UK Glastonbury 2024

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
202
175
Ik vind dit dus wel echt absurd goed. Misschien ook omdat ik nog niet zo lang naar dergelijke festivals/concerten ga. En er staat gewoon zo bizar veel dat ik nog nooit heb gezien. Er staan ook wel wat grote namen waar ik nog niet misschien heen zou gaan, maar daar tegenover staat gewoon zoveel goeds. Ben ook groot fan van UK Hiphop e.d. dus van al die namen die misschien standaard zijn voor een festival in Engeland, word ik alsnog heel blij. En dan is dit nog maar een deel van de lineup haha. Maar clashes zouden ook wel echt niet te doen zijn ja.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Deze eerste poster ligt mij veel meer dan de eerste van vorig jaar, en dat was al zo'n fantastische editie. Headliners niet zo bijzonder (alsnog meer mijn smaak dan vorig jaar), maar daaronder zit de lineup echt bomvol acts die ik wil zien. Vooral West Holts, Woodsies en Park zijn weer on point. Minpuntje is wel dat er niets echt verrassend tussen zit zoals Lana vorig jaar, behalve Cyndi Lauper misschien, en de Other headliners zijn wel al eens beter geweest.

Niettemin toch wel weer even pijn aan het hart dat ik geen tickets heb. Die resale... toch nog maar eens over nadenken.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Ook fijn voor Seventeen, eerste k-pop act op het festival en meteen op Pyramid. Zat vorig jaar nog te denken dat Glastonbury waarschijnlijk die boot nog wel een paar jaartjes ging afhouden, but here we are!
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
296
169
Naar mijn gevoel wordt Glastonbury hier toch altijd wat minder kritisch bekeken dan andere festivals. Glastonbury wordt beoordeeld op de bands die ze hebben, terwijl alle andere festivals veroordeeld worden op de bands die ze niet hebben. Zeker voor een festivals dat zoveel bands heeft op zoveel podia (met veel clashes tot gevolg), is dat toch niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Ik wil zeker niet zeggen dat ik het slecht vind hoor. Maar echt warm word ik er niet van. Wat mij betreft zijn er verschillende Europese festivals die het dit jaar beter doen. Zelfs Werchter, waar ik ook niet echt warm voor loop, vind ik aantrekkelijker qua line-up dan Glastonbury op dit moment.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Naar mijn gevoel wordt Glastonbury hier toch altijd wat minder kritisch bekeken dan andere festivals. Glastonbury wordt beoordeeld op de bands die ze hebben, terwijl alle andere festivals veroordeeld worden op de bands die ze niet hebben. Zeker voor een festivals dat zoveel bands heeft op zoveel podia (met veel clashes tot gevolg), is dat toch niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Ik wil zeker niet zeggen dat ik het slecht vind hoor. Maar echt warm word ik er niet van. Wat mij betreft zijn er verschillende Europese festivals die het dit jaar beter doen. Zelfs Werchter, waar ik ook niet echt warm voor loop, vind ik aantrekkelijker qua line-up dan Glastonbury op dit moment.
Mja, moeilijk om Glasto te beoordelen op de acts die ze niet hebben als quasi alles er staat natuurlijk... en de reacties op de voorbije pagina's zijn toch gewoon vrij gemengd?

Geloof me, ik vind Disclosure, TDCC en Anne-Marie hier even kut als op een andere lineup. En moest Werchter hun tenten zo programmeren als de zijpodia van deze Glasto lineup, zou ik ook positief reageren in dat topic.

De typische Werchter ganger zal dit inderdaad misschien niet de beste lineup vinden, daarvoor staat er te weinig rock bovenaan. Persoonlijk zie ik de programmering van Glasto meer als DTRH XXXL dan als Werchter, als we dan toch moeten vergelijken.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Geen Pulp en Stevie Nicks is wel een gemis, net als de echt bijzondere exclusieve boekingen (al kan er nog wat komen). Twain is een wat saaie legend spot. En The Other Stage headliners vind ik persoonlijk ook echt meh. Idles is tof maar die positie is wel bizar hoog.

Toffe lineup, maar wel erg veilig ofzo. Springt weinig écht uit.
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Ik vind dat dus gewoon een zwakte, omdat het een totaal onrealistisch iets is, o.a. door de clashes. Tel daar de massa's en massa's aan mensen die erop af komen bij op en het blijft een festival waar ik in ieder geval ver vandaan wil blijven.
Voor mij dus ook een reden om geen FOMO te hebben. Op papier een mooi festival, maar de clashes zijn immens. Om dan honderden euro's enkel en alleen aan een ticket en transport uit te geven terwijl ik bij Pukkelpop, dat zoveel kleinschaliger is, ook aan mijn trekken kom: nee bedankt.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Dit valt naar Glasto-standaarden toch echt wel mee? IDLES vind ik een kleine Other-head, wel cool dat ze die spot überhaupt krijgen ipv Anne-Marie ofzo. Ook coole spot voor Simz wel.
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Voor mij dus ook een reden om geen FOMO te hebben. Op papier een mooi festival, maar de clashes zijn immens. Om dan honderden euro's enkel en alleen aan een ticket en transport uit te geven terwijl ik bij Pukkelpop, dat zoveel kleinschaliger is, ook aan mijn trekken kom: nee bedankt.
Puur voor de lineup zou ik zelf waarschijnlijk ook niet naar Glastonbury trekken. Die afweging van al het gedoe qua transport, de kosten en de hoeveelheid clashes is zeker terecht en dan begrijp ik de keuze voor een festival dichterbij waar je uiteindelijk even veel acts op een dag kan zien. Ik schreef vorig jaar ook al dat Glasto 2023 op puur muzikaal vlak nooit mijn beste festival ooit zal zijn.

Neemt nog steeds niet weg dat ik deze lineup om van te smullen vindt en het nog steeds elke cent waard zou vinden. Daarvoor biedt het festival te veel op alle andere vlakken die je maar kan bedenken.
 
  • Leuk
Waarderingen: teunajax en Joslittel

ickyflix

Nieuw lid
27 mrt 2022
4
5
Naar mijn gevoel wordt Glastonbury hier toch altijd wat minder kritisch bekeken dan andere festivals. Glastonbury wordt beoordeeld op de bands die ze hebben, terwijl alle andere festivals veroordeeld worden op de bands die ze niet hebben. Zeker voor een festivals dat zoveel bands heeft op zoveel podia (met veel clashes tot gevolg), is dat toch niet helemaal een eerlijke vergelijking.

Ik wil zeker niet zeggen dat ik het slecht vind hoor. Maar echt warm word ik er niet van. Wat mij betreft zijn er verschillende Europese festivals die het dit jaar beter doen. Zelfs Werchter, waar ik ook niet echt warm voor loop, vind ik aantrekkelijker qua line-up dan Glastonbury op dit moment.
Glastonbury is ongeveer gelijktijdig begonnen met werchter/torhout. Waar in begin jaren 80 het vooral alternatief publiek was dat naar festivals ging is het nu mainstream, waar werchter in die jaren uitbreide naar 2 podia en later 2 dagen en zo meer, is Glastonbury een ander festival geworden. Een festival met 35 podia, muziek voor iedereen, de campings zijn op het terrein, het terrein is verdeeld in vele gebieden, er zijn mensen die komen alleen bij het dance gedeelte waar 5 podia staan. Ja het is zo dat er bij Glastonbury wordt gekeken wie er wel is, maar dat zit niet zo simpel in elkaar. Glastonbury is compleet onafhankelijk kunnen daardoor zelf onderhandelen, of je ze goed vindt of niet maar welk festival krijgt artiesten als Kanye west, U2, JayZ, Beyonce, Elton John. De laatste keer dat ik u2 op een festival heb gezien was 1985 op werchter geloof ik. Over smaakt valt niet te twisten maar je hebt gelijk dat Werchter over het algemeen grotere namen heeft dan Glastonbury, maar het zijn wel vaak dezelfde namen die jaarlijks rouleren. Ik ben zo'n 30 jaar achter elkaar naar Werchter geweest maar de laatste keren was ik halverwege al naar huis. Eigenlijk alleen omdat ik wel klaar was met weer metallica, pearl jam, muse, colplay, green day etc.
Het publiek toegenomen, en ander publiek. De grote festivals zijn commercieel en in in aantal vertienvoudigd.
Wat pinkpop en werchter vroeger waren zijn nu lowlands en pukkelpop,
Wat pukkelpop en lowlands toen waren zijn nu DTRH en BKS
Bij die laatste 2 speelt een beetje hetzelfde verhaal, BKS werkt niet samen met mojo, daarom heeft mojo zelf het DTRH festival georganiseerd.
Mojo hoort bij het Livenation (ticketmaster) en Budweiser (wat Heineken heeft vervangen) kartel. Die bepalen welke bands aangeboden worden en waar spelen. Zelfs zo erg dat ze het al gepresteerd hebben om acts die op Pinkpop zouden spelen toch maar van de lineup haalden en in het goffertpark lieten spelen. Makkelijke extra inkomsten.
Ben een paar keer naar Glastonbury geweest en dat is voor mij het festival der festivals, los van de lineup, maar wordt nu een beetje te oud.
Heb wel alle edities van BKS gezien (woon om de hoek). Maar beide festivals werken niet met livenation, dus moeten ze zelf hun line up bij elkaar schrapen. Dat zijn daardoor niet altijd de grootste namen, maar wel verrassende namen en leuke bandjes die ik nog niet kende.
Zo zag ik het Nederlandse bandje Pip Blom in 2019 op glastonbury, die mochten zelfs 3 keer op treden. Dat is ook glastonbury, die overlap dat je bands niet kunt zien klopt ook niet helemaal. Door de vele podia spelen veel artiesten meerdere dagen. De ene dag op een groter podium, de andere dag op het accoustisch podium. Veel artiesten geven ook nog een dj-set. Kortom wil je de grote namen pak een livenation festival, wil je verrast worden kijk wat verder. Met name Belgie heeft van oudsher al heel veel kleine festivals met leuke namen.
 
