Vinyl verzamelaars

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Over rsd gesproken, hebben jullie destijds ook die 10y High Violet van The National gekocht? Die persing is mij toch een partij slecht zeg. Twijfel om die in de verkoop te gooien....
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Mijn collectie stelt echt nog niks voor, maar vind het desondanks wel een leuke (beginnende) hobby. Als iemand nog tips heeft waar ik een ruime collectie tweedehands LP's kan vinden hou ik me aanbevolen (online of fysiek ergens in de randstad). Bij alles nieuw aanschaffen wordt het toch wel een erg dure hobby.

Mijn collectie tot nu toe:
The Cure - Disintegration
Nirvana - Nevermind
Audioslave - Audioslave
Pearl Jam - Ten
Dire Straits - Brothers in Arms
Blink 182 - Greatest Hits
Creedence Clearwater Revival - Greatest Hits
Linkin Park - Hybrid Theory

Momenteel op de wishlist:
Muse - Origin of Symmetry
Porcupine Tree - Deadwing
Editors - An End Has A Start
Nas - Illmatic
Black Keys - El Camino
RatM - RatM
White Lies - To Lose My Life
My Chemical Romance - The Black Parade
En nog een zooi aan 70's rock van bijv. Eagles, Stones, Led Zeppelin etc.
Die wishlist van jou staat vol met werk dat je nooit tweedehands gaat vinden. 99% van het tweedehands aanbod is van voor 1990. Al het nieuwe(re) werk is nog niet toe aan de tweedehands markt.
 

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Over rsd gesproken, hebben jullie destijds ook die 10y High Violet van The National gekocht? Die persing is mij toch een partij slecht zeg. Twijfel om die in de verkoop te gooien....
Volgens mij heb ik deze, maar ik heb hier nooit iets aan gemerkt (maar in de Discogs-link hierboven gaat het ook over een Europese versie die zogezegd beter zou klinken). Ik ben overigens geen audiofiel die om 3 uur 's nachts de kabels gaat tweaken, noch is mijn audioset 10k.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Hmm wel gewoon bij HHV gekocht, maar wellicht is het inderdaad een andere oplage geweest. Eeuwig zonde, ik heb m letterlijk 2 keer opgezet en niet zonder irritatie afgeluisterd. Niet helemaal de bedoeling bij zo'n wereldplaat.

Daarna Nation of Language - A Way Forward voor 13(!!) euro opgepikt bij Concerto. Die komt echt heel goed uit de speakers zeg. Waar mijn audioset niet boven de 2k komt, verbaas ik mij soms over het geluid wat eruit komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: mees

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.317
1.326
Die wishlist van jou staat vol met werk dat je nooit tweedehands gaat vinden. 99% van het tweedehands aanbod is van voor 1990. Al het nieuwe(re) werk is nog niet toe aan de tweedehands markt.
Mwoa, ik weet niet hoe het met de rest van de Plato-zaken in NL is, maar bij Concerto heb je echt een mega ruim aanbod van tweedehands platen - soms wel iets overpriced tho. Vraag is ook meer of je sommige platen tweede hands wil kopen. Nieuw is is Illmatic bijvoorbeeld tussen de 15 en 20 euro. Tweedehands zal deze zo'n 14 euro oid zijn, maar flink grijs gedraaid misschien.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
554
414
Tipje: recentelijk op onderstaande website besteld. Mooi aanbod van LP's die ik in onze regionen niet overal kon vinden en bovenal veelal schappelijke prijzen (voor mijn wensen waren ze in ieder geval allemaal een tikkie goedkoper tot soms wel 10 euro goedkoper dan hier). Wordt verzonden vanuit Denemarken.

 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: MarcoReusel en MarkD

breadant

Campingartiest
7 feb 2023
77
112
Mwoa, ik weet niet hoe het met de rest van de Plato-zaken in NL is, maar bij Concerto heb je echt een mega ruim aanbod van tweedehands platen - soms wel iets overpriced tho. Vraag is ook meer of je sommige platen tweede hands wil kopen. Nieuw is is Illmatic bijvoorbeeld tussen de 15 en 20 euro. Tweedehands zal deze zo'n 14 euro oid zijn, maar flink grijs gedraaid misschien.
Ze hebben een groot aandeel tweedehands platen, ja, maar die zijn vrijwel allemaal van voor 1990.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.155
2.401
Tipje: recentelijk op onderstaande website besteld. Mooi aanbod van LP's die ik in onze regionen niet overal kon vinden en bovenal veelal schappelijke prijzen (voor mijn wensen waren ze in ieder geval allemaal een tikkie goedkoper tot soms wel 10 euro goedkoper dan hier). Wordt verzonden vanuit Denemarken.

Thanks ik verzamel ook veel lp’s maar wist nooit zeker of ik hier kon bestellen.

Zojuist de limited edition LP van Beyoncé besteld via haar website. Ook zij begint al met de kleur varianten….
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Nelios

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Tipje: recentelijk op onderstaande website besteld. Mooi aanbod van LP's die ik in onze regionen niet overal kon vinden en bovenal veelal schappelijke prijzen (voor mijn wensen waren ze in ieder geval allemaal een tikkie goedkoper tot soms wel 10 euro goedkoper dan hier). Wordt verzonden vanuit Denemarken.


Thanks, kon het toch niet laten om gelijk 2 LP's te bestellen. Tot zo ver het op zoek gaan naar tweedehandsjes 😅

Dus binnenkort in de collectie: Porcupine Tree - Deadwing en My Chemical Romance - The Black Parade
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.619
7.336
Misschien voor anderen ook interessant, maar voornamelijk voor @MarcoReusel (en mijzelf uiteraard)

Bij Napalmrecords 10% korting op albums die al uit zijn gebracht (geen pre-orders dus) met code BUNNY10. Onder andere Judas Priest en Bruce Dickinson met 10% korting dus te krijgen. Minimaal 40 euro bestelling. Maar gelukkig genoeg te bestellen daar!
 
  • Confetti
Waarderingen: MarcoReusel

Pommer

Randprogramma
21 sep 2023
146
165
Thanks, kon het toch niet laten om gelijk 2 LP's te bestellen. Tot zo ver het op zoek gaan naar tweedehandsjes 😅

Dus binnenkort in de collectie: Porcupine Tree - Deadwing en My Chemical Romance - The Black Parade
Poh goeie aankopen dit. Vooral Deadwing is echt van a tot z genieten op zo'n platenspeler, wat een album. Voor mij in het rijtje Nevermind, Audioslave, Ten, Hybrid Theory etc.

The Black Parade is natuurlijk ook een parel, en die cover art is ook gewoon heel vet.

Heeft iemand toevallig nog tips voor opberg rekjes, kastjes, of zelfs iets voor aan de muur?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.619
7.336
Poh goeie aankopen dit. Vooral Deadwing is echt van a tot z genieten op zo'n platenspeler, wat een album. Voor mij in het rijtje Nevermind, Audioslave, Ten, Hybrid Theory etc.

The Black Parade is natuurlijk ook een parel, en die cover art is ook gewoon heel vet.

Heeft iemand toevallig nog tips voor opberg rekjes, kastjes, of zelfs iets voor aan de muur?

Ik heb Glorious Record Box in verschillende uitvoeringen om het op te bergen

Bijvoorbeeld https://www.s2store.be/record-rack-...339p_rL-JQn4hZhdBibDjOBN-HkF9jXBoCZJoQAvD_BwE

Aan de muur heb ik destijds gewoon een stapel wissellijsten bij de Aldi gehaald, dat werkt nog steeds prima!
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

MarcoReusel

Gouden Tip
29 okt 2022
397
689
Vandaag dagje snuffelen in Antwerpen.
Volle focus op master of puppets maar 1 zonder hoes 60 euro en 1 voor 1200 euro.
Uiteindelijk deze op coloured vinyl gekocht. Ook blij mee.
#metallica
#Antwerpen
 

Bijlagen

  • 20240328_201145.jpg
    20240328_201145.jpg
    449,2 KB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Jodi

Playlistbediener
5 mei 2023
17
12
Vandaag dagje snuffelen in Antwerpen.
Volle focus op master of puppets maar 1 zonder hoes 60 euro en 1 voor 1200 euro.
Uiteindelijk deze op coloured vinyl gekocht. Ook blij mee.
#metallica
#Antwerpen
Er is trouwens een hele set van de eerste Metallica LP's op kleur, maar deze zijn in europa vrij prijzig.
Ik heb deze set zelf in de VS besteld. Dat kwam dan op 30EUR voor een singe LP en 35 voor een dubbel (inclusief vezending + douane). In europa was dat per LP zeker 10EUR meer.

De komende maanden komen St. Anger etc. ook op kleur uit.
 

Bijlagen

  • Metallica set.jpeg
    Metallica set.jpeg
    320,9 KB · Weergaven: 9
  • metallca set 1.jpeg
    metallca set 1.jpeg
    257,9 KB · Weergaven: 8

Gebruikers die dit onderwerp bekijken