AC/DC

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Over ticketprijzen en promotors die verlies lijden.
Bij zulke bands werk je met dat 90% + systeem. Waardoor dus de band zelf per ticket dat % ontvangt. Verkoopt de boel niet uit, remember Stones, doen ze ook zichzelf enorm veel pijn. Alle ja, verdienen ze pak minder dan verhoopt.

Nuja, ACDC lang geleden, 50+ volk. Verkoopt wel uit dus.
Ik dacht dat ze altijd een vast bedrag kregen om op te treden en dat de prijs van tickets grotendeels werd bepaald door de promotor. Maar het zit dus iets anders in elkaar....
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Zurich geeft al een timetable al twijfel ik daar aan gezien de lengte van ACDC. Wel een voorprogramma dus.
Doors: 15.30 Uhr
Support Act: 18.30 Uhr
AC/DC: 19.50 Uhr
End: 22.30 Uhr
 
  • Leuk
Waarderingen: jaydee76 en jonasvh

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.174
5.504
Ik dacht dat ze altijd een vast bedrag kregen om op te treden en dat de prijs van tickets grotendeels werd bepaald door de promotor. Maar het zit dus iets anders in elkaar....
Voor de echt grote groepen is het andere regeling. Stond is in media bij tour U2.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
408
254
Zie op de website van Ticketmaster staan dat de "reguliere" verkoop a.s. vrijdag start. Dat geeft toch hoop op een pre-sale 🤗.
 

madeira

Campingartiest
22 dec 2022
73
191
Hmmm wordt een pasje hier... toch iets te duur voor mij.
Succes aan iedereen die hiervoor in de wachtrij gaat staan.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.726
1.894
Waarschijnlijk is de ruimte voor Amsterdam voor een 2e concert in Sevilla zo geeft een insider al aan op het forum. Dus Amsterdam zal het moeten doen met 1 concert.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Waarschijnlijk is de ruimte voor Amsterdam voor een 2e concert in Sevilla zo geeft een insider al aan op het forum. Dus Amsterdam zal het moeten doen met 1 concert.
Wat opzich ook logisch is, kijkend naar de alternatieven voor Nederlanders (Dessel, Gelsenkirchen, Hockenheim, Hanover) t.o.v. Spanje (dichtstbijzijnde denk ik Zurich?).
Vind het persoonlijk vooral opvallend dat er is gekozen voor Wenen en Bratislava. Dat ligt maar 3 kwartier van elkaar.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
942
446
Voor mij ligt de grens toch echt bij 100 euro. Voor 1 band welteverstaan, misschien voor een dagprogramma ietsje meer. 100 euro vind ik trouwens ook al echt enorm duur, maar voor een Radiohead of Nick Cave (m'n favo acts) zie ik me nog wel zo'n som neerleggen. Maar vind dit echt een interessante, wanneer gaan we merken dat mensen het te duur vinden, het niet meer pikken? Hoe sneller we die piek bereikt hebben, hoe beter.

Had bijvoorbeeld ook graag nog eens Bruce gezien, ook groot fan van, maar die prijzen.
Ja ,waar ligt de pijngrens?Dat zal wel voor iedereen anders liggen maar inderdaad het zijn absurde prijzen tegenwoordigheid.Tel daarbij nog eens de reis en cateringservice en eventuele merchandise bij op dan wordt het een duur dagje.Aan de andere kant denk ik dat dit de laatste kans is om ze live te zien anders dan bv bij de Stones.Misschien dat ik toch voor een van de Duitse concerten opteert.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.695
7.485
Ik lees toch veel fear of missing out als verborgen argument om toch maar zo’n bak met geld te betalen. Of ben ik daar de enige in?
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.205
7.459
Ik lees toch veel fear of missing out als verborgen argument om toch maar zo’n bak met geld te betalen. Of ben ik daar de enige in?
dat is bij dit soort oude groepen toch wel de nr 1 reden van het kopen van een ticket denk ik toch? bij de stones ook bijvoorbeeld. iedere keer kan zomaar eens de laatste keer zijn, en mensen willen het graag een keer gezien hebben.

heb ook lang getwijfeld om te gaan maar toch maar besloten om het niet te doen vanwege de prijzen
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.695
7.485
dat is bij dit soort oude groepen toch wel de nr 1 reden van het kopen van een ticket denk ik toch? bij de stones ook bijvoorbeeld. iedere keer kan zomaar eens de laatste keer zijn, en mensen willen het graag een keer gezien hebben.

heb ook lang getwijfeld om te gaan maar toch maar besloten om het niet te doen vanwege de prijzen

Klopt, maar dan is het blijkbaar toch niet te duur
 

gerbthederp

Gouden Tip
17 nov 2022
377
855
Klopt, maar dan is het blijkbaar toch niet te duur
Ik denk inderdaad ook dat er toch veel mensen het toch doen om ze nog die laatste keer te zien. Ik vermoed dat er heeeeel veel mensen twijfelen daardoor.
Sommige beslissen om het toch te doen ondanks de hoge prijs en de andere dat het die prijs toch niet waard is voor hun. Zal heel 50/50 zijn voor die groep mensen of ze het wel of niet willen doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.402
2.936
Mijn grens lag echt op de €120. Een staanplaats in de Arena voor €168? Gaat hem niet worden voor mij. Ook in de nok voor €84 vind ik geen optie. Ik teer wel op de herinneringen van vroeger.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mj222

Gouden Tip
28 jun 2016
350
170
Als het snel uitverkoopt zijn economisch gezien de tickets te goedkoop. In usa met dynamic pricing is doel om het maximale eruit te halen, niet om direct uit te verkopen. Prijs die ik zelf bepaal ligt aan heel veel factoren. Ben voor de stones in het beacon theater zeker bereid 2000 euro te betalen. Voor plek helemaal vooraan 600/700 euro in usa en 400/500 in europa.

Betwijfel of dit snel uitverkoopt. Prijzen zijn fors en zonder cliff en phil is het toch een stuk minder acdc.

Als er kaarten voor voorvak te kopen zijn ga ik wel. Enige plek met zekerheid op goed geluid. Weet niet of die er gaan komen.
 

swissepfan

Dagopener
7 dec 2022
696
483
Zonder persoonlijk aan te vallen, maar aan de mensen die hier het geld voor over hebben: wat zouden jullie te veel geld vinden voor zo'n concert? 180 euro? 200 euro? 300 euro?
Moeilijk. Ik heb voor de Stones 150 euro betaald in Brussel, goedkoopste staanplaatsen trouwens, wat ik enorm aan de grens vond, maar omdat het wel eens de laatste keer geweest kon zijn én mijn lief ze nog niet gezien had toch maar betaald. Ook voor Taylor Swift nu 170 euro betaald voor de goedkoopste staandplaatsen in Zürich. Maar dat kwam mij uiteindelijk een pak goedkoper uit met reis+verblijfskosten omdat ik bij familie kan logeren in Zürich, terwijl het goedkopere Parijs of Stockholm mij een veelvoud hadden gekost uiteindelijk, dus ja moeilijke vraag. Voor een groep die ik al vaak gezien heb ligt de grens ergens rond de 100 euro voor een grote stadionshow, 60 euro voor een arenashow.

Had op zich graag AC/DC eens gezien, maar dit is het mij persoonlijk niet waard. Uiteindelijk in vergelijking met wat Adele vraagt nog steeds een koopje natuurlijk.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.361
5.948
Wat je maximaal wilt betalen voor een ticket is sowieso heel context afhankelijk toch? Welke artiest is het, hoe graag wil je ze zien, wat is de kwaliteit van de locatie, hoe groot is de kans dat ze na de betreffende show nog eens te zien gaan zijn... Lijkt me lastig daar een absolute bovengrens op te trekken, die is meer afhankelijk van je eigen budgettering dan van de muziekwereld lijkt me.

Als ik naar mezelf kijk, deze prijzen voor AC/DC gaan mij sowieso te ver, maar ik ben dan ook geen grote AC/DC fan. JC Arena zou sowieso geen optie zijn vanwege de geluidskwaliteit, Dessel zou ik nog overwegen als ik wat meer fan was, want zoveel meer kansen om ze nog eens te zien zul je niet krijgen. En dan is het een kwestie van: de prijs slikken, of ze nooit gezien hebben. Als je over 20 jaar terugkijkt, waar heb je dan betere herinneringen aan, zo'n concert of 160 euro op je bankrekening? Tenzij je het geld écht niet kunt missen (wat volkomen begrijpelijk is met zo'n bedrag) weet ik wel wat mijn keuze zou zijn.

Dus ik denk dat de rek er nog niet uit is, voor dit soort concerten. Al zullen er steeds meer mensen noodgedwongen afhaken, omdat ze die kosten niet kunnen opbrengen. En dat is onwijs zonde, juist bij een band als AC/DC, wat een groot volksfeest zou moeten zijn, afgaande op de verhalen van mensen die ze in het verleden wel gezien hebben. Hoe duurder de tickets worden, hoe minder toegankelijk het wordt voor Jan en alleman, hoe meer je die sfeer van een volksfeest verliest lijkt me.
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
542
735
Wat je maximaal wilt betalen voor een ticket is . Al zullen er steeds meer mensen noodgedwongen afhaken, omdat ze die kosten niet kunnen opbrengen. En dat is onwijs zonde, juist bij een band als AC/DC, wat een groot volksfeest zou moeten zijn, afgaande op de verhalen van mensen die ze in het verleden wel gezien hebben. Hoe duurder de tickets worden, hoe minder toegankelijk het wordt voor Jan en alleman, hoe meer je die sfeer van een volksfeest verliest lijkt me.
Dit is eigenlijk een goede weerspiegeling van zoveel zaken tegenwoordig. Idem op bepaalde sportevenementen (bv. WK cyclocross, grote kampioenschappen voetbal, ...). Een resultaat van een maatschappij die steeds 'erbij wil zijn'? Een hype-trein die Rammstein bv. niet gemist heeft, maar aan de andere kant nefast gaat worden wanneer het aanbod te klein is, zoals bij AC/DC het geval is.

Deze laat ik aan mij voorbij schieten. De prijs is gewoon te. Alhoewel ze hoog op de bunkerlist staan. Voor 160 euro (excl. eten, vervoer) ga ik heel wat andere shows of festivals meepikken. Misschien kan ik later mijn kinderen laten wegkwijlen wanneer ik zag band X nog voor 20 euro zag, zoals mijn vader AC/DC zag voor enkele franks.
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
781
728
Dit is eigenlijk een goede weerspiegeling van zoveel zaken tegenwoordig. Idem op bepaalde sportevenementen (bv. WK cyclocross, grote kampioenschappen voetbal, ...). Een resultaat van een maatschappij die steeds 'erbij wil zijn'? Een hype-trein die Rammstein bv. niet gemist heeft, maar aan de andere kant nefast gaat worden wanneer het aanbod te klein is, zoals bij AC/DC het geval is.

Deze laat ik aan mij voorbij schieten. De prijs is gewoon te. Alhoewel ze hoog op de bunkerlist staan. Voor 160 euro (excl. eten, vervoer) ga ik heel wat andere shows of festivals meepikken. Misschien kan ik later mijn kinderen laten wegkwijlen wanneer ik zag band X nog voor 20 euro zag, zoals mijn vader AC/DC zag voor enkele franks.
Als dertigjarige heb ik nu al dat gevoel bij veel optredens. Content dat ik de afgelopen 16 jaar veel optredens/festivals heb meegepikt. De truc is: voor de hype zijn, maar dat is niet altijd gemakkelijk.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken