TW Classic 2024

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Idd. Maar ik ga niet verwachten/eisen dat die bands op Tomorrowland bijvoorbeeld; moeten gaan staan.

Ik denk dat volgend jaar gaat niemand het meer of Fred again gaan hebben. Zal weer een nieuwe DJ zijn die flavour of the year/month zal zijn. Dat maakt het lastig voor de grote Festivals, ze willen nu namen vastleggen. Niet in april 2025 als er opeens een DJ populair is.

Sorry, maar je praat echt een (boel) onzin. Als voorbeeld Fred Again... dan: die is al sinds corona in opkomst, begonnen met kleine zaalshowtjes hier, instant uitverkocht, gegroeid en nu verdiend een headliner op majors (wat je ook van de muziek vindt). Kortom: dit is geen toeval, dit zag iedereen, behalve jij al aankomen.

Die naïviteit hier is soms toch echt stuitend, kun je dan helemaal niet een beetje meebewegen of je voorstellen dat het allemaal best logisch is? Alsof je zegt: ik lust geen pasta en daarom wil ik overal waar ik kom ook geen pasta op de kaart zien staan, dat mag alleen in een italiaans restaurant.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
170
79
Ik zou willen dat ik zo naïef/bleu als jou kon zij

Sorry, maar je praat echt een (boel) onzin. Als voorbeeld Fred Again... dan: die is al sinds corona in opkomst, begonnen met kleine zaalshowtjes hier, instant uitverkocht, gegroeid en nu verdiend een headliner op majors (wat je ook van de muziek vindt). Kortom: dit is geen toeval, dit zag iedereen, behalve jij al aankomen.

Die naïviteit hier is soms toch echt stuitend, kun je dan helemaal niet een beetje meebewegen of je voorstellen dat het allemaal best logisch is? Alsof je zegt: ik lust geen pasta en daarom wil ik overal waar ik kom ook geen pasta op de kaart zien staan, dat mag alleen in een italiaans restaurant.
Sorry meneer muziek Orakel. Wij zullen allemaal om je voeten heen zitten en naar je wijzheden luisteren. Als ik jou was zou ik mij heel snel aanbieden als boeker voor alle festivals want al die mensen daar kunnen echt niet tippen aan jouw kennis en kunde.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.547
11.023
Sorry meneer muziek Orakel. Wij zullen allemaal om je voeten heen zitten en naar je wijzheden luisteren. Als ik jou was zou ik mij heel snel aanbieden als boeker voor alle festivals want al die mensen daar kunnen echt niet tippen aan jouw kennis en kunde.
Kijk, ik heb ook niks met fred again.. hè. Echt enorm verschrikkelijke muziek. Van mij hoeft ie ook niet zulke spots in te nemen, maar dat heeft ie echt wel verdiend. Gewoon het compleet gebrek aan wat ook maar enigszins op realisme lijkt, vind ik best knap.

En fijn om te zien dat we op waarde worden geschat, ouwe talentscout! :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Christiaan

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.177
2.996
Sorry meneer muziek Orakel. Wij zullen allemaal om je voeten heen zitten en naar je wijzheden luisteren. Als ik jou was zou ik mij heel snel aanbieden als boeker voor alle festivals want al die mensen daar kunnen echt niet tippen aan jouw kennis en kunde.
Deze ad hominems zijn niet nodig, JPF.
Graag de discussie inhoudelijk voeren.
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
567
533
Werchter Boutique 2024 met Anderson. Paak + Sam Fender + Fred... Again dan maar?

Dat zou ongelofelijk relevant en sterk zijn. Weet alleen niet of het realistisch is. Ik ben het er mee eens dat Fred terecht headliner is maar vind het heel lastig om Sammeke op grootte te schatten.
 

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Werchter Boutique 2024 met Anderson. Paak + Sam Fender + Fred... Again dan maar?

Dat zou ongelofelijk relevant en sterk zijn. Weet alleen niet of het realistisch is. Ik ben het er mee eens dat Fred terecht headliner is maar vind het heel lastig om Sammeke op grootte te schatten.
Ik denk dat Sam Fender misschien eerder op Werchter kan doorstijgen. Met een brede lineup kan die inmiddels een flink deel van de dag dragen denk ik.

Bovenstaande 3 op een rij is wel erg gevarieerd. ik denkt TE voor een eendagsfestival.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Ik denk dat Sam Fender misschien eerder op Werchter kan doorstijgen. Met een brede lineup kan die inmiddels een flink deel van de dag dragen denk ik.

Bovenstaande 3 op een rij is wel erg gevarieerd. ik denkt TE voor een eendagsfestival.
Moet Sam wel nog wat sterke nummers schrijven. Was vorig jaar best prima, maar het publiek schoot ook pas wakker bij het hitje. Of soit, tijdens die Springsteen cover daarvoor.
 
  • Haha
Waarderingen: RubenFrusciante

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Moet Sam wel nog wat sterke nummers schrijven. Was vorig jaar best prima, maar het publiek schoot ook pas wakker bij het hitje. Of soit, tijdens die Springsteen cover daarvoor.
Oke! Ik heb hem elke keer gemist (afzeggingen, en vorige editie niet geweest ivm gezinsuitbreiding) maar wat ik las was positief.
Dan zeker nog te klein voor een eendagsfestival ;)


Eminem. Ik zeg het maar weer ;)
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.142
1.177
Moet Sam wel nog wat sterke nummers schrijven. Was vorig jaar best prima, maar het publiek schoot ook pas wakker bij het hitje. Of soit, tijdens die Springsteen cover daarvoor.
Een geheel andere beleving had ik hoor. Was bij de beste sfeer voor mainstage van het hele festival volgens mij! En 'het hitje'? Heel de setlist zat vol meezingers, en meezingen, dat dééd het publiek dan ook volop.
 

Backinblack

Playlistbediener
21 feb 2024
5
0
Een geheel andere beleving had ik hoor. Was bij de beste sfeer voor mainstage van het hele festival volgens mij! En 'het hitje'? Heel de setlist zat vol meezingers, en meezingen, dat dééd het publiek dan ook volop.
Helemaal eens. Was een geweldige sfeer in het voorvak, nog maar zelden gezien aan de main in de middag
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.755
3.700
Hij was én niet op de middag én niet sub toch? 19.30, 2 na laatste op de main
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
695
915
In mijn eindafrekening vond ik zijn passage vorig jaar het 7e beste concert op RW van de 26 die ik gezien heb. Het was genieten in het begin, dan het meezingmomentje gevolgd door enkele hits en ook dat emotioneel nummer voor zijn vader 🖤

Door deze live performance heeft Seventeen Going Under een plekje in mijn persoonlijke Tijdloze veroverd en krijg ik steeds kippenvel + tranen in de ogen bij het horen ervan. En wij stonden maar iets voor de poes, dus absoluut niet in het voorvak. Hangt er volgens mij gewoon van af wat je muzikale smaak wat is, maar kon je zeker niet slecht noemen!
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Een geheel andere beleving had ik hoor. Was bij de beste sfeer voor mainstage van het hele festival volgens mij! En 'het hitje'? Heel de setlist zat vol meezingers, en meezingen, dat dééd het publiek dan ook volop.
Oh, ik ervaarde het dan toch anders. Stormzy er vlak na was toch een stuk intenser, al stond ik daar wat meer naar voren.

Maar het klikt maar niet tussen mij en Fender, na echt veel proberen. Vond zijn show prima hoor, maar niet enorm memorabel. Heel weinig onderscheidend. Ieder het zijne dan waarschijnlijk, we hoeven niet allemaal hetzelfde leuk te vinden.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Toch hebben we met Sam Fender wel een artiest te pakken die kan doorgroeien naar headline spots (in coheadline constructie). Toegankelijk, toch vrij geliefd onder de alternatieve muziekliefhebber en schrijft ook wat hits op zijn naam. Ik hou wel van zijn sound, zonder dat het heel speciaal is. Net als Nothing But Thieves trouwens. Gewoon sterke rockacts, niets meer en niets minder.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.936
8.576
Toch hebben we met Sam Fender wel een artiest te pakken die kan doorgroeien naar headline spots (in coheadline constructie). Toegankelijk, toch vrij geliefd onder de alternatieve muziekliefhebber en schrijft ook wat hits op zijn naam. Ik hou wel van zijn sound, zonder dat het heel speciaal is. Net als Nothing But Thieves trouwens. Gewoon sterke rockacts, niets meer en niets minder.
Ja ik snap het hoor. Maar weke hits heeft hij op zijn naam? Alleen Seventeen Going Under is een StuBru hitje te noemen toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken