Best Kept Secret 2025

Het zou wel schelen in de af te leggen kilometers als je de Secret wat dichterbij haalt, wat een groot voordeel is. Maar er is nog een veel groter nadeel, want het zorgt er vervolgens ook weer voor dat je veel minder spreiding hebt over het terrein en iedereen zich op of rond het strand gaat begeven, omdat er bijna geen reden meer is om in het gebied dat de ingang te zijn.

Zou je wel iets mooiers van kunnen maken toch? En Maurits lijkt altijd het meest gelukkig te worden van nieuwe areas met passende kleuren en zo. 😉
Ik denk het zeker haha, maar zoals Tumbleweedovski ook al aangeeft lijkt me dat de spreiding weinig goeds te doen. Daarnaast is het aanrijden van materialen daar erg vervelend: je moet of over het water of over de drukste weg, wat bij de Cashbah ook al niet fijn is. Eigenlijk zou op de plek van de oude Four (waar nu wc's staan volgens mij?) beter iets gedaan kunnen worden.

Die Secret is inderdaad wel ver stappen, zeker als je van de TWO komt. Maar eigenlijk vind ik het ook wel tof om aan de Secret aan te komen. Het is er meestal vrij rustig. Als je 5 a 10 minuten voor een optreden daar aan komt moet je eigenlijk bijna nooit lang aanschuiven bij de bar of aan de toiletten. Al zeker overdag niet.

Ik ben van alle stages het vaakst op The Secret te vinden gedurende een BKS weekend. Vind het wel tof dat het een beetje een apart hoekje is waar je ook niet veel passage hebt. Alleen van de mensen die daar echt een optreden gaan zien. In de Casbah heb ik dat bijvoorbeeld veel minder. Daar heb je echt een groot aantal "voordringers" die na 2 nummers weer met hun vriendengroep verder gaan.

Na The Secret en Casbah wat te herdenken denk ik dat als er iets gaat veranderen het de TWO is dit jaar. Die tent is toch ook maar een oubollig, vuil stuk plastic. En die bar tussen ONE en TWO is meestal wel druk. Voornamelijk omdat dat zowat dé bar is vlakbij de eetkraampjes in het bos.

Ik vind de indeling op dit moment wel ideaal eigenlijk. Enige aanpassing die ik zou doen is misschien de barriers, FOH en barren iets dichter naar het podium van de ONE plaatsen en achterop het strand misschien iets toevoegen als een markt, food area of anderszins randprogramma.

Zou de verdeling dag- en weekendkaarten anders zijn dit jaar? Ik snap niet dat we halverwege maart nog steeds geen dagtickets kunnen kopen. Hebben mensen dadelijk niet ook gewoon hun zomerplannen al helemaal rond? :D

• Leuk
Waarderingen: swami
Nog gokjes voor wat een mogelijke laatste headliner zou kunnen zijn die nog op zich laat wachten? Ik ben er door de gekke plaatsing van de namen aan de bovenkant op de poster er wel van overtuigd dat daar wel nog een naam bij gaat komen namelijk. Is dat wachten op een klapper of is dat kijken of er ergens nog iets weg te schrapen valt?

Qua grootte zou iets als Wolf Alice nog wel passen denk ik. Er zijn geruchten dat ze met een nieuw album komen, ze staan eind mei en eind juli in de UK, dus lijken in de buurt te zijn, en ze staan al eeuwig op het rooster van Friendly Fire. Zou haast niet kunnen missen zou je bijna zeggen.

Ben verder nog even door dat internationale rooster van FF gegaan (hoeft niks te zeggen, I know), en godverdomme wie heeft die site ontworpen zeg, maar daar zitten ook nog namen tussen als: The Libertines, Father John Misty (Beide staan op Glastonbury), Militarie Gun (Nog geen zomer 2025 Europa tour, wel 1 festival op 14 juni), Marvel Studios' Infinity Saga The Concert Experience (Oké misschien niet), King Krule (nog niks aangekondigd behalve 1 show in Portugal in augustus, lijkt dan meer in beeld voor DTRH/LL), James Bay (Is tot eind mei in de VS en daarna 7 juni in de UK), Noah Kahan (Het kan nog steeds, al lijkt het niet de perfecte fit, net als James Bay), Bill Callahan (30 juni een festivaloptreden in Frankrijk, denk eerder DTRH).

Dus in een lijstje is dat:
  • Wolf Alice
  • The Libertines
  • Father John Misty
  • Militarie Gun (niet groot genoeg voor die laatste headlinespot, maar kunnen nog wel komen en hebben nog iets goed te maken)
  • King Krule
  • James Bay
  • Noah Kahan
  • Bill Callahan

Ik verwacht ook dat er nog wel wat bijkomt bovenin. Dat er nog altijd geen dagindeling is wijst daar ook op. Eerst willen ze de grootste namen per dag vastgelegd hebben voordat ze bekend maken wie er welke dag speelt en de dagverkoop van start gaat. Uitgaande van wat Jelle zegt, zou het misschien zo kunnen zijn dat Wolf Alice eerst hun album wil aankondigen voordat hun tour verder uit de doeken wordt gedaan. Het blijft gissen, maar een konijn als Aohex Twin verwacht ik niet dit jaar.

Ik begin steeds meer te denken dat ze hadden ingezet op een grote naam die het uiteindelijk toch niet geworden is. Hierdoor kwam de vorige batch namen al later en laten ze ons nu ook wachten op de dagindeling. Hopelijk toveren ze alsnog even Little Simz tevoorschijn.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs en pongolesi
Ik begin steeds meer te denken dat ze hadden ingezet op een grote naam die het uiteindelijk toch niet geworden is. Hierdoor kwam de vorige batch namen al later en laten ze ons nu ook wachten op de dagindeling. Hopelijk toveren ze alsnog even Little Simz tevoorschijn.
Volgens mij is er vrij duidelijk aangekondigd dat er geen "grote namen" meer verwacht moeten worden.

Volgens mij is er vrij duidelijk aangekondigd dat er geen "grote namen" meer verwacht moeten worden.
Volgens mij niet, en helemaal niet heel duidelijk. En dan bedoel ik namen ter grote van de 7 aan de bovenkant. Ik vind de theorie van Splinter wel logisch. Maar we zullen het waarschijnlijk weer nooit weten waarom ze zolang wachten met de indeling en dagkaarten.

• Leuk
Waarderingen: Matthijs
Indeling staat nu trouwens op de site!

Edit: nog niet compleet, ze lijken er mee bezig te zijn
Deftones, Kiwanuka en Wilco op zondag. Zaterdag dan enkel TV On the Radio en Soulwax. Vrijdag Eefje en Barry. Lijkt me haast wel dat er zaterdag iets bij komt?

• Leuk
Waarderingen: Matthijs

Users who are viewing this thread

• lama