  • Leuk
Waarderingen: festibob en yannickd

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Valt me nu ook pas op dat de Pyramid dit jaar (buiten de headliners) best sterk is. Vorig jaar enkel geweest voor de speciallekes Elton, Rick Astley en de Foos. Dit jaar LCD, PJ Harvey, Michael Kiwanuka, Little Simz, Janelle Monae, Olivia Dean overdag. Niet slecht.

Other stage is wel armoe...
 

pigital

Dagopener
15 okt 2018
712
643
Ik vind 't nu al echt een vet lijstje aan namen. Ons dagprogramma zal daarmee al redelijk veel keuzestress met zich meebrengen met wat er nu al op staat. Als Coldplay fan (mag je dat nog publiekelijk zeggen eigenlijk?) echt het walhalla om die te kunnen zien op Glastonbury. Lijkt toch weer een zalige editie te worden alleszins, zeker met de enorme aankondigingen nog in't verschiet!

Bovendien; Romy & Jamie XX op dezelfde affiche in't jaar van het nieuwe studio album, reken je niet rijk maar een comeback doen en aankondigen op Glastonbury, 't zou ze niet misstaan.

Als ik iemand kan helpen met de resale trouwens, help jullie graag aan een ticketje indien mogelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.452
6.116
Ik vind 't nu al echt een vet lijstje aan namen. Ons dagprogramma zal daarmee al redelijk veel keuzestress met zich meebrengen met wat er nu al op staat. Als Coldplay fan (mag je dat nog publiekelijk zeggen eigenlijk?) echt het walhalla om die te kunnen zien op Glastonbury. Lijkt toch weer een zalige editie te worden alleszins, zeker met de enorme aankondigingen nog in't verschiet!

Bovendien; Romy & Jamie XX op dezelfde affiche in't jaar van het nieuwe studio album, reken je niet rijk maar een comeback doen en aankondigen op Glastonbury, 't zou ze niet misstaan.

Als ik iemand kan helpen met de resale trouwens, help jullie graag aan een ticketje indien mogelijk!
Tegen die tijd maar weer even een groepje vormen!

Wel jaloers op Coldplay op Glasto idd. Hoe vet is dat!
 
  • Leuk
Waarderingen: pigital

Chiel

Support act
18 jul 2014
896
313
Coldplay - Dua Lipa - SZA is imo écht een sterk rijtje.
Coldplay - Dua Lipa - SZA - Lenny Kravitz (omdat werchter een vierde dag heeft) had op het Werchterforum echt gemengde gevoelens gegeven.

En hoewel ik het een zeer mooi programma vind, gaat het je nooit lukken om veel van de grote acts te zijn.
Het terrein is groot, veel verschillende podia en de grote namen spelen meestal gelijktijdig op die podia.
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
583
371
Weet iemand of het nog mogelijk is om aan kaartjes te komen? Ik begrijp nooit hoe de verkoop werkt voor dit festival maar ik zag ergens iets van april voorbij komen terwijl ik dacht dat het al helemaal uitverkocht was…
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
In november is in principe alles al verkocht. Je moet dan een eerste voorschot betalen. Over enkele weken moeten al die mensen de rest van hun ticket afbetalen. De tickets van alle personen die dat niet op tijd doen, komen terug in de verkoop ergens in april. Je hebt dus zeker nog kans! Kleiner aantal tickets, maar ook minder mensen die nog proberen te kopen.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.213
4.467
Weet iemand of het nog mogelijk is om aan kaartjes te komen? Ik begrijp nooit hoe de verkoop werkt voor dit festival maar ik zag ergens iets van april voorbij komen terwijl ik dacht dat het al helemaal uitverkocht was…
Je moet jezelf op de eerste plaats registreren, dus eigenlijk is voor jou nu nog aan kaartjes komen niet mogelijk.

Verder gaat het zo dat je, na je dus bent geregistreerd bent, in november een vrij geringe kans maakt, als je daar doorkomt, moet je een aanbetaling doen. Zo rond april moet je dan het volledige bedrag betalen. Doe je dat niet, komt je kaart weer in de verkoop en daarom maakt men in de resale van april nog kans.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken