Graspop Metal Meeting 2025

Dat die op zen minst het anderhalf uur volmaken en de nummers die ze spelen niet uitrekken.

En dat dat een geweldige set zal opleveren.
Dat zijn toch gewoon alle bekende nummers van echt iets van 8 a 9 albums?
Ik verwacht hier ook genoeg nummers die ze normaal niet live spelen en niet "alleen" maar een best-of van hun eerste 9 platen. Scissors en Prosthetics zijn eenmaal lang durende rekkende nummers. Wees blij dat ze Iowa niet spelen ;)

Eyeless is toch wel één van mijn favoriete Slipknot nummers

Wel grappig hoe snel men hier een conclusie kan trekken zonder enige info. Iemand klaagt dat de band te veel pauzes heeft en iedereen concludeert maar dat de bandleden te oud zijn of een slechte gezondheid hebben of de maskers het probleem zijn.

Ik denk toch dat het gewoon om productie redenen is dat ze alleen dat album spelen en niet vanwege gezondheidsproblemen ofso

Persoonlijk doet mij dit dus niks, heb ze vaak live gezien en verveel me vaak bij oude nummers, vooral spit it out is erg vervelend ivm de verplichte sit down. Vind Slipknot eigenlijk pas vanaf vol 3 interessant. Ieder zijn eigen natuurlijk, maar wel jammer dat een headliner zo'n specifieke set speelt en de casual fans buitensluiten, ik hoop stiekem toch nog op wat meer hits.
Om de situatie down hoef je je niet druk te maken. Die doen ze niet.

Maar nog wel een vraagje; wat is in hemelsnaam een casual Slipknot fan??
Of van welke band dan ook???

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07 en Paddy

Volgens mij bedoelt Nightrage een beetje dat de gemiddelde Slipknot fan de band pas ontdekt heeft met het Iowa album. En het dus spijtig is dat ze niet bv van dat album ook wat spelen

Een casual fan kent alleen de bekende nummers en pas vanaf "de grote doorbraak".
In moderne termen; de meest gespeelde tracks op Spotify

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Een casual fan kent alleen de bekende nummers en pas vanaf "de grote doorbraak".
In moderne termen; de meest gespeelde tracks op Spotify
Gelukkig dat niet iedere headliner of festivalartiest dan enkel nummers speelt om de casual fan te bekoren. Natuurlijk snap ik dat je als band op een festival sowieso eerder je hits zal spelen. Ofwel om nieuwe fans te lokken of om idd de gewone fan, die slechts een handvol liedjes kent, blij te maken. Voor de "deep cuts" moet je idd eerder op een gewone zaalshow zijn.
Echter zou ik het doodzonde vinden als een setlist telkens enkel maar bestaat uit dezelfde hits. Me dunkt dat een band z'n festivalsetlist dan over de jaren heen amper zou veranderen.

Slipknot is daar het perfecte voorbeeld van. Telkens maar weer een setlist spelen die (minstens) 80 procent overeenkomt met de vorige passage. Neen, laat ze maar eens doorkomen met een set waarbij ze (nog) eens Scissors, No Life of Only One spelen. Graag, zelfs!

Natuurlijk heb ik ook het geluk gehad om Slipknot meerdere malen live te zien. Dan hoeft Psychosocial voor de 7de keer niet echt meer. Maar ik begrijp volledig dat dit anders is als je ze voor het eerst ziet. (Bron: 16-jarige ik - Graspop 2015)

Volgens mij bedoelt Nightrage een beetje dat de gemiddelde Slipknot fan de band pas ontdekt heeft met het Iowa album. En het dus spijtig is dat ze niet bv van dat album ook wat spelen
Persoonlijk zou ik dat heel vreemd vinden. Ik kan me echt herinneren dat vooral Wait and Bleed in Nederland veel gedraaid werd op de radio. Ook op MTV kwam die geregeld langs. Als je dus Slipknot pas vanaf Iowa ontdekte dan leefde je daarvoor dus 2 jaar onder een steen denk ik.🤓

Persoonlijk zou ik dat heel vreemd vinden. Ik kan me echt herinneren dat vooral Wait and Bleed in Nederland veel gedraaid werd op de radio. Ook op MTV kwam die geregeld langs. Als je dus Slipknot pas vanaf Iowa ontdekte dan leefde je daarvoor dus 2 jaar onder een steen denk ik.🤓
Of was te jong om dat bewust mee te maken Piebe 😊 niet iedereen hier aanwezig was al uit de pampers toen dat album uitkwam in 1999.

Bij mij was dat debuut (samen met die van linkin park) de verschuiving van punkrock naar 'er is meer, er is harder, er is beter', dus ik kijk wel uit naar die set. Die cd werd grijsgedraaid aangezien ik als jonge tiener niet het budget had om elke week nieuwe cd's te kopen, prachtige herinneringen aan.

Toen wait and bleed uit kwam was ik 5 jaar oud, ik weet niet wat ik toen op tv keek maar het was geen wait and bleed van slipknot :ROFLMAO:

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Joslittel
Dat eerste album van Slipknot vond ik toen het uitkwam lastig (toen was ik 17). Een paar erg toffe nummers, maar ook veel langdradig geklooi. Kan me nog herinneren dat ik dat album wekelijks in mijn handen had in de platenzaak, maar toch niet kocht. Een paar jaar later in de aanbiedingen bak alsnog gepakt en gekocht. Live zou ik dit ook lastig vinden. Dan toch liever Iowa integraal.

• Leuk
Waarderingen: Nightrage
Ik ben pas in 1990 geboren. Natuurlijk dat ik als 10 jarige nog nooit van Slipknot had gehoord. Ik heb ze leren kennen met de videoclip van Left Behind

Heb Slipknot leren kennen begin de jaren 2000, speelden dan veel het voorprogramma van Metallica, vond hen niet goed. Ineens een positieve klik gekregen, denk vanaf hun optreden in 2019 op Graspop. Heb hetzelfde met Within Temptation en Volbeat die vroeger ook veel in het voorprogramma van Metallica speelden, is volgens mij niet echt een cadeau als ge voor zo'n band als opwarmertje mag spelen. Within Tempation en Volbeat vind ik nog altijd middelmatig en halen niet het niveau van Slipknot.

Ik heb slipknot pas 2 jaar geleden ontdekt🫣. Was toen 17 en m'n pa is geen slipknot fan. Redelijk recent hun debuut album wat meer geluisterd, maar vind d'r zeker veel leuke nummers tussen zitten. Zoals only one (van hun demo album) en scissors. Ook sic en liberrate vind k een best lekkere nummers. Ben dus zelf erg benieuwd naar hun show op graspop, als ze inderdaad nog wat tijd over hebben mogen ze van mij nog wel wat hits erbij spelen, ipv 20 minuten eerder stoppen.

Ik zat lekker in de pubertijd toen Slipknot met het debuut uit kwam. Idem voor linkin park, deftones en nog wat ander nu metal spul.

Moet zeggen dat ik Slipknot ergens na het eerste album juist wat kwijt ben geraakt en later weer heb opgepakt

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en nikita
Persoonlijk doet mij dit dus niks, heb ze vaak live gezien en verveel me vaak bij oude nummers, vooral spit it out is erg vervelend ivm de verplichte sit down. Vind Slipknot eigenlijk pas vanaf vol 3 interessant. Ieder zijn eigen natuurlijk, maar wel jammer dat een headliner zo'n specifieke set speelt en de casual fans buitensluiten, ik hoop stiekem toch nog op wat meer hits.
Die sitdown doen ze met deze show dus niet. Het is misschien jammer voor de casual fan, maar voor de mensen die hier mee zijn opgegroeid fantastisch . (Althans dat vind ik zelf😆)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en Nightrage
Gelukkig dat niet iedere headliner of festivalartiest dan enkel nummers speelt om de casual fan te bekoren. Natuurlijk snap ik dat je als band op een festival sowieso eerder je hits zal spelen. Ofwel om nieuwe fans te lokken of om idd de gewone fan, die slechts een handvol liedjes kent, blij te maken. Voor de "deep cuts" moet je idd eerder op een gewone zaalshow zijn.
Echter zou ik het doodzonde vinden als een setlist telkens enkel maar bestaat uit dezelfde hits. Me dunkt dat een band z'n festivalsetlist dan over de jaren heen amper zou veranderen.

Slipknot is daar het perfecte voorbeeld van. Telkens maar weer een setlist spelen die (minstens) 80 procent overeenkomt met de vorige passage. Neen, laat ze maar eens doorkomen met een set waarbij ze (nog) eens Scissors, No Life of Only One spelen. Graag, zelfs!

Natuurlijk heb ik ook het geluk gehad om Slipknot meerdere malen live te zien. Dan hoeft Psychosocial voor de 7de keer niet echt meer. Maar ik begrijp volledig dat dit anders is als je ze voor het eerst ziet. (Bron: 16-jarige ik - Graspop 2015)

Nu vergelijk je twee uitersten. Alleen oude meuk vs "de hits".
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bands die altijd maar dezelfde "hits" spelen, dat wordt inderdaad saai.
Een goeie band speelt een aantal herkenbare nummers afgewisseld met wat deep cuts en wat nieuwe nummers.
Persoonlijk vind ik dat een band als Metallica de perfect balans heeft en een band als Architects dan weer te veel in het nieuwe zit.

Nu vergelijk je twee uitersten. Alleen oude meuk vs "de hits".
Persoonlijk heb ik ook een hekel aan bands die altijd maar dezelfde "hits" spelen, dat wordt inderdaad saai.
Een goeie band speelt een aantal herkenbare nummers afgewisseld met wat deep cuts en wat nieuwe nummers.
Persoonlijk vind ik dat een band als Metallica de perfect balans heeft en een band als Architects dan weer te veel in het nieuwe zit.

Als diehard Kiss fan moet ik toch zeggen dat ik nooit diezelfde setlist (1 a 2 nummers anders op 20 totaal) en diezelfde show zat ben geraakt… Ben er 6x bij geweest met de laatste vijf tours.

Het is persoonlijke voorkeur waarschijnlijk, maar als je echt goed fan bent, dan boeit het niet wat men live speelt, dan ben je met alles blij. Al zal ik de uitzondering misschien wel weer zijn.

Ik heb in ieder geval nog geen moment gehad dat ik geen zin meer had in een band waar ik fan van ben… Ook een Beast in Black heb ik weer zin in, terwijl ik die in 2023 drie keer heb gezien.

Users who are viewing this thread