Pukkelpop 2024

CoinPeter

Playlistbediener
22 feb 2024
29
12
Vind ik toch bijzonder teleurstellend. Een grote drop om te algemeen lagere kwaliteit te verbergen dan maar?

Zullen waarschijnlijk enkele dure artiesten die nog in de onderhandelingsfase zaten expres hebben laten afspringen?

Zo zie je maar dat de festivalganger niet wint bij een snelle uitverkoop.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
De strategie lijkt veranderd. Festival nagenoeg uitverkocht, binnenkort een dikke worp, poster erbij. Dan heeft die zondag ook meer cachet en zal die ook uitverkopen.
Ik vrees dat het uitverkopen hier geen goede zaken gedaan heeft.

Zo'n Killer Mike staat ineens op een zaterdag die uitverkocht is, met ook nog eens geen mogelijkheid om combi's te kopen. Zijn fans kunnen hem dus niet zien in België dit jaar. Kan me voorstellen dat zulke internationale namen iets hebben van, laat maar...

Maar ik hoop dat ik het mis heb en dat het twee weken op rij aan een foute persfoto of een ingedommelde agent zal liggen. En dat het vanaf volgende week gewoon weer steady prijs is. Want dit is wel een bummer.
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Ik vrees dat het uitverkopen hier geen goede zaken gedaan heeft.

Zo'n Killer Mike staat ineens op een zaterdag die uitverkocht is, met ook nog eens geen mogelijkheid om combi's te kopen. Zijn fans kunnen hem dus niet zien in België dit jaar. Kan me voorstellen dat zulke internationale namen iets hebben van, laat maar...

Maar ik hoop dat ik het mis heb en dat het twee weken op rij aan een foute persfoto of een ingedommelde agent zal liggen.
Ik snap de redenering niet? Waarom zou een artiest "laat maar" zeggen tegen een festival waar gegarandeerd 66.000 mensen gaan rondlopen? Of wil een artiest tegenwoordig alleen voor de eigen fans spelen? Trouwens, iedereen heeft een ticket kunnen kopen, ik heb zelf bv. nog nooit een ticket gekocht voor een festival voor één artiest. Er zullen dus wel genoeg fans van Killer Mike zijn die toch al een combiticket of zaterdagticket in the pocket hebben, ook al wisten ze nog niet dat Killer Mike ging komen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Ik snap de redenering niet? Waarom zou een artiest "laat maar" zeggen tegen een festival waar gegarandeerd 66.000 mensen gaan rondlopen? Of wil een artiest tegenwoordig alleen voor de eigen fans spelen? Trouwens, iedereen heeft een ticket kunnen kopen, ik heb zelf bv. nog nooit een ticket gekocht voor een festival voor één artiest. Er zullen dus wel genoeg fans van Killer Mike zijn die toch al een combiticket of zaterdagticket in the pocket hebben, ook al wisten ze nog niet dat Killer Mike ging komen.
Dat is dus waar je op moet hopen. Je wil als artiest toch gewoon dat je fans je kunnen zien?

Ik ben grote fan. Als ik geen combi had, dan had Killer Mike voor mij wel een extra argument vinden voor een dagticket ja.
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
De strategie lijkt veranderd. Festival nagenoeg uitverkocht, binnenkort een dikke worp, poster erbij. Dan heeft die zondag ook meer cachet en zal die ook uitverkopen.
inderdaad, volgende week ineens een grote worp met wat sterke publiekstrekkers erbij voor zondag lijkt me het voorkeursscenario
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.662
1.185
Dat is dus waar je op moet hopen. Je wil als artiest toch gewoon dat je fans je kunnen zien?

Ik ben grote fan. Als ik geen combi had, dan had Killer Mike voor mij wel een extra argument vinden voor een dagticket ja.
Al die fans, gaan enorm balen dat ze hem nu missen. Dus bij een volgende stop in België gaan die ook geen seconde twijfelen en meteen een ticket kopen. Wat resulteert in een snelle uitverkoop. En daat oogt heel goed als artiest zijnde. Heeft ook voordelen hoor zo'n uitverkocht festival spelen.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
182
98
Geldt dat dan niet voor alle artiesten die er nu nog gaan bijkomen de vrijdag en zaterdag?
De ene koopt een kaartje voor artiest A, de andere voor B, en weer een andere voor het totaalpakket.

Teleurgestelden blijven er altijd.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.937
8.579
Al die fans, gaan enorm balen dat ze hem nu missen. Dus bij een volgende stop in België gaan die ook geen seconde twijfelen en meteen een ticket kopen. Wat resulteert in een snelle uitverkoop. En daat oogt heel goed als artiest zijnde. Heeft ook voordelen hoor zo'n uitverkocht festival spelen.
Ik hoop dat elke agent zo redeneert.

Zoek ook maar een reden waarom ze die wekelijkse update; die wel aansloeg, lijken te staken.
 

aardvark

Campingartiest
24 aug 2023
50
32
Of misschien was het sowieso van bij het begin al het plan om wekelijks een drop te doen tot aan de start van de ticketverkoop en dan een maandje te wachten voor volgende namen?

