AC/DC

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Ik vind het ook te duur maar Pearl Jam is van m'n lijstje voor dit jaar dus dat heeft me wel even aan het denken gezet....
Dessel gaat niet lukken dus miss Amsterdam Arena. Eerst maar eens kijken of ik door die verschrikkelijke wachtrij kom.....
ik zou mij geen enkele zorgen maken
 
  • Haha
Waarderingen: PJ

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
766
702
Ik wil 't best nog een keer zeggen, jongens...

Er zijn inderdaad uitzonderingen (niet veel, bijv. Duitsland naar mijn weten al niet), maar Ticketmaster Ierland heeft eigenlijk altijd wel een presale via ThreePlus (3Plus/Three+). Die hebben een deal gesloten met Ticketmaster, net als dat je in de VS vaak een presale via American Express hebt. Dat kennen wij hier helemaal niet.
Ik ga u voor de eerste keer corrigeren. Sinds dit jaar heeft live nation (wat nu wel niets te maken heeft met ac/dc) een deal met Mastercard. En je begint nu meer en meer concerten te zien met tickets voorbehouden voor mastercard-klanten.
 

azi10

Playlistbediener
13 jan 2023
9
3
Iemand ervaringen met concerten in Wembley?
Zou mijn enigste optie zijn, moest ik ac/dc toch willen zien.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
931
443
Volgens de kenners is het zo uitverkocht...
Ik geef het 2 uur, anderen 5 minuten.....
Geen idee hoe groot de belangstelling zal zijn, maar ik denk dat het een lange wachtrij zal zijn maar gok eerder op een Duitse wachtrij....
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
veel te duur
en in de arena, sws niet, want kutgeluid
en laten we eerlijk zijn, de mannen van acdc zijn nou niet echt meer in hun beste tijd he
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

SommyWillers

Playlistbediener
9 aug 2022
14
38
Zelf ga ik proberen een ticket te bemachtigen voor Dessel: AC/DC op een veld blijft voor mij de meest aangename manier om dergelijke muziek en band te beleven.
Ik ga er ook van uit dat ze het niveau van 2015 minstens kunnen evenaren en dan is het voor mij de moeite. De enige recente referentie die we hebben is PowerTrip en daar blijken ze toch een solide show gegeven te hebben. Daarnaast kan het voor Brain Johnson toch bijna niet anders dan 'the last dance' zijn? Ik had na de problemen in de vorige tour zelf niet meer verwacht dat hij nog terug ging opduiken.

Zijn de ticketprijzen hoog? Absoluut, maar zowel in NL als BE gaan dit echt wel voor de middag uitverkopen hoor.
Ik vrees daarbij dat we qua prijzen nog lang niet aan het plafond zitten. De prijs van tickets zal de komende jaren verder oplopen door 2 zaken:
1) De vraag voor dergelijke acts is nog steeds vele malen groter dan de capaciteit van de venues (aanbod). Mensen willen 'erbij zijn', zeker bij de grootste muziekacts van de wereld. Na Corona is deze trend nog verder doorgezet...
2) De acts met de status 'Legendarisch' (vb AC/DC, Bruce Springsteen, Rolling Stones, U2) of de status 'TripleA' (vb Taylor Swift, Adele, Rammstein, Coldplay) zijn zich heel bewust van hun marktwaarde. Daarbovenop zie je ze ook keuzes maken die de 'exclusiviteit' opdrijven: losse shows in stadions ipv headliner op festivals; minder datums (maar wel grotere locaties); exclusieve locaties...
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
veel te duur
en in de arena, sws niet, want kutgeluid
en laten we eerlijk zijn, de mannen van acdc zijn nou niet echt meer in hun beste tijd he
Is denk ik geen peil op te trekken. Eagles verkochten ook Gelredome uit binnen 1 dag en die prijzen waren nog gekker...
 

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
Iemand ervaringen met concerten in Wembley?
Zou mijn enigste optie zijn, moest ik ac/dc toch willen zien.
In 2015 AC/DC op Wemblay gezien. Heel vroeg daar (09.00) om vooraan te staan.

Niet de prettigste ervaring, al is het natuurlijk wel tof op Wembley te zijn geweest. Heel veel duwende/opgefokte mensen. Sfeer in Ierland/Duitsland was een stuk aangenamer.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Ik zit inmiddels toch op de twijfelstoel. Om het simpele feit dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen dat mijn zoon zijn droomband niet gaat zien nu ze eindelijk weer komen. Toen hij nog op de basisschool zat brandde ik al cd-tjes voor hem van AC/DC. Ben bang dat ik het mezelf altijd kwalijk blijf nemen😱
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.390
6.640
Ik zit inmiddels toch op de twijfelstoel. Om het simpele feit dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen dat mijn zoon zijn droomband niet gaat zien nu ze eindelijk weer komen. Toen hij nog op de basisschool zat brandde ik al cd-tjes voor hem van AC/DC. Ben bang dat ik het mezelf altijd kwalijk blijf nemen😱
Piebe, ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar als het inderdaad de droomband van je zoon is en je kunt het betalen, zou ik het gewoon doen. Mijn vader nam mij als kind mee naar The Rolling Stones. Ik nam hem op volwassen leeftijd mee naar Roger Waters. Dat waren destijds ook hele dure kaarten. Maar je hebt er een herinnering voor het leven bij. Zulke momenten zijn echt onbetaalbaar.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Piebe, ik kan niet in je portemonnee kijken. Maar als het inderdaad de droomband van je zoon is en je kunt het betalen, zou ik het gewoon doen. Mijn vader nam mij als kind mee naar The Rolling Stones. Ik nam hem op volwassen leeftijd mee naar Roger Waters. Dat waren destijds ook hele dure kaarten. Maar je hebt er een herinnering voor het leven bij. Zulke momenten zijn echt onbetaalbaar.
Dat is zeker Jamel! Je hebt hem vorig jaar gezien op Graspop. Onvergetelijk weekend!
En gelukkig ligt het niet aan het spaarpotje, maar meer wat ik er normaal gesproken voor over heb💪
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: nikita, saurus en Jamel

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.714
1.878
Ik zit inmiddels toch op de twijfelstoel. Om het simpele feit dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen dat mijn zoon zijn droomband niet gaat zien nu ze eindelijk weer komen. Toen hij nog op de basisschool zat brandde ik al cd-tjes voor hem van AC/DC. Ben bang dat ik het mezelf altijd kwalijk blijf nemen😱
Gewoon proberen. Dan maar een keer minder uit eten.. 😂.
Met maar 1 concert in NL en normaal gezien de laatste keer verwacht ik toch dat het snel uitverkocht is dus moet je al mazzel hebben om aan kaarten te komen.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.376
2.867
Gewoon proberen. Dan maar een keer minder uit eten.. 😂.
Met maar 1 concert in NL en normaal gezien de laatste keer verwacht ik toch dat het snel uitverkocht is dus moet je al mazzel hebben om aan kaarten te komen.
Ik twijfel nog tussen Dessel en Amsterdam. Ben nou niet kapot van die galmbak. Metallica laatste keer viel mee, maar dat was in de round
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Ik twijfel nog tussen Dessel en Amsterdam. Ben nou niet kapot van die galmbak. Metallica laatste keer viel mee, maar dat was in de round
Je woont toch in Oost-Nederland? Geluid in stadion Gelsenkirchen is erg goed en Duits publiek vaak ook fijner.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.169
1.230
Heeft iemand eigenlijk ervaring met het olympisch stadion in Munich? Gelsenkirchen lijkt me ook een goede arena maar die data ben ik niet vrij helaas door werk. En Amsterdam vrees ik echt voor het geluid eigenlijk
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Heeft iemand eigenlijk ervaring met het olympisch stadion in Munich? Gelsenkirchen lijkt me ook een goede arena maar die data ben ik niet vrij helaas door werk. En Amsterdam vrees ik echt voor het geluid eigenlijk
Dat is wat mij betreft één van de beste locaties in Duitsland voor live muziek. Samen met het Olympisch stadion in Berlijn.
 

saurus

Dagopener
4 feb 2019
532
623
Noorden. Is ook tussen 2 en 3 uur rijden.
Dessel ook 3 uur. A'dam 2 uur.
Maar zal het overwegen.
Gelsenkirchen is zeker een aanrader, enorm goede sfeer daar ook.
Allicht ook gepersonaliseerde ac/dc drinkbekers.
Parking genoeg en ook vlot wegrijden, dadelijk op de autostrade.
En in het stadion zelf ook voldoende dingen om te eten en ruimte.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken