Wat je maximaal wilt betalen voor een ticket is sowieso heel context afhankelijk toch? Welke artiest is het, hoe graag wil je ze zien, wat is de kwaliteit van de locatie, hoe groot is de kans dat ze na de betreffende show nog eens te zien gaan zijn... Lijkt me lastig daar een absolute bovengrens op te trekken, die is meer afhankelijk van je eigen budgettering dan van de muziekwereld lijkt me.
Als ik naar mezelf kijk, deze prijzen voor AC/DC gaan mij sowieso te ver, maar ik ben dan ook geen grote AC/DC fan. JC Arena zou sowieso geen optie zijn vanwege de geluidskwaliteit, Dessel zou ik nog overwegen als ik wat meer fan was, want zoveel meer kansen om ze nog eens te zien zul je niet krijgen. En dan is het een kwestie van: de prijs slikken, of ze nooit gezien hebben. Als je over 20 jaar terugkijkt, waar heb je dan betere herinneringen aan, zo'n concert of 160 euro op je bankrekening? Tenzij je het geld écht niet kunt missen (wat volkomen begrijpelijk is met zo'n bedrag) weet ik wel wat mijn keuze zou zijn.
Dus ik denk dat de rek er nog niet uit is, voor dit soort concerten. Al zullen er steeds meer mensen noodgedwongen afhaken, omdat ze die kosten niet kunnen opbrengen. En dat is onwijs zonde, juist bij een band als AC/DC, wat een groot volksfeest zou moeten zijn, afgaande op de verhalen van mensen die ze in het verleden wel gezien hebben. Hoe duurder de tickets worden, hoe minder toegankelijk het wordt voor Jan en alleman, hoe meer je die sfeer van een volksfeest verliest lijkt me.