Tuurlijk, persoonlijk pak ik ook liever 5-6 kleinere concerten voor datzelfde bedrag. Maar ik redeneer even vanuit een wat algemener oogpunt. Veel AC/DC fans zullen weinig boodschap hebben aan al die kleinere bands, zeker dit soort legendarische bands trekt toch ook een hoop volk wat behoorlijk eenkennig is, heb ik zo de indruk.
Verder kom ik toch weer terug op het punt dat ook deze afweging context afhankelijk is. Bij praktisch alle stadion acts denk ik er net zo over als jij. Tool in de Ziggo laat ik ook schieten vanwege exact die redenering, maar die heb ik de afgelopen jaren dan ook al 3x kunnen zien, en ik zie ze natuurlijk komende zomer op Graspop. Stel dat dat allemaal niet zo was geweest, ik had ze nog nooit eerder gezien en ze stonden niet op Graspop, dan had ik nu veel meer over gehad voor de kans ze nog eens live gezien te hebben. Want bij hen is er, net als bij AC/DC, geen enkele garantie dat je binnenkort een herkansing krijgt. Terwijl je daar bij de bands die jij noemt, en de meeste kleinere bands die ik zelf bezoek, toch makkelijker vanuit kunt gaan.