Met gissen ontstaan de wildste theorieën, terwijl er misschien gewoon niets achter gezocht moet worden.
Dat denk ik ook. De strategie van vorig jaar is daarom nog niet die van dit jaar. Niemand heeft hier ooit bevestigd dat ze dat dit jaar opnieuw zouden doen. Ik zou er ook niets achter zoeken. Na een dikke voorverkoop plots enorm gaan beknibbelen op artiesten, dat betaalt zich volgend jaar of het jaar erop cash uit dus dat gaan ze echt niet doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: yannickd

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Dat is dus waar je op moet hopen. Je wil als artiest toch gewoon dat je fans je kunnen zien?

Ik ben grote fan. Als ik geen combi had, dan had Killer Mike voor mij wel een extra argument vinden voor een dagticket ja.
Nog steeds snap ik de redenering niet. Lowlands is op een kwartier uitverkocht, Glastonbury en co ook; dat houdt toch geen enkele artiest tegen om op die festivals te spelen?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Idd jammer dat er vandaag weer geen drop is. Persoonlijk vind ik zondag veruit de beste dag. Maarja voor een 35'er kunnen smaken nogal verschillen.
Even vergelijken met andere festivals kan misschien helpen?
Ik ken maar één artiest die bewust voor een tijd niet meer op festivals wou spelen omdat hij enkel voor zijn trouwe fans wou spelen. En na jaren is hij terug twee jaar na mekaar aan het touren op graspop. Ik heb het over machine head. Elk festival en zelfs concerten hoor je wel eens artiesten zeggen: Who's seeing us for the first time? Dan hopen ze natuurlijk op veel respons.
Er zijn ook festivals die soms meteen uitverkopen of de ticketverkoop al starten voor de namen droppen. Dan denk ik aan wacken (metal festival) hellfest (metal festival) of tomorrowland. Dat zullen meerdere wel kennen. Toch komen daar ook grote namen en blijft dat succes hebben.
Misschien kunnen julie hier iets uit opmaken?
btw graspop heeft nog maar 2 x namen gedropt. (edit als je de enkele headliners die ze net als pukkelpop eerst aankondigden niet meetelt. En dat is al in juni) Zo heeft lokerse feesten voor één dag nog niets aangekondigt. Dus komt wel goed. als je wil vergelijken. Alcatraz (Belgisch metal festival) dat later is heeft alle namen al gedropt. Dat zal mss zijn om de clash van ac/dc voor te zijn. Maar vorig jaar waren ze ongeveer even snel en verkochten ze ook voor de eerste keer zo goed als uit.
Veel theorieën: Maak ervan wat je wil.
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Edit: graspop had moeite met namen te vinden omdat er minder beschikbaar waren. Misschien heeft pukkelpop hier ook last van?
 

Chimme

Campingartiest
8 aug 2017
78
46
Dat denk ik ook. De strategie van vorig jaar is daarom nog niet die van dit jaar. Niemand heeft hier ooit bevestigd dat ze dat dit jaar opnieuw zouden doen. Ik zou er ook niets achter zoeken. Na een dikke voorverkoop plots enorm gaan beknibbelen op artiesten, dat betaalt zich volgend jaar of het jaar erop cash uit dus dat gaan ze echt niet doen.
Het lijkt me een geval van een aantal mensen die hier een bepaalde verwachting creëren ("er komt elke week een nieuwe batch namen") die wellicht nergens op gebaseerd is, maar dan wel als waarheid aangenomen wordt, om dan vervolgens te gaan klagen dat die zelf geproduceerde verwachting niet overeenstemt met de realiteit.

Ik ben er nog altijd vrij gerust in dat PKP het niet bij deze 40 namen gaat laten :)
 

Special Monkey

Sunset slot
13 apr 2021
2.034
2.663
Het lijkt me een geval van een aantal mensen die hier een bepaalde verwachting creëren ("er komt elke week een nieuwe batch namen") die wellicht nergens op gebaseerd is, maar dan wel als waarheid aangenomen wordt, om dan vervolgens te gaan klagen dat die zelf geproduceerde verwachting niet overeenstemt met de realiteit.

Ik ben er nog altijd vrij gerust in dat PKP het niet bij deze 40 namen gaat laten :)
Het is toch ook een verwachting die PKP creëert? Hun aankondigingsstrategie dit jaar was gelijkaardig met vorig jaar (headliners gespreid over een week aankondigen, de weken erna groepjes met namen). Alleen zijn de wekelijkse drops dit jaar vroeger geëindigd, vorig jaar kreeg je drops tot de paasvakantie.
Ik snap wel dat mensen teleurgesteld zijn, want volgens het patroon van vorig jaar zouden we vorige week en deze week ook namen gehad moeten hebben. Ik denk trouwens dat Jimmyve vorige week gezegd had dat hij namen verwachtte vorige week?

Anyway ik verwacht nog een drop binnen de 2 weken, voordat de Paasvakantie begint.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken