Best Kept Secret 2025

Het moet haast wel dat er iets niet lekker is gegaan met een of meerdere opties voor net wat grotere namen op de zaterdag, lijkt me. Benieuwd of er alsnog iets komt, maar nu denk ik: dan was dat nu wel aangekondigd. Heel misschien later deze week nog?
Ik schat in dat de grote klapper nog komt, maar deze deze nog niet bekend kunnen maken. Ik hoop dat ik gelijk heb.

Gezien de ogenschijnlijk lage spot van Kiwanuka op Pukkelpop, zie ik ze ook best hem als sub plaatsen hoor.

Dat Deftones overal zo hoog staat dit jaar, is sowieso een raar gegeven. Iedereen opperde ook dat zij dé zaterdag headliner waren, dus zekerheid hebben we pas als de timetable er is!

Lijkt me gewoon logischer dat je Wilco en Kiwanuka op hetzelfde podium zet. Anders word het daar bij die switch een overrompeling van jewelste tussen de TWO en de ONE. Aangezien dat echt hetzelfde doelpubliek is.

En gaat Deftones niet liever in een ietwat donkere tent spelen dan in de volle zon op een strand? Die show valt daar zo dood als wat als je het mij vraagt. Terwijl ik Wilco echt nog wel een triomftocht zie geven op het strand.

Of zoals @elo net zegt... Misschien is Kiwanuka helemaal niet dé headliner

Dat Deftones overal zo hoog staat dit jaar, is sowieso een raar gegeven. Iedereen opperde ook dat zij dé zaterdag headliner waren, dus zekerheid hebben we pas als de timetable er is!

Lijkt me gewoon logischer dat je Wilco en Kiwanuka op hetzelfde podium zet. Anders word het daar bij die switch een overrompeling van jewelste tussen de TWO en de ONE. Aangezien dat echt hetzelfde doelpubliek is.

En gaat Deftones niet liever in een ietwat donkere tent spelen dan in de volle zon op een strand? Die show valt daar zo dood als wat als je het mij vraagt. Terwijl ik Wilco echt nog wel een triomftocht zie geven op het strand.

Of zoals @elo net zegt... Misschien is Kiwanuka helemaal niet dé headliner
Deftones headlinen samen met Fontaines een dag op Roskilde en zijn sub op de main van Rock Werchter. Ook touren ze in de VS met een grote productie die absoluut niet past in de TWO. Wellicht zijn ze in Europa 'kleiner' maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat die op een veel kleiner festival dan bovengenoemden akkoord gaan met een plek buiten het hoofdpodium. Maar goed, we zullen het gaan zien.

Op basis van de dagindeling denk ik dat ik me op de zaterdag en zondag goed kan vermaken, maar de vrijdag houd voor mij niet over. Ik kom daar voor nu alleen op Eefje, Cassandra Jenkins, Horsegirl en Nilüfer Yanya die ik echt zou willen zien.
Same. Vrijdag is weinig wat ik graag wil zien, ga deze dag maximaal gebruiken om te zwerven . Zaterdag en zondag wordt het wat gerichter zwerven.

En zo roept de dagindeling toch weer vooral vragen op en kunnen we nog een tijd blijven speculeren. Kiwanuka of Deftones als ONE-afsluiter? En weten we nu wie de ONE-afsluiter op zaterdag is?

Voor mijn gevoel is de zondag hiermee de sterkste dag; is de vrijdag vooral sterk met de undercard en hobbelt de zaterdag daar wat achteraan. Maar staat daar met TVOTR wel een grote kanshebber voor de set van het weekend....

Vrees al wel voor de clashes...

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Ah ik zie nu dat Djo - The Backseat Lovers - Waxahatchee - Wine Lips - Youth Lagoon ook nog op de zondag staan. Ook leuk om mee te pakken.

• Leuk
Waarderingen: noid
Ik moet me nog wat verder verdiepen in de namen, maar de vrijdag oogt wel erg mager momenteel. Hopelijk komt er daar nog iets interessant bij (ook al is het maar een goede nachtelijke dj-set). Zaterdag en zondag ga ik me zeker niet vervelen.

Voorlopige conclusie kan nu toch wel zijn dat ze inderdaad zijn gaan inzetten op een Green Men/ End of the Road line up want de echt grote namen ontbreken en het is vrijwel allemaal Indie verantwoord. Daarbij ontbreken de plattere commerciële acts nagenoeg volledig. Geen Goldband, Maan of Jeugd meer. Benieuwd hoe zich dat vertaalt in bezoekersaantallen. Het zou verheugend zijn als dit programma weer 25.000 toeschouwers naar de Beekse Bergen zou trekken maar ik vraag het me af.

• Leuk
Waarderingen: visdave34
Even terzijde, maar deze week ben ik ook (nog maar eens) naar Godspeed geweest en dat was wel opnieuw een bevestiging dat zij voor mij wel echte de perfecte band zouden zijn om The One af te sluiten. Hopelijk is iemand van de organisatie daar ook geweest, want mijn vrienden zijn mijn gezaag over godspeed op best kept ondertussen wel beu. 😅

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Voorlopige conclusie kan nu toch wel zijn dat ze inderdaad zijn gaan inzetten op een Green Men/ End of the Road line up want de echt grote namen ontbreken en het is vrijwel allemaal Indie verantwoord. Daarbij ontbreken de plattere commerciële acts nagenoeg volledig. Geen Goldband, Maan of Jeugd meer. Benieuwd hoe zich dat vertaalt in bezoekersaantallen. Het zou verheugend zijn als dit programma weer 25.000 toeschouwers naar de Beekse Bergen zou trekken maar ik vraag het me af.
Idem! Ik hoop het wel heel erg (dat het lukt om genoeg mensen te trekken met dit programma), want voor mij is het nagenoeg perfect zo. Al zou natuurlijk nog een act van het formaat Vampire Weekend als afsluiter wel mooi zijn.

• Leuk
Waarderingen: Dillinger2.0
Die zaterdag heeft voor mij juist bijna alles wat ik wil zien. De acts die ik op de vrijdag en zondag misloop zijn vooral mid- en undercard, dus die haal ik vast dit of volgend jaar wel in op een ander festival of clubshow.

Sterk een dagkaart aan het overwegen nu
Same. Misschien geen grote namen, maar TV on the Radio (!), Soulwax, Amenra, Lucy Dacus, The Streets, King Hannah Pigs x7 - dit zijn bijna al mijn hoogtepunten van dit editie. Ik ben bang voor het tijdschema en moet nog veel vinden in de midcard voor vrijdag en zondag...

Users who are viewing this thread