TW Classic 2024

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Peter Gabriel? Al heb ik geen idee of die anno 2024 nog een dagevent kan dragen. Was in 2007 al weggezakt naar 3de laatste.
Er gingen wel geluiden dat Peter Gabriel 2 jaar achter elkaar zou touren. Dat was in ieder geval wel het plan zo is bevestigd aan het begin van zijn tour vorig jaar door een bandlid.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.144
1.179

Is een betalend artikel, ik kan het zelf niet lezen. Maar de pers is er alleszins opgesprongen :)
 

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86

Is een betalend artikel, ik kan het zelf niet lezen. Maar de pers is er alleszins opgesprongen :)
Terecht! Ben wel benieuwd welke argumenten de pers geeft waarom de reden van aflasting een drogreden zou zijn. Heeft iemand het volledige artikel als abonnee op hln?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Bwoite

Randprogramma
8 jun 2022
102
80
Terecht! Ben wel benieuwd welke argumenten de pers geeft waarom de reden van aflasting een drogreden zou zijn. Heeft iemand het volledige artikel als abonnee op hln?
Gewoon burgemeester die zegt dat wegenwerken tijdig gedaan zijn en dat ze het dus niet op de gemeente kunnen steken.

Dinsdag nog was er effectief aanvraag voor festivaldag op 22 juni. Dat is dus nog afgeblazen.

Verder ook collega organisaties die Live Nation bevestigen dat het na twee jaar volop gaan na corona veel minder is qua aanbod. Maar dat er volgend jaar weer overvloed heerst normaal.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Terecht! Ben wel benieuwd welke argumenten de pers geeft waarom de reden van aflasting een drogreden zou zijn. Heeft iemand het volledige artikel als abonnee op hln?
Communicatie was terecht hoor. Er zijn geen headliners beschikbaar. Of sommigen zeiden net af.
En de burgemeester..tja..soms is zwijgen ook goud in zijn geval. Werken liepen ook heel wat vertraging op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

redondo28

Randprogramma
10 mei 2023
161
126
Een tijdelijke brug was ook een optie maar mocht niet omwille van de dan verstoorde omgeving voor planten en dieren. Enkel in België… ( en mss Nederland)
 

festirock

Support act
1 dec 2015
843
572
Een tijdelijke brug was ook een optie maar mocht niet omwille van de dan verstoorde omgeving voor planten en dieren. Enkel in België… ( en mss Nederland)
Ach de burgemeester ziet de plaatselijke verkiezingen komen en moest reageren. Zou zich beter zorgen maken over de parking die z'n dorpscentrum ah worden is onder zn beleid. Beetje makkelijk om nu in de krant te gaan reageren. Tuurlijk heeft die brug invloed gehad, net zoals het ontbreken van een waardige headliner
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Maar nu weten we nog steeds niet welke headliner op het laatste moment heeft afgezegd😬😬😬
 
  • Leuk
Waarderingen: Kilero

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Inderdaad en of het een optie is voor volgend jaar
Dat laatste is toch altijd moeilijk te zeggen want plannen kunnen altijd wijzigen zo is maar weer gebleken.... maar kunnen we geen hintje krijgen over de afvaller? Want iedereen zat hier op het verkeerde spoor toch? Ben dan wel benieuwd....
 

Bjorn121

Nieuw lid
7 mrt 2024
2
1
De eerste keer dat beide festivals tegelijkertijd NIET doorgaan, een teken des tijds. Waarom zou Werchter veel tijd
steken in een extra dagfestival als ze voor andere concerten gemakkelijk gemiddeld 120 tot 200 Euro per bezoeker
vangen. Twee keer Sportpaleis uitverkopen aan astronomische ticketprijzen voor Justin Timberlake is voor hen veel
aantrekkelijker.

Dat klopt volgens mij toch niet.

De infrastructuur van Werchter moet volledig opgebouwd worden, of het nu 4 dagen Rock Werchter is of 20 dagen Rock Werchter. Met het organiseren van 2 andere dagfestivals halen ze veel meer geld op en ze moeten niet dubbel betalen voor podia of geluidsinstallaties (beveiliging kost wel iets meer, maar dat zal het verschil niet maken).

Het doelpubliek van TW Classic is sowieso ook een kapitaalkrachtiger publiek en ik vermoed dat mensen die 1 festivaldag bezoeken meer geld besteden dan iemand die bvb 4 dagen op een wei bivakkeert (dat is bij mij toch elke keer het geval). En een avondconcert is ook maar een avondconcert. Drank, eten, merchandise, het is allemaal toch een pak minder dan bij een dagfestival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jo &Sky

festibob

Randprogramma
5 jan 2024
229
86
Dat klopt volgens mij toch niet.

De infrastructuur van Werchter moet volledig opgebouwd worden, of het nu 4 dagen Rock Werchter is of 20 dagen Rock Werchter. Met het organiseren van 2 andere dagfestivals halen ze veel meer geld op en ze moeten niet dubbel betalen voor podia of geluidsinstallaties (beveiliging kost wel iets meer, maar dat zal het verschil niet maken).

Het doelpubliek van TW Classic is sowieso ook een kapitaalkrachtiger publiek en ik vermoed dat mensen die 1 festivaldag bezoeken meer geld besteden dan iemand die bvb 4 dagen op een wei bivakkeert (dat is bij mij toch elke keer het geval). En een avondconcert is ook maar een avondconcert. Drank, eten, merchandise, het is allemaal toch een pak minder dan bij een dagfestival.
Je hebt zeker gelijk vanuit Werchter standpunt maar een band die moet kiezen tussen een eigen concert of een plek op een dagfestival met vele andere groepen zal eieren voor zijn geld nemen en eerder 60.000 x 150 euro (9 miljoen euro) incasseren met nog een extra concert de dag erna op hetzelfde podium plus nog wat extra's uit dranken en merchandise nemen dan dat ze bv vier miljoen euro krijgen als headliner van een festival. De echt grote sterren Ed Sheeran, Beyoncé, Coldplay, Justin Timberlake, Metallica, Rammstein, PINK! (14 juli 2024 in Koning Boudewijnstadion met tickets tot 183 euro), the Weeknd, AC/DC verkiezen individuele spots boven festivals. Volgend jaar mogelijke headliners in Werchter zijn Nick Cave and the Bad Seeds, Pearl Jam, The National, War on Drugs, Editors, Florence and the Machine,.Fred Again, Red Hot Chilipeppers .en nog enkele namen die ik nu vergeet.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken