Pinkpop 2024

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
59
55
enige wat ik er wel van vind is dat het systeem via doorverkoop ticketmaster een "veiliger" gevoel is, je krijgt in principe een nieuw ticket met een nieuwe qr-code in je account. Niet bijvoorbeeld een pdf-je dat tig keer verkocht kan worden.


hoop het, ben nog aan het azen op een <100 euro ticket voor m'n dochter voor zaterdag :unsure:
Dat systeem heeft Ticketswap ook genaamd 'secureswap' ;)
Echter gaat dat af en toe ook fout zoals hier: https://festileaks.com/2023/11/tick...,Mind tegen het doorverkoopplatform aanspande.

Maar wanneer een festival wel een overeenkomst heeft met Ticketswap kan hier niks fout aan en wordt de verkoper zijn kaartje ongeldig gemaakt en de koper krijgt een nieuwe.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Ticketswap is ook nog niet zo relevant voor Pinkpop zo te zien momenteel, weinig aanbod (wel boven de prijs ook) Staat veel meer op de doorverkoop voor ticketmaster...

1710323407037.png

ik ben overigens benieuwd hoe die vrijdag / Maneskin dag verkoop verloopt? Maneskin heeft de dagkaarten van Rock Werchter al verslonden!
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
393
299
Wat mij betreft zou het bij een uitverkocht evenement ook niet mogen. Dat is namelijk de kern van het doel van opkopers. Die hopen er aan te kunnen verdienen over de rug van mensen die misgrijpen, en dat werkt natuurlijk veel beter wanneer het om een uitverkocht evenement gaat. Kijk naar al dat rioolvolk dat 10 minuten na uitverkoop Lowlands al 8 kaarten aanbiedt op Marktplaats voor 100 euro boven de prijs... 🤮
Ja daar heb je natuurlijk gelijk in. Dat is misschien wel nog fouter en gewoon asociaal. Allerbeste en enige eerlijke is gewoon alleen voor originele prijs, hooguit wat kosten mogen en kunnen verkopen.

Discussie is online al veel over gesproken maar je zou naast dat je kaartjes alleen via originele prijs, mag verkopen ze ook niet moeten kunnen aanbieden op marktplaats e.d.

Alleen ticketswap, met secure swap mits ‘t geen mobiel ticket is. En ticketmaster die heeft sowieso secure swap. Ook zou ‘t erg helpen als nu eindelijk eens de ticketbureaus welke niet de originele en echte verkoop site zijn te verbieden.

En in ieder geval niet de een hele hogere prijs bovenop de ticketprijs mogen en kunnen vragen.
 
Laatst bewerkt:

JohndeBever

Campingartiest
12 okt 2023
59
55
Rock werchter nu ook vrijdags uitverkocht. Ben echt benieuwd wat de stand van zaken is voor Pinkpop qua kaartverkoop
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
als ik een gok mag doen....

het eerste weekend waren er totaal ca 45.000 tickets verkocht waarvan ca de helft weekendtickets. De zondag verkoop verliep dat moment het hardst. Dat was in december met 27 namen (van de 67). Dus ca 22.500 van de ca 45.000 weekendtickets (ca 50%) en dan 22.500 dagkaarten verdeeld over 3 dagen waarvan de zondag het hoogste persentage / het hardst liep. Met een beschikbaarheid van zo'n 25.000 per dag, was dat wellicht ca 45% van de zondag en een kleine 22% voor de vrijdag en de zaterdag (? gok ?)

en dan is een pure wilde gok, dat ik denk dat de verkoop er momenteel ongeveer zo uit ziet
vrijdag 50% - zaterdag 40% - zondag 70% en weekend 75%

weekend tickets trekken normaal wel op uitverkoop achtige cijfers aan, kan dus ook meer zijn... zondag zal wel in trek gebleven zijn, dus daar zie ik nog wel een hogere stijging als reeel.
Waarschijnlijk schat ik de vrijdag en de zaterdag te slecht in? Dus een beetje korrel zout natuurlijk.
Misschien komt er binnenkort een interview ergens waar iets over de verkoop gezegd zal worden om een beter beeld te hebben?
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Ik vind het toch wel opvallend dat die vrijdag wel bij rock werchter uitverkoopt en niet op Pinkpop. Beetje het bovenkant van de poster vergelijkend, kun je toch niet zeggen dat Pinkpop veel zwakker is:

Werchter:
Maneskin, Snow Patrol, Sum41, dEUS, Yungblud, James Arthur, Tom Morello
Pinkpop:
Maneskin, Keane, Avril Lavigne, Royal Blood, Acda & de Munnik, Baby metal.

Wie zou daar dan het grote verschil maken op Werchter?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Ik vind het toch wel opvallend dat die vrijdag wel bij rock werchter uitverkoopt en niet op Pinkpop. Beetje het bovenkant van de poster vergelijkend, kun je toch niet zeggen dat Pinkpop veel zwakker is:

Werchter:
Maneskin, Snow Patrol, Sum41, dEUS, Yungblud, James Arthur, Tom Morello
Pinkpop:
Maneskin, Keane, Avril Lavigne, Royal Blood, Acda & de Munnik, Baby metal.

Wie zou daar dan het grote verschil maken op Werchter?
Ja en yungblud staat ook op pinkpop maar die vrijdag van rock werchter heeft wel meer goeie kleine namen vind ik. Ik zou daar echt een dag hebben waar ik constant wat moois kan zien en pinkpop denk ik moeilijker
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
Ik vind het toch wel opvallend dat die vrijdag wel bij rock werchter uitverkoopt en niet op Pinkpop. Beetje het bovenkant van de poster vergelijkend, kun je toch niet zeggen dat Pinkpop veel zwakker is:

Werchter:
Maneskin, Snow Patrol, Sum41, dEUS, Yungblud, James Arthur, Tom Morello
Pinkpop:
Maneskin, Keane, Avril Lavigne, Royal Blood, Acda & de Munnik, Baby metal.

Wie zou daar dan het grote verschil maken op Werchter?
De rest van het programma op die vrijdag is toch een stuk sterker op RW. Daarnaast zelfs de namen die jij noemt vind ik persoonlijk leuker: Snow Patrol, Sum41, dEUS en Tom Morello vind ik een stuk interesanter dan Avril Lavigne, Royal Blood etc.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Ik vind het toch wel opvallend dat die vrijdag wel bij rock werchter uitverkoopt en niet op Pinkpop. Beetje het bovenkant van de poster vergelijkend, kun je toch niet zeggen dat Pinkpop veel zwakker is:

Werchter:
Maneskin, Snow Patrol, Sum41, dEUS, Yungblud, James Arthur, Tom Morello
Pinkpop:
Maneskin, Keane, Avril Lavigne, Royal Blood, Acda & de Munnik, Baby metal.

Wie zou daar dan het grote verschil maken op Werchter?
Bad Omens
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Wie zou daar dan het grote verschil maken op Werchter?
11 euro verschil op een dagkaart. Misschien kiezen de concertgangers in Belgie eerder voor Rock Werchter waar een NL concertganger eerder voor de zalen kiest of andere festivals. De NL Manskin fan gaat liever naar een los concert dan naar Pinkpop. De mogelijkheid dat je bij Werchter een los comping ticket kan aanschaffen. Er zijn vast tal redeneringen te noemen.

Ik denk dat de dagvulling in mindere mate mee speelt dan op het forum benoemd wordt. Denk er aan dat Acda en De Munnik bijvoorbeeld een Ziggo een aantal keer uitverkoopt (totaal zes concerten in Ziggo Dome, drie eind oktober en drie half december 2023), maar de fans blijkbaar dan weer niet naar Pinkpop trekt... (ook de kleine namen zullen geen groot aandeel zijn in de verkoop cijfers imo)
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.540
4.434
Ik denk dat de dagvulling in mindere mate mee speelt dan op het forum benoemd wordt. Denk er aan dat Acda en De Munnik bijvoorbeeld een Ziggo een aantal keer uitverkoopt, maar de fans blijkbaar dan weer niet naar Pinkpop trekt... (ook de kleine namen zullen geen groot aandeel zijn in de verkoop cijfers imo)
Met andere woorden wel de dagvulling dus.

De kleine namen spelen daarnaast wel degelijk een rol in de verkoop. Als je een volle dag krijgt met namen die je wil zien, ga je echt minder lang twijfelen om die fikse prijs te betalen. Zeker t.o.v. Pinkpop met een paar namen die je wil zien en verschrikkelijke opvulling, dan is de keuze helemaal makkelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
149
114
Acda & de Munnik is een act die men overal kan zien op de kleinere Nederlandse festivals. Logisch dat zij geen bezoekers trekken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
Met andere woorden wel de dagvulling dus.

De kleine namen spelen daarnaast wel degelijk een rol in de verkoop. Als je een volle dag krijgt met namen die je wil zien, ga je echt minder lang twijfelen om die fikse prijs te betalen. Zeker t.o.v. Pinkpop met een paar namen die je wil zien en verschrikkelijke opvulling, dan is de keuze helemaal makkelijk.
verschrikkelijke opvulling / onbekende namen

het is maar hoe je het bekijkt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.459
6.124
Als je naar de verkoop kijkt zie je iig wel dat het RW dagprogramma mensen trekt. Drie dagen uitverkocht inmiddels.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.029
6.064
geen idee, wat is het verschil eigenlijk in aantallen?

Pinkpop 25.000 dagtickets p.d. en Rock Werchter 20.500 dagtickets p.d.
(Pinkpop ca 45.000 weekendtickets en Rock Werchter 67.500 combi's?
Pinkpop max 70.000 dagbezoekers en Rock Werchter ca 88.000 dagbezoekers.)

imo kan Pinkpop ook met minder dagtickets uit de voeten? toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken