Graspop Metal Meeting 2024

Projunk

Playlistbediener
15 nov 2023
29
25
Tja voor het inluisteren heb ik het mogelijk minder nodig daar is gmm playlist uitstekend voor.
Het is vooral om te weten of ze Donderdag niet te vroeg iets heel moois neerzetten of dat ik teveel clashes heb tussen de mooie dingen.

Want dan is het inluisteren ook meer wie van de 2 krijgt dan de voorkeur
 
  • Leuk
Waarderingen: Yyperi

Jimmeh07

Randprogramma
3 jun 2023
216
296
De enige bands waar echt problemen ontstonden waren volgens mij Jinjer in 2022 en Helmut Lotti in 2023, maar ik betwijfel dat ze dit soort bands verplaatsen naar een groter podium. Dit soort dingen liggen waarschijnlijk al maanden vast.
dan was je er vast niet bij toen sum41 op de toen nog kleine jupiler stage stond :ROFLMAO:

Van nieuwe opkomende bands of helmut snap ik dat dat amper in te schatten is maar sum41 was toch echt wel een misser. Als sardientjes in een blik toen van voor tot achter.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.267
7.589
dan was je er vast niet bij toen sum41 op de toen nog kleine jupiler stage stond :ROFLMAO:

Van nieuwe opkomende bands of helmut snap ik dat dat amper in te schatten is maar sum41 was toch echt wel een misser. Als sardientjes in een blik toen van voor tot achter.
Ik was hier inderdaad (helaas) niet bij. had echt gehoopt op sum 41 voor de komende editie.

had het trouwens wel vooral over de vorige twee (post-covid) edities, uiteraard zijn er meer problemen geweest in het verleden
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
dan was je er vast niet bij toen sum41 op de toen nog kleine jupiler stage stond :ROFLMAO:

Van nieuwe opkomende bands of helmut snap ik dat dat amper in te schatten is maar sum41 was toch echt wel een misser. Als sardientjes in een blik toen van voor tot achter.
Idd met geluk hadden we al een goed plekje veroverd toen bij suicidal tendencies want erna was er geen doorkomen meer aan.
Denk wel de grootste misplaatsing ooit op graspop.
 

gmm033

Campingartiest
20 nov 2018
95
179
Idd met geluk hadden we al een goed plekje veroverd toen bij suicidal tendencies want erna was er geen doorkomen meer aan.
Denk wel de grootste misplaatsing ooit op graspop.
Volgens mij was dat overmacht. Sum stond aanvankelijk op een andere dag en op de main. Toen bleek een andere dag beter in het tourschema te passen en was er juist op die dag geen plek meer op de mainstage en werd het dus de Jupiler. Wel jammer. Ik heb toen ook slechts een glimp opgevangen.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.439
2.997
Net als de overmacht bij Fleddy in 2022. Het was al druk in de Metaldome en doordat er wat gebeurde in de Marquee werden wij ook allemaal de Metaldome in geplet. De complete Marquee leek wel naar Fleddy te komen. Met een graadje of 35 was dat niet echt prettig.🥵
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Idd met geluk hadden we al een goed plekje veroverd toen bij suicidal tendencies want erna was er geen doorkomen meer aan.
Denk wel de grootste misplaatsing ooit op graspop.
En dan te bedenken dat die samen stonden met Iron Maiden :oops:
Ikzelf heb gekozen voor Iron Maiden, maar blijkbaar was er veel volk dat Iron Maiden al keihard beu was gezien en koos voor ST


Net als de overmacht bij Fleddy in 2022. Het was al druk in de Metaldome en doordat er wat gebeurde in de Marquee werden wij ook allemaal de Metaldome in geplet. De complete Marquee leek wel naar Fleddy te komen. Met een graadje of 35 was dat niet echt prettig.🥵
Was dat toen de marquee half op instorten stond? Ik herinner me dat toen Decapitated een halve set heeft gespeeld toen er probemen onstonden met de marquee, en dat de band toen in de late avond nog een volledige inhaalset daar heeft gedaan. Maar Fleddy stond toen toch oorspronkelijk in de Metal Dome al gepland? Of u bedoelt dat toen al de Decapitated fans naar Fleddy die op het zelfde moment speelde, zijn komen kijken? Ik herinner me wel nog in 2018 toen ze de Jupiler stage deden. Ik had toen juist een bepaalde band gezien en twijfelde tussen Iced Earth en Fleddy. Wou toch stukje Fleddy doen. Tot ik op dat veld kwam. Nog nooit zo'n bomvol veld gezien. Ben dan toch maar naar Iced Earth gegaan. Dat was nog voordat Jon mee het Capitol bestormde. Wat Fleddy betreft: die heb ik gelukkig al op veel andere plekken aan het werk gezien. Minstens 1 keer per jaar sinds 2016
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.439
2.997
En dan te bedenken dat die samen stonden met Iron Maiden :oops:
Ikzelf heb gekozen voor Iron Maiden, maar blijkbaar was er veel volk dat Iron Maiden al keihard beu was gezien en koos voor ST
Volgens mij hebben jullie het nu over 2 verschillende edities. 2022 speelde ST tegelijk met Maiden. Toen stond SUM er niet
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

won666

Support act
17 mei 2019
1.195
1.252
Volgens mij hebben jullie het nu over 2 verschillende edities. 2022 speelde ST tegelijk met Maiden. Toen stond SUM er niet
Ah weet even niet meer van buiten maar de laatste keer met Iron Maiden in ieder geval, speelde ST tegelijk ;). Dat weet ik nog, want een kameraad zei dat hij toch even ook naar daar wou gaan om Tye, de zoon van Rob, Trujilo eens live te zien ;)
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
Volgens mij was dat overmacht. Sum stond aanvankelijk op een andere dag en op de main. Toen bleek een andere dag beter in het tourschema te passen en was er juist op die dag geen plek meer op de mainstage en werd het dus de Jupiler. Wel jammer. Ik heb toen ook slechts een glimp opgevangen.
Klopt normaal stonden ze idd op zaterdag op de main gepland.
En sloot suicidal de jupiler af.
Leuk weetje: Suicidal had die dag trouwens 2 shows op 1 dag gespeeld smorgens op hellfest en savonds op graspop.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
Volgens mij hebben jullie het nu over 2 verschillende edities. 2022 speelde ST tegelijk met Maiden. Toen stond SUM er niet
Idd in 2017 speelde evanescence en rob zombie tijdens suicidal tendencies en Scorpions en primus gelijk met sum 41
In 2022 speelde idd iron maiden en suicidal tendencies samen.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Vandaag is de dag waarop het opnieuw niet de dag is!
Vandaag was de dag, waarbij we op voorhand al wisten dat het de dag niet was, maar mensen toch vol op posten dat vandaag de dag was, maar het de dag niet was.

Op naar morgen!
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.187
4.339
Ik snap eerlijk gezegd wel dat ze wachten met de aankondiging van de timetable. Vorige editie stonden Lorna Shore en Helmut Lotti uiteindelijk op een te klein podium. Zolang de timetable niet bekend is, kan er eventueel nog geschommeld worden qua opkomende artiesten
Zoals ik het begrijp werkt het zo niet. Bands (hún management) moet akkoord geven op hun positie op het affiche. En dat gaat dus ook over bands die boven of onder staan. Even switchen is dus best lastig, omdat anderen daar dus akkoord mee moeten gaan.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.439
2.997
Volgens mij wordt er ook iets meer van gemaakt dan het is. Op basis van je persoonlijke smaak kun je sowieso al heel wat bands beluisteren. Dan is er dus al heel wat uitgefilterd lijkt me. De must sees haalt iedereen er sowieso al wel tussenuit. In het slechtste geval rollen er wat clashes uit bij het bekendmaken van de timetable.
Dan zul je dus wat keuzes moeten maken. Maar het hele leven bestaat uit keuzes maken. En mocht je daardoor wat bands deels of helemaal mislopen. Dat is nou eenmaal zo. De meeste bands zullen echter nog wel weer eens terugkomen. Alleen bij de echte oudjes moet je dan misschien afvragen of ze nog weer terugkomen.
Al met al zijn het toch allemaal geen wereldschokkende zaken waar men zich nu zo verschrikkelijk druk om maakt. Als je in de wachtkamer van een ziekenhuis zit dan wordt dit allemaal extra duidelijk. ( Niks ernstigs overigens ) Bijkomend voordeel van zoveel mogelijk inluisteren is dat je op die manier juist nog meer bands ontdekt. Als dat je drijfveer is. Mijn eigen keuzes liggen op voorhand al redelijk vast. Wat we dan eventueel aan extra bands nog zien is alleen maar mooi meegenomen. Dus gewoon er weer een geweldig weekend van maken. Hopen op prachtig weer en een hoop gezelligheid 🥳🍻🤘
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
550
653
Volgens mij wordt er ook iets meer van gemaakt dan het is. Op basis van je persoonlijke smaak kun je sowieso al heel wat bands beluisteren. Dan is er dus al heel wat uitgefilterd lijkt me. De must sees haalt iedereen er sowieso al wel tussenuit. In het slechtste geval rollen er wat clashes uit bij het bekendmaken van de timetable.
Dan zul je dus wat keuzes moeten maken. Maar het hele leven bestaat uit keuzes maken. En mocht je daardoor wat bands deels of helemaal mislopen. Dat is nou eenmaal zo. De meeste bands zullen echter nog wel weer eens terugkomen. Alleen bij de echte oudjes moet je dan misschien afvragen of ze nog weer terugkomen.
Al met al zijn het toch allemaal geen wereldschokkende zaken waar men zich nu zo verschrikkelijk druk om maakt. Als je in de wachtkamer van een ziekenhuis zit dan wordt dit allemaal extra duidelijk. ( Niks ernstigs overigens ) Bijkomend voordeel van zoveel mogelijk inluisteren is dat je op die manier juist nog meer bands ontdekt. Als dat je drijfveer is. Mijn eigen keuzes liggen op voorhand al redelijk vast. Wat we dan eventueel aan extra bands nog zien is alleen maar mooi meegenomen. Dus gewoon er weer een geweldig weekend van maken. Hopen op prachtig weer en een hoop gezelligheid 🥳🍻🤘
Idem, ik heb een lijstje met bands die ik zou willen zien, zijn er overlappingen dan wordt het een keuze van het moment zelf.
De meeste grotere bands heb ik toch al meermaals aan het werk gezien.
Setlists kijk ik meestal eens naar enkele dagen voor het festival ofzo meestal weet je toch wel 3/4 van de nrs die ze spelen.
En bij nieuwere bands laat ik mij wel verrassen en zie ik wel wat het wordt vind ik het niks ga ik wel ergens anders kijken of iets eten ofzo. Genoeg dingen te doen op een graspop weekend.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo

Slyder73x

Gouden Tip
4 jun 2022
358
647
Is niet helemaal het zelfde maar als de Graspop planning Lost Society niet wil bellen is Pennywise niet een leuke vervanger voor Eisbrecher
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken