Heb ik ook vaak. Daarom vind ik festivalshows van een bepaalde artiest vaak memorabeler dan een zaalshow. Je geraakt er vaak niet goed in, de energie blijft vaak ook maar makjes. Daarnaast ervaarde ik die AFAS shows meer als een soort van tryouts voor de werkelijke tour. Setlist stond ook nog niet op punt en was vooral het nieuwe album, band was ook nog niet gerodeerd.Ik heb Radiohead vier keer gezien: drie keer als headliner op een buitenpodium op een festival (BKS, Pukkelpop, Sziget) en ook in AFAS die tweede avond. Voor mij was die avond in AFAS dan toch de minste. Dat lag op zich niet aan de band, maar vooral aan de setting. In een uitverkochte AFAS, na een 'normale' dag, kom ik er vaak veel minder lekker in dan aan het einde van een mooie festivaldag, waar je vaak wel een fijne plek kan vinden.
Mijn ranking van de keren dat ik ze zag:
1. Lollapalooza Berlijn 2016 (met stip, wat een avond, wat een sfeer, wat een publiek, wat een band in bloedvorm)
2. Rock Werchter 2017
3. NOS Alive 2016
4. Sportpaleis 2012
5. Rock Werchter 2008 (maar deels zo laag omdat ik nog niet zo'n fan was en dus een stuk miste)
6. AFAS Live 2016