Concertaankondigingen

Ah ja, mooie editie dit! DT is live altijd super en zou ik graag eens met een headlineset willen zien. Iotunn is een forumlieveling en staat erg hoog op m'n verlanglijst. Equilibrium ben ik een beetje uit het oog verloren, maar vond ik altijd cool. Mooie gelegenheid om ze te herontdekken. En Soen nemen we er dan maar op de koop toe bij, haha. Wil hier denk wel voor gaan! Alleen nog even kijken of het dan Utrecht wordt of Antwerpen.
Ik ga dit ook wel overwegen (utrecht dan), dark tranquility wil ik graag eens zien en staat een mooi programma bij. Iotunn ook maar eens ontdekken.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel
Ah ja, mooie editie dit! DT is live altijd super en zou ik graag eens met een headlineset willen zien. Iotunn is een forumlieveling en staat erg hoog op m'n verlanglijst. Equilibrium ben ik een beetje uit het oog verloren, maar vond ik altijd cool. Mooie gelegenheid om ze te herontdekken. En Soen nemen we er dan maar op de koop toe bij, haha. Wil hier denk wel voor gaan! Alleen nog even kijken of het dan Utrecht wordt of Antwerpen.
Mooie editie inderdaad, dat is Ultima Ratio wel toevertrouwd. Voor mij wordt het waarschijnlijk Osnabrück, dichterbij dan Utrecht en op een zaterdag.

• Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en Jamel
erg lange lijst voor een vrijdag, met bijzondere aandacht voor de tour van Pe en Rinus die eindigt met een groots festijn in de Oosterpoort:

Compact Disk Dummies 🇧🇪 @ Nieuwe Nor, Heerlen (€26,00) vr 12 sep '25
Conor McLain @ Mezz, Breda (€24,95) do 16 okt '25
Paard, Den Haag wo 15 okt '25
Convictive @ Little Devil, Tilburg za 22 mrt '25 [black metal...]
Crashing @ Willem Twee, Den Bosch (€12,00) vr 30 mei '25 [shoegaze...]
Cult of Luna 🇸🇪 @ Tivoli, Utrecht (€34,75) wo 13 aug '25 [sludge metal, post-rock, doom metal, pro...]
Deijuvhs @ Rotown, Rotterdam (€15,50) do 12 jun '25 [breakcore...]
Henry X & Friends @ Melkweg, Amsterdam (€29,90) vr 16 mei '25
Hexis 🇩🇰 @ Little Devil, Tilburg do 27 mrt '25 [blackened crust, blackgaze, danish black...]
Junius 🇺🇸 @ Muziekgieterij, Maastricht (€20,00) za 31 mei '25 [post-rock, space rock, progressive metal...]
Kiss Kiss 🇩🇰 @ Doornroosje, Nijmegen (€17,50) za 12 apr '25 [dark cabaret, art rock, avant-garde...]
KÒRÁ @ Paradiso, Amsterdam (€12,00) za 12 apr '25
MICHA @ Hedon, Zwolle (€20,00) zo 28 dec '25
Ni 🇫🇷 @ Little Devil, Tilburg (€2115,01) vr 21 mrt '25 [math rock, avant-garde, noise rock, prog...]
Nienke Leone 🇳🇱 @ Rotown, Rotterdam (€13,00) vr 12 sep '25 [nederpop...]
Pé & Rinus @ Spot, Groningen (€29,50) za 20 sep '25
Paradiso, Amsterdam zo 2 nov '25
Pé & Rinusfeestje @ Spot, Groningen (€45,00) za 29 nov '25
Remy Van Kesteren 🇳🇱 @ Paard, Den Haag do 2 okt '25 [classical harp...]
Paradiso, Amsterdam za 6 dec '25
Paradiso, Amsterdam zo 7 dec '25
Effenaar, Eindhoven do 9 okt '25
Sofia Isella @ Paradiso, Amsterdam (€16,00) di 19 aug '25 [post-industrial, art pop...]
Weatherday 🇸🇪 @ Effenaar, Eindhoven vr 18 jul '25 [shoegaze, noise rock, math rock, slowcor...]
Woza @ Paradiso, Amsterdam (€13,00) vr 18 apr '25 [psytrance, electronic...]
Yo Diablo @ Vera, Groningen za 24 mei '25 [psychedelic rock...]
Yukimi @ Paradiso, Amsterdam (€20,00) vr 23 mei '25
Yves Deruyter 🇧🇪 @ Mezz, Breda (€17,50) vr 23 mei '25 [trance, techno...]
Goed weekend alvast en geniet van het lekkere weer! proost!

erg lange lijst voor een vrijdag, met bijzondere aandacht voor de tour van Pe en Rinus die eindigt met een groots festijn in de Oosterpoort:
Pe en Rinus Paradiso. Prachtig.

Overigens het festijn in de Oosterpoort ben ik bij. is bijna een festival van 16:00 tot 01:00
Pé & Rinus & Containers * Bert Visscher & Noordpool strijkkwartet * Freek de Jonge * De Bende * VandeStraat * Jan Veldman & Harry Niehof * Bert Hadders & Herman Sandman * Meindert Talma & Pieternel Teekens * Arjen Lubach & Janine Abbring * Tiktok Tammo * Rapalje * De Fuckups * De Rooie Jager * Het Kanaal * The OutTakes

En:
MC Braaksmaak & Zieke Ziskus * Douwe Eisenga * Hanneke Kappen * Mustafa Kujaogli * Noet * Marcel Boon * Paul Penninkhof * Van Hulley * museum * filmzaal * speurtocht * dansles * duurzaamheidsmarkt * winkel

Maar ook:
Stuck Herry * Kinda Kinks * Central Heating * Noord Nederlandse ClichéFabriek * Nicolaus Mulerience Experience * en vele anderen!

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Piebe71 en Timmetje
Pe en Rinus Paradiso. Prachtig.

Overigens het festijn in de Oosterpoort ben ik bij. is bijna een festival van 16:00 tot 01:00
Pé & Rinus & Containers * Bert Visscher & Noordpool strijkkwartet * Freek de Jonge * De Bende * VandeStraat * Jan Veldman & Harry Niehof * Bert Hadders & Herman Sandman * Meindert Talma & Pieternel Teekens * Arjen Lubach & Janine Abbring * Tiktok Tammo * Rapalje * De Fuckups * De Rooie Jager * Het Kanaal * The OutTakes

En:
MC Braaksmaak & Zieke Ziskus * Douwe Eisenga * Hanneke Kappen * Mustafa Kujaogli * Noet * Marcel Boon * Paul Penninkhof * Van Hulley * museum * filmzaal * speurtocht * dansles * duurzaamheidsmarkt * winkel

Maar ook:
Stuck Herry * Kinda Kinks * Central Heating * Noord Nederlandse ClichéFabriek * Nicolaus Mulerience Experience * en vele anderen!
This een mooi lijstje!

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Heads up voor de mensen die komend weekend naar FKA Twigs gaan in Brussel! De eerste twee shows van haar tour in Praag en Berlijn zijn verplaatst naar eind mei. Weinig info over waarom, dus het is momenteel koffiedik kijken hoe groot de kans is dat de show in Brussel doorgaat.

Jammer voor de fans. Niet geheel onverwacht. Misschien heeft ze meer tijd voor de show nodig.

Heads up voor de mensen die komend weekend naar FKA Twigs gaan in Brussel! De eerste twee shows van haar tour in Praag en Berlijn zijn verplaatst naar eind mei. Weinig info over waarom, dus het is momenteel koffiedik kijken hoe groot de kans is dat de show in Brussel doorgaat.
Hotel en treintickets staan al vast... Dus ik hoor graag nog wat Brussel tips!

een kleine duit, ik skip de musea en meeste eet plekjes tips maar omdat het al een tijd geleden is dat ik langer dan een dag in brussel was;

Voor platen/boeken/cds/blurays/andere media doe zeker Pêle-Mêle aan, vooral de hoofdlocatie net buiten hartje centrum, veel 2dehands vinyl of overstock ook al is het aanbod wat kleiner geworden sinds ze de platen verplaatst hebben maar ze vullen het vaak aan. Over de jaren wat mooie parels uitgevist voor bodem prijzen.

Voor toerisme dingen kan ik de tour bij de geuze fabriek van Cantillon aanraden, kan in het Engels en Nederlands(naast Frans) en is tof. Taproom van l'Ermitage zit daar ook om de hoek ook in Anderlecht en hebben erg leuke bieren en wat redelijk eten. Leuke plek.

Laatst bewerkt:
Drankje op Rooftop 58, Caroline vinyl tegenover de Ancienne Belgique, Brasserie de la Senne/Zennebar, Jardin Hospice, alles rond de Sint-Gorikshallen/Vlaamse Steenweg.
Qua eten Au Bon Bol, Wolf, Norma Trattoria, Chicago of Frank voor ontbijt/brunch.
Musea: Huis van Europese Geschiedenis, Coudenbergpaleis, wandeling langs de Europese instellingen en het Jubelpark...

• Leuk
Waarderingen: koekebakker

Users who are viewing this thread