Pinkpop 2024

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Kan in ieder geval geen kwaad Justin Bieber als root of all evil te beschouwen.
Tsja,toch geen slechte score bij 52 edities / eendaags / driedaags festival.Elk jaar wel uitschieters zowel naar boven als naar beneden met inderdaad JB als dieptepunt imo.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.216
4.471
Tsja,toch geen slechte score bij 52 edities / eendaags / driedaags festival.Elk jaar wel uitschieters zowel naar boven als naar beneden met inderdaad JB als dieptepunt imo.

Ja, zat ook maar wat te geinen. Ik vind Maneskin eigenlijk een waardelozere boeking.
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
170
79
11 euro verschil op een dagkaart. Misschien kiezen de concertgangers in Belgie eerder voor Rock Werchter waar een NL concertganger eerder voor de zalen kiest of andere festivals. De NL Manskin fan gaat liever naar een los concert dan naar Pinkpop. De mogelijkheid dat je bij Werchter een los comping ticket kan aanschaffen. Er zijn vast tal redeneringen te noemen.

Ik denk dat de dagvulling in mindere mate mee speelt dan op het forum benoemd wordt. Denk er aan dat Acda en De Munnik bijvoorbeeld een Ziggo een aantal keer uitverkoopt (totaal zes concerten in Ziggo Dome, drie eind oktober en drie half december 2023), maar de fans blijkbaar dan weer niet naar Pinkpop trekt... (ook de kleine namen zullen geen groot aandeel zijn in de verkoop cijfers imo)
Snap niet waarom het zo belangrijk is. Ik dacht dat het heerlijk zou zijn met een wat rustiger PP? Meer ruimte, geen rijen enz enz. Eigenlijk een gat in het lucht springen dat het niet uitverkoopt....
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Snap niet waarom het zo belangrijk is. Ik dacht dat het heerlijk zou zijn met een wat rustiger PP? Meer ruimte, geen rijen enz enz. Eigenlijk een gat in het lucht springen dat het niet uitverkoopt....
is ook heerlijk een rustige editie...

ik zou wel willen weten hoe de verkoop er voor staat

In huidige vorm is het al een beetje aflopend zaak.
mwah, da's wel erg overdreven 🤣
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
11 euro verschil op een dagkaart. Misschien kiezen de concertgangers in Belgie eerder voor Rock Werchter waar een NL concertganger eerder voor de zalen kiest of andere festivals. De NL Manskin fan gaat liever naar een los concert dan naar Pinkpop. De mogelijkheid dat je bij Werchter een los comping ticket kan aanschaffen. Er zijn vast tal redeneringen te noemen.

Ik denk dat de dagvulling in mindere mate mee speelt dan op het forum benoemd wordt. Denk er aan dat Acda en De Munnik bijvoorbeeld een Ziggo een aantal keer uitverkoopt (totaal zes concerten in Ziggo Dome, drie eind oktober en drie half december 2023), maar de fans blijkbaar dan weer niet naar Pinkpop trekt... (ook de kleine namen zullen geen groot aandeel zijn in de verkoop cijfers imo)
Ben het wel met je eens. Het lijkt me heel sterk dat bij Werchter en Pinkpop, die beiden toch vooral drijven op de grote namen, de onderkant van de poster zoveel verschil maken.

Misschien zit Pinkpop gewoon even in de hoek waar de klappen vallen en is het nu even minder 'hot' dan Werchter.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.123
Ik denk dat mensen de headliners en het dagprogramma op Werchter gewoon sterker vinden. Je ziet hier ook mensen die normaal naar PP gaan en nu uitwijken.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
696
916
Herinner ik het me goed dat Pinkpop ook in een ander weekend valt dan andere jaren? Kan dat niet ook een mogelijke uitleg zijn? En waarom zijn ze dan veranderd van weekend vooral? 🤷‍♂️
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Persoonlijk denk ik niet dat een weekje eerder of later van zulk belang is. Volgens mij is het zo simpel als het lijkt. Dit programma tegen deze prijs is gewoon niet goed genoeg.
dat denk ik dus, dat de prijs van de dagkaart een kantelpunt over gegaan is dat mensen niet deze prijs voor deze headliner(s) en misschien nog enkele grote namen op die dag willen betalen en naar Landgraaf willen afrijden.

dat lukt alleen de uitzonderlijke headliners met deze dagticket-prijs...

maar wellicht staat Pinkpop er beter voor dan we denken? Het is nu maar gokken he, zonder dat we ergens iets lezen/zien over hoe de verkoop verloopt
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.148
10.443
Het is vooral raar dat de Ed Sheeran dag nog niet uitverkocht is. Zet 'm in de Arena en je kan er instant 2 uitverkopen maar Pinkpop blijft achter. In mijn ogen een zorgelijk signaal als je ook ziet dat alle andere Nl festivals snel verkopen. Nog te vroeg om in doemscenario's te denken maar bij Pinkpop zal dit ook zeker niet tot comfort leiden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123 en hendrik1

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Persoonlijk denk ik niet dat een weekje eerder of later van zulk belang is. Volgens mij is het zo simpel als het lijkt. Dit programma tegen deze prijs is gewoon niet goed genoeg.
Het is inderdaad een stevige prijs voor een dagkaart zeker voor de vrijdag en zaterdag.En dan ga je toch keuzes maken gezien het aanbod van festivals en de diverse grote concerten in Europa.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.697
Het is vooral raar dat de Ed Sheeran dag nog niet uitverkocht is. Zet 'm in de Arena en je kan er instant 2 uitverkopen maar Pinkpop blijft achter. In mijn ogen een zorgelijk signaal als je ook ziet dat alle andere Nl festivals snel verkopen. Nog te vroeg om in doemscenario's te denken maar bij Pinkpop zal dit ook zeker niet tot comfort leiden.
Down the Rabbit Hole en Lowlands?
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
274
221
Het probleem is gewoon zuid-limburg. Als je dit festival in iets meer naar het midden van het land zou verplaatsen, was je nu al uitverkocht.
Daarnaast bied je geen totaal ervaring zoals Lowlands en Down the Rabbit Hole doet, waardoor mensen niet snel op herhaling zullen gaan als het programma niet helemaal naar hun wens is.
 

Rick1617899545

Geliefde act
20 nov 2014
1.654
814
Het is vooral raar dat de Ed Sheeran dag nog niet uitverkocht is. Zet 'm in de Arena en je kan er instant 2 uitverkopen maar Pinkpop blijft achter. In mijn ogen een zorgelijk signaal als je ook ziet dat alle andere Nl festivals snel verkopen. Nog te vroeg om in doemscenario's te denken maar bij Pinkpop zal dit ook zeker niet tot comfort leiden.
Dat is helemaal niet zo raar hoor. Bewijst alleen maar hoe verwend het concert gaande publiek van heden ten dage is.
Heeft puur met locatie te maken. De Arena is heel gemakkelijk bereikbaar, maar voor de meeste mensen staat Pinkpop toch gelijk aan een heel eind reizen en veel lopen
 
  • Leuk
Waarderingen: hendrik1

Gebruikers die dit onderwerp bekijken