Best Kept Secret 2025

Denk dat die misschien beetje onder de radar zijn gekomen hier, maar doen het in het algemeen best wel goed volgens mij.
Het laatste album is bij BloodRecords op vinyl uitgebracht vorige week en drop van 4000 LP’s was binnen 10 minuten uitverkocht. Denk dat we dan wel kunnen spreken van een hype
Bij de aankondiging/hint nog verschillende reacties gelezen dat het veel te veel was voor een act als MagBay. En als je dan zag hoe bizar snel het ging haha. Zelf ook nog eentje kunnen kopen. :)

Op basis van de dagindeling denk ik dat ik me op de zaterdag en zondag goed kan vermaken, maar de vrijdag houd voor mij niet over. Ik kom daar voor nu alleen op Eefje, Cassandra Jenkins, Horsegirl en Nilüfer Yanya die ik echt zou willen zien.

Lijkt me niet onrealistisch. Wordt anders wel erg druk in de TWO verwacht ik.
Stonden in populairdere tijden (want net na een soort van comeback met hun nieuwe concept) gewoon in de TWO natuurlijk. En toen kwam daarna nog een headliner als Radiohead erbij.

Ik weet dat BKS hun headliners wat kleiner programmeert tegenwoordig, maar dit lijkt me dan wel een heel flinke promotie.

• Leuk
Waarderingen: Tumbleweedovski
2 van de 3 grote BKS afsluiters zouden ook in Gent wonen dan. Vind ik als Gentenaar wel leuk, maar voelt ook een beetje raar aan, niet?

Een eerste lokale naam(Eefje) als headliner op BKS is wel eens leuk, maar meteen twee in hetzelfde jaar?

Deftones krijgt de PJ Harvey spot van vorig jaar. Michael gaat de One afsluiten.

Ik zei eerder al dat ik verwachtte dat Soulwax de zaterdag gaat afsluiten, maar hoop stiekem nog steeds op een verassing uit de hoge hoed van Maurits

Voor mij gaat de vrijdag het grootste slagveld worden qua keuzes. Ai, dat gaat zeer doen. Eefje, Droom dit, Brihang, Daniela Pes, Kabeaushi, Frost Children, Divorce, l’imperatrice, the Dare, Nilufer en Nia.

Mocht je nog een tip willen om tussen deze opties te kiezen iets makkelijker te maken: ik zou l'Imperatrice overslaan. Band zit momenteel in crisismodus omdat hun vorige zangeres met aantijgingen is gekomen dat zij mentaal gekleineerd is en fysiek mishandeld is door andere bandleden, en de nieuwe zangeres lijkt de band niet echt vooruit te helpen en live zakt het een beetje in.

Laatst bewerkt:
Na een snelle telactie van de One, Two, Secret (inclusief avondact), Casbah, en Muziekgieterij (geen sessies)
  • vorig jaar stonden er 25 namen op de vrijdag, en er zijn er nu 21 aangekondigd.
  • vorig jaar stonden er 29 namen op de zaterdag, en er zijn er nu 30 aangekondigd.
  • vorig jaar stonden er 27 namen op de zondag, en er zijn er nu 26 aangekondigd.
We missen nauwelijks wat meer, zeker op de zaterdag.

Een dagindeling zonder verdere aanvulling? Waarom daar dan zo lang mee wachten? Ik had toch echt gedacht dat er een vrijwel volledig programma gepresenteerd zou worden met The Floor erbij. De grotere namen staan ook wel erg slecht verdeeld zeg. Wilco, Deftones en Kiwanuka; allemaal op de zondag. Wat trouwens voor mij ook veruit de sterkste dag is.

Deftones ook op Pinkpop. Maar eens met je hoor, daar is wat misgegaan.
Of Deftones hebben een vreemde move gemaakt. Vind Michael Kiwanuka en Deftones toch ook rare combinatie. Benieuwd hoe ze dat gaan doen, Wilco lijkt me de TWO act te worden. Michael Kiwanuka als sub op klaarlichte dag vind ik ook zonde. Maar denk ook dat Deftones gaan subben voor Kiwanuaka.

Heb eerder het idee dat hier iets verschoven is? Maar dat zullen we mogelijk nooit te weten komen.

Na een snelle telactie van de One, Two, Secret (inclusief avondact), Casbah, en Muziekgieterij (geen sessies)
  • vorig jaar stonden er 25 namen op de vrijdag, en er zijn er nu 21 aangekondigd.
  • vorig jaar stonden er 29 namen op de zaterdag, en er zijn er nu 30 aangekondigd.
  • vorig jaar stonden er 27 namen op de zondag, en er zijn er nu 26 aangekondigd.
We missen nauwelijks wat meer, zeker op de zaterdag.
Ik was net ook aan het tellen geweest en kwam tot dezelfde conclusie. Vind wel nog steeds dat er meer acts op de Casbah moeten. Vorig jaar 16, terwijl er op de Secret 25 stonden.

Aanraders voor de vrijdag? Op die dag staat zo'n beetje niets wat ik op mijn lijstje had, terwijl zaterdag en zondag keuzestress gaan zijn..

Soulwax stond vorig jaar in de middag op Lowlands... dat is toch niet goed te praten hoor.
Ik ben erg tevreden over de line-up in zijn geheel maar als je het zo per dag ingedeeld ziet dan is het inderdaad toch wel een kaalslag geworden aan de bovenkant. Ik denk nu meer dan ooit dat ze de wat grotere namen allemaal maar op de ONE moeten zetten anders wordt het niet bepaald dringen daar.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon