UK Glastonbury 2024

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
fair, maar goed. Gaat ook om een van de slechtste jaren op het gebied van tourende headliners toch?
Verder, ik zou enorm blij zijn met deze lineup, behalve dat ik mijzelf niet in 4en kan splitsen en dus niet overal bij kan zijn
Organisatorisch wordt dit weer een helse lineup met clashes ja!
 
  • Leuk
Waarderingen: Thieske

Camping2

Campingartiest
6 jun 2022
85
149
Ik ben er in november helaas niet door gekomen. In april zeker weer een poging wagen 🙏
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Bij mij dus net andersom. Maar goed, dit is alsof ze de lineup hebben samengesteld speciaal volgens mijn smaak. Op Coldplay na dan.

Hoe laag staat London Grammar hier trouwens. 😅
Ja, London Grammar was dus zo'n naam die ik de eerste keer niet eens zag en die dan ook nog ergens staat..
 

Luisteraar

Playlistbediener
25 jan 2023
12
27
Wat moet er dan gemist zijn? Dit zijn letterlijk alle (grote) namen die staan verspreid over andere festivals deze zomer?
Echt?

Ik zie niet waarom deze affiche zoveel beter is dan de RW Line-UP die hier zo vaak wordt afgekraakt.
OK, ze hebben "Coldplay", maar die doen buiten Glasto geen festivals, dus dat kan je RW niet verwijten, en met Foo Fighters hebben voor mij een waardig alternatief.
En "The National" had natuurlijk ook niet misstaan. Maar ja, die staan in België op Live 's Live dit jaar.

Buiten deze staan hier voor mij, maar smaken verschillen natuurlijk, weinig of geen namen die een groot gemis zijn voor de RW affiche van dit jaar.
 

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
102
80
Echt?

Ik zie niet waarom deze affiche zoveel beter is dan de RW Line-UP die hier zo vaak wordt afgekraakt.
OK, ze hebben "Coldplay", maar die doen buiten Glasto geen festivals, dus dat kan je RW niet verwijten, en met Foo Fighters hebben voor mij een waardig alternatief.
En "The National" had natuurlijk ook niet misstaan. Maar ja, die staan in België op Live 's Live dit jaar.

Buiten deze staan hier voor mij, maar smaken verschillen natuurlijk, weinig of geen namen die een groot gemis zijn voor de RW affiche van dit jaar.
Idem. London Grammar altijd leuk, maar die blijven in UK met beperkt aantal optredens.

Voor de rest weinig waar ik echt van denk: damn. Behalve Keane, die had ik dus graag op Werchter gehad, maar dat is nu geen uitzonderlijke naam op zich.

En Coldplay natuurlijk altijd welkom, maar die zijn gewoon festivals ontgroeid. En RW heeft Foos.

Bovendien staan er heel veel mooie namen, maar heel wat in het avondblok waardoor je sowieso keiharde keuzes moet maken en maar fractie ervan ziet.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Echt?

Ik zie niet waarom deze affiche zoveel beter is dan de RW Line-UP die hier zo vaak wordt afgekraakt.
OK, ze hebben "Coldplay", maar die doen buiten Glasto geen festivals, dus dat kan je RW niet verwijten, en met Foo Fighters hebben voor mij een waardig alternatief.
En "The National" had natuurlijk ook niet misstaan. Maar ja, die staan in België op Live 's Live dit jaar.

Buiten deze staan hier voor mij, maar smaken verschillen natuurlijk, weinig of geen namen die een groot gemis zijn voor de RW affiche van dit jaar.
Het is denk ik meer de vraag wat er op Werchter staat dat hier niet staat. Foo Fighters noem je zelf dan al (maar goed, die stonden vorig jaar halverwege de middag ;)). Het sterke aan deze lineup is m.i. altijd dat het eigenlijk een best of is van alle festivals in Europa, plus meer.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.552
11.049
Het sterke aan deze lineup is m.i. altijd dat het eigenlijk een best of is van alle festivals in Europa, plus meer.
Ik vind dat dus gewoon een zwakte, omdat het een totaal onrealistisch iets is, o.a. door de clashes. Tel daar de massa's en massa's aan mensen die erop af komen bij op en het blijft een festival waar ik in ieder geval ver vandaan wil blijven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.217
4.472
Ik vind dat dus gewoon een zwakte, omdat het een totaal onrealistisch iets is, o.a. door de clashes. Tel daar de massa's en massa's aan mensen die erop af komen bij op en het blijft een festival waar ik in ieder geval ver vandaan wil blijven.
Dat kan en mag ofcourse, ik heb geen aandelen ;). Clashes (en de gigantische oppervlakte) maken uiteraard dat het utopisch is om veel van alles te zien.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
Ik vind dat dus gewoon een zwakte, omdat het een totaal onrealistisch iets is, o.a. door de clashes. Tel daar de massa's en massa's aan mensen die erop af komen bij op en het blijft een festival waar ik in ieder geval ver vandaan wil blijven.
Valt mee hoor. Je kunt echt een fantastisch spoorboekje maken. En het voelt op de meeste momenten nooit als té druk.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.150
10.444
Wel op het eerste oog op basis van deze drop geen fomo dat het niet is gelukt om tickets te kopen (dat komt wel als de BBC live stream weer start).

Efestivals lijkt teleurgesteld. Die snap ik dan ook weer niet.
Heb dat ook wel. Staan hier ten opzichte van Werchter weinig namen waar ik jaloers op ben, kom niet verder dan The National en London Grammar. RW heeft dan weer Parkway Drive, Gaslight Anthem en Archive.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.404
3.370
Daarbij, er is ook áltijd iets tofs te zien.
Ja he he, met 3000 acts en 60 stages op een affiche. Glastonbury vergelijken met andere festivals heeft daarom geen zin. Bijvoorbeeld ook de gages waar artiesten mee akkoord gaan, die ze overal anders zouden weigeren, tenzij je The Black Keys heet.

Kunt het beter vergelijken met eerdere edities, en dan kom ik toch tot de conclusie dat de undercard uiteraard prima is en de headliners/bijzondere namen echt zwaar ruk zijn.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.465
6.131
Ja he he, met 3000 acts en 60 stages op een affiche. Glastonbury vergelijken met andere festivals heeft daarom geen zin. Bijvoorbeeld ook de gages waar artiesten mee akkoord gaan, die ze overal anders zouden weigeren, tenzij je The Black Keys heet.

Kunt het beter vergelijken met eerdere edities, en dan kom ik toch tot de conclusie dat de undercard uiteraard prima is en de headliners/bijzondere namen echt zwaar ruk zijn.
Coldplay - Dua Lipa - SZA is imo écht een sterk rijtje.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman en koekebakker

Gebruikers die dit onderwerp bekijken