Best Kept Secret 2024

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Headliners 20
Midcard 40
Undercard 40

Ik koop festivalkaarten voor een goede totaalervaring qua muziek en dan is je overdag vermaken belangrijker dan die ene naam aan het eind. Ja, die shows zijn als ze goed zijn wel de meest memorabele, maar ze skippen heeft me nooit echt een minder festival opgeleverd.
Ik merk dat het erg afhankelijk is van de editie. Voor de editie van 2017 kun je van alles zeggen over de mid- en undercard en de totaalervaring, maar die editie werd voor, tijdens en na het festival volledig gedragen door die 2 headliners. En vorig jaar was het beeld vooraf dat vooral de undercard het festival moest dragen, en was ik meer onder de indruk van Aphex Twin dan vooraf verwacht. 2018 was voor mij het jaar waar het helemaal in balans was.

Voor dit jaar is het voor mij voorlopig ook 20 - 40 - 40, maar wie weet zet Nutini of Justice wel een wereldshow neer, of blijkt PJ Harvey of Slowdive fors tegen te vallen.....
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
665
340
Wat een bullshit trouwens dat Real Estate in Tivoli staat en niet op een zonovergoten ONE of in de schaduw bij de TWO. Zo'n soort zomers makkelijk bandje mis ik nog wel een beetje op de lineup.
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.838
1.745
Wat een bullshit trouwens dat Real Estate in Tivoli staat en niet op een zonovergoten ONE of in de schaduw bij de TWO. Zo'n soort zomers makkelijk bandje mis ik nog wel een beetje op de lineup.
In een (nog) niet uitverkochte Pandora...
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
255
163
Wat een bullshit trouwens dat Real Estate in Tivoli staat en niet op een zonovergoten ONE of in de schaduw bij de TWO. Zo'n soort zomers makkelijk bandje mis ik nog wel een beetje op de lineup.
Dat moet zowat het saaiste optreden zijn dat ik ooit gezien heb op BKS, en ik ben nochtans fan :(
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.345
5.039
En dan maken ze ook nog eens Wheatus bekend voor de Mezz voor de BKS zondag. Die had prima een secret show in de Casbah kunnen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandow

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
521
469
Headliners 20
Midcard 40
Undercard 40

Ik koop festivalkaarten voor een goede totaalervaring qua muziek en dan is je overdag vermaken belangrijker dan die ene naam aan het eind. Ja, die shows zijn als ze goed zijn wel de meest memorabele, maar ze skippen heeft me nooit echt een minder festival opgeleverd.
Zeker. Een goed gevulde dag met fijne acts in een wat intiemere sfeer en een matige headliner zou nog een prima festival dag op kunnen leveren. Meer dan andersom. Voor mij wel belangrijk dat er wel de nodige gevestigde namen op de TWO en andere podia staan. Een zeker verwachtingspatroon en daardoor het echt uitkijken naar een act is voor mijn beleving toch wel een pré. Bij alleen maar ontdekken is dat toch wat minder al kan dat dan weer onverwacht goed uitpakken natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
Wat een bullshit trouwens dat Real Estate in Tivoli staat en niet op een zonovergoten ONE of in de schaduw bij de TWO. Zo'n soort zomers makkelijk bandje mis ik nog wel een beetje op de lineup.
Real Eatate tourt ook helemaal niet in Europa deze zomer. Concert in Utrecht is pas in oktober. Wordt wel een fijn concert!
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Matthijs

Gouden Tip
10 dec 2015
365
286
Royel Otis is wat mij betreft wel een act die voldoet aan 'zo'n soort zomers makkelijk bandje'. Parcels (wel wat minder mijn ding) en Ratboys in mindere mate ook wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

Dirk Net

Support act
25 nov 2014
993
120
Ik ben wel echt hyped voor de Osees, St. Vincent, The Armed, The Mysterines, English Teacher, Grace Cummings, Gurriers en Tramhaus, ook heb ik die laatste drie al meerdere malen gezien. Dus de "middle card" is voor mij van groter belang dit jaar. De hoofdacts kunnen me echt gestolen worden. Hoe gaat Lezard (toch nog n beetje Squid) eigenlijk optreden ? Met 2 nummers officieel beschikbaar en dat we kunnen lezen: in samenwerking met Vi.be soundtrack program ?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.228
2.178
PJ Harvey krijgt op Werchter 5 kwartier; Slowdive een uurtje. Ik hoop dat beide op BKS een langere speeltijd krijgen. Zeker PJ Harvey, die door BKS als 4e headliner gepresenteerd wordt.

Edit: Northside heeft tijdschema ook gepresenteerd. Slowdive en St. Vincent krijgen daar allebei (als afsluiter van het tweede podium) een uurtje.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: davadude

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.739
2.312
PJ Harvey krijgt op Werchter 5 kwartier; Slowdive een uurtje. Ik hoop dat beide op BKS een langere speeltijd krijgen. Zeker PJ Harvey, die door BKS als 4e headliner gepresenteerd wordt.

Edit: Northside heeft tijdschema ook gepresenteerd. Slowdive en St. Vincent krijgen daar allebei (als afsluiter van het tweede podium) een uurtje.
Laten we hopen dat BKS niet Amyl tijdens PJ neerzet in de Secret, zoals Northside ze heeft laten clashen met St. Vincent.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
833
537
Laten we hopen dat BKS niet Amyl tijdens PJ neerzet in de Secret, zoals Northside ze heeft laten clashen met St. Vincent.
Lijkt me toch niet dat Amyl & The Sniffers in de Secret staan? Als ik naar de namen op zondag kijk zitten ze bij de bovenste 6:
Justice, PJ Harvey, DJvT, Warhaus, The Haunted Youth, Amyl and the Sniffers (Misschien Floating Points, maar het lijkt me een zekerheidje dat die na Justice in de TWO gaan komen).

Met vier namen op de ONE verwacht ik dan iig Warhaus, DJvT en Justice op de ONE, aangevuld met ofwel Haunted Youth, ofwel Amyl. Hoewel Haunted Youth denk ik populairder zijn, zou ik die eerder in de avond op een overdekt podium zetten en dan Amyl in de middag buiten.
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon

DJ_Tjorre

Playlistbediener
2 jun 2023
37
69
Met het goede weer begint het hier toch al te kriebelen. Zoals elk jaar begin ik meer en meer leuke live acts te ontdekken in de mid & undercard en eens de timetable komt zal dat wel nog in een stroomversnelling komen. Wel weinig enthousiasme over de headliners, maar in tegenstelling tot de meeste hier ben ik zelden enthousiast over de BKS headliners (met Nick Cave & Aphex Twin als uitzonderingen).
 
  • Leuk
Waarderingen: dfrvanloon en Jelle

Dillinger2.0

Dagopener
14 mei 2021
521
469
PJ Harvey krijgt op Werchter 5 kwartier; Slowdive een uurtje. Ik hoop dat beide op BKS een langere speeltijd krijgen. Zeker PJ Harvey, die door BKS als 4e headliner gepresenteerd wordt.

Edit: Northside heeft tijdschema ook gepresenteerd. Slowdive en St. Vincent krijgen daar allebei (als afsluiter van het tweede podium) een uurtje.
PJ zal als headliner toch wel anderhalf uur krijgen. Ben benieuwd of ze dat nieuwe album integraal gaat spelen, of toch een meer een set die dwarsdoorsnede is van haar hele oeuvre. Zelf een voorkeur voor het laatste. Vind haar laatste werk mooi maar zou live toch ook graag haar wat meer rocky kant zien.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
687
470
Hoe gaat Lezard (toch nog n beetje Squid) eigenlijk optreden ? Met 2 nummers officieel beschikbaar en dat we kunnen lezen: in samenwerking met Vi.be soundtrack program ?
Geen idee hoe het op BKS zal zijn maar op We Are Open speelden ze ongeveer 30 minuten. Zeer vermakelijke set, klonk bij momenten echt wel verdacht Talking Heads-esque maar was een van de leukere acts van dit jaar.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken