tegenovergestelde van vorig jaar, toen ze die poster aanvulden.
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
101
65
Vorig jaar laatste drop van 5 namen op 3 augustus, daarvoor ook nog 5 namen op 26 juli, daarvoor 6 namen op 19 juli, donderdagnamen kwamen op 31 mei, dan nog 27 (!) namen op 24 mei, daarvoor 18 nieuwe namen op 26 april en 5 nieuwe namen op 19 april.

Momenteel zijn er 109 artiesten bekend. Vorig jaar waren er ongeveer 180 dus we ontbreken nog een 70-tal namen.

Ik vermoed nog 2 à 3 drops (woensdag 8 mei, 15 mei, eventueel nog 22 mei) en dan eind mei (woensdag 29 mei) de donderdagnamen.
 

CSM

Playlistbediener
17 mrt 2014
8
4
Ik wil niet per se de podium fascist uithangen, maar ik ben hier naar de namen aan het luisteren, en ...wat is er in godsnaam Dance Hall aan Tom Grennan?
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.021
3.704
Ik wil niet per se de podium fascist uithangen, maar ik ben hier naar de namen aan het luisteren, en ...wat is er in godsnaam Dance Hall aan Tom Grennan?
Zo heet die tent gewoon. Niet teveel achter zoeken, die grenzen zijn allang vervaagd. Loyle Carner zette daar vorig jaar de beste show neer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan en davadude

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.979
8.629
Hoe smaken kunnen verschillen. Ook net beluisterd: upgrade naar "must see" hier.
Denk dat het live ook wel iets kan zijn, alleen vind ik het een beetje kakofonisch en amateuristisch klinken ergens. Niet echt goede songs. Al is dat misschien het punt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken