AC/DC

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ik heb juist een lening van 500 euro (kon niet lager) gevraagd aan Leemans kredieten. Ben wel van plan op het einde van deze maand al alles terug te betalen. Is met een rente van 45 euro. Dus 205 euro voor een ticket van Ac/Dc. Pijnlijk. Maar het waard voor mij. Wel even afwachten of mijn aanvraag wordt goed gekeurd

Ik kies wel voor Hannover. Want Alcatraz
 

koekroeck

Support act
6 mrt 2018
778
723
Ik heb juist een lening van 500 euro (kon niet lager) gevraagd aan Leemans kredieten. Ben wel van plan op het einde van deze maand al alles terug te betalen. Is met een rente van 45 euro. Dus 205 euro voor een ticket van Ac/Dc. Pijnlijk. Maar het waard voor mij. Wel even afwachten of mijn aanvraag wordt goed gekeurd
Meen je dat serieus?

Als dit echt is, versta ik waarom mensen financieel dus in de problemen komen. Als je het geld niet hebt, niet gaan...
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.807
Ik ben geen financieel adviseur, maar; Klarna bestaat ook

Ook niet doen als je het geld niet hebt, kost klauwen met geld. Ik gebruik het vooral als ik niet in de buurt ben van een Rabo Reader.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
76
44
Meen je dat serieus?

Als dit echt is, versta ik waarom mensen financieel dus in de problemen komen. Als je het geld niet hebt, niet gaan...
Je weet zijn situatie toch niet, misschien zit hij wel in het laatste jaar van zijn studie en gaat hij vanaf volgend jaar aan het werk. Of het heel verstandig is weet ik niet maarja, laatste kan om deze legendes te zien.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Meen je dat serieus?

Als dit echt is, versta ik waarom mensen financieel dus in de problemen komen. Als je het geld niet hebt, niet gaan...
Ik heb dat geld wel maar pas op het einde van de maand. Ik heb een vaste job dus mag het me wel permitteren dit eens te zien
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ik ben geen financieel adviseur, maar; Klarna bestaat ook

Ook niet doen als je het geld niet hebt, kost klauwen met geld. Ik gebruik het vooral als ik niet in de buurt ben van een Rabo Reader.
Ja maar werkt dat ook met zo een hoge bedragen? Ik heb dat wel eens een paar keer gedaan maar altijd met lage bedragen. En zou dat ook mogelijk zijn bij zo een concert waarvan ze weten dat het direct uitverkoopt?
 

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Ik vind het ook absurd hoog, mag hopen dat het moeizaam uitverkoopt, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk niet het geval zijn.

Als ze dan toch zo veel vragen, vraag dan nog 20 euro meer, maar zorg er dan ook dat je een band of 4 als voorprogramma hebt en er een mini-festivaldagje van maakt.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.682
7.451
Als je over 20 jaar terugkijkt, waar heb je dan betere herinneringen aan, zo'n concert of 160 euro op je bankrekening?

Of je pakt concerten van Feuerschwanz, Blind Guardian en Powerwolf, en dan houd je nog 40€ over voor een vierde avond of de consumptie van de eerste drie avonden. Dat zijn ook een flink aantal herinneringen. Waarbij de bands uitwisselbaar zijn voor andermans favorieten.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.177
10.520
Of je pakt concerten van Feuerschwanz, Blind Guardian en Powerwolf, en dan houd je nog 40€ over voor een vierde avond of de consumptie van de eerste drie avonden. Dat zijn ook een flink aantal herinneringen. Waarbij de bands uitwisselbaar zijn voor andermans favorieten.
Helemaal eens met deze. Komt voor mij ook bij dat bij die grote concerten het niet zelden een beetje een dode boel is. Bij kleinere concerten is de beleving stukken beter en slaat veel vaker de vlam in de pan.

Tegelijkertijd heeft iedereen een muzikale zwakke plek waarvoor ze wel bereid zijn om veel te betalen. Mocht Mark Knopfler opeens opduiken of de resterende Pink Floyd leden opeens bij elkaar komen bijvoorbeeld.. Maar AC/DC doet het voor mij dan weer niet. Prima nummers maar daar houdt het voor mij op.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.682
7.451
Helemaal eens met deze. Komt voor mij ook bij dat bij die grote concerten het niet zelden een beetje een dode boel is. Bij kleinere concerten is de beleving stukken beter en slaat veel vaker de vlam in de pan.

Tegelijkertijd heeft iedereen een muzikale zwakke plek waarvoor ze wel bereid zijn om veel te betalen. Mocht Mark Knopfler opeens opduiken of de resterende Pink Floyd leden opeens bij elkaar komen bijvoorbeeld.. Maar AC/DC doet het voor mij dan weer niet. Prima nummers maar daar houdt het voor mij op.

Klopt, natuurlijk zal iedereen wel zo’n artiest hebben, maar als je het geld ervoor over hebt, dan is het dus niet ‘te duur’, hoogstens gewoon ‘duur’. Ik zou zo een flink bedrag neerleggen voor Barry Gibb. Maar het is pas te duur als je ook daadwerkelijk niet gaat
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.404
6.693
Denk dat veel muziekliefhebbers wel een bucketlist lijstje hebben, waar de prijs voor een ticket niet zo'n rol speelt. Voor mij zijn dat bijvoorbeeld Billy Joel en Pink Floyd (David Gilmour). Maar ik ben er de afgelopen jaren wel steeds meer achter gekomen dat ik eigenlijk nog meer geniet van de kleinere intieme concerten dan van de concerten in de grotere venues. Je bent letterlijk dichterbij de artiesten. Je staat er over het algemeen enkel met medeliefhebbers, wat fijn is voor de sfeer. En in het algemeen voelt het alsof kleinere bands het allemaal minder vanzelfsprekend vinden dat er mensen naar hun show komen kijken, waardoor het puurder over komt.

Ik vind het bijvoorbeeld echt heel tof om een bandje te leren kennen, maanden naar hun muziek te luisteren, een concert te bezoeken en dan rondom de show de artiesten tegen te komen bij de merchstand. Ik vind het heel leuk om merch te kopen bij de artiest zelf, omdat het dan als een heel persoonlijke blijk van waardering is en een mooie manier om een hardwerkende artiest te supporten. Dat is bij grotere artiesten natuurlijk een totale utopie.

Dus zo'n AC/DC concert laat ik zonder enige twijfel aan me voorbij gaan. Ik peins er niet over om zoveel geld neer te tellen voor een event wat ik niet eens leuker vind dan een obscuur concert in een venue van een paar honderd man, waar ik slechts een paar tientjes voor hoef te betalen. Soms heb je weleens mazzel dat een grote artiest niet bijzonder goed verkoopt en je last minute nog een ticketswap kunt doen. Zo ben ik vorig jaar voor nog geen 40 euro per kaart naar Muse in Den Haag gegaan. Dat zijn leuke dingen. Maar meer dan 50 euro ga ik voor 99% van de losse concerten echt niet meer betalen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.937
Of je pakt concerten van Feuerschwanz, Blind Guardian en Powerwolf, en dan houd je nog 40€ over voor een vierde avond of de consumptie van de eerste drie avonden. Dat zijn ook een flink aantal herinneringen. Waarbij de bands uitwisselbaar zijn voor andermans favorieten.
Tuurlijk, persoonlijk pak ik ook liever 5-6 kleinere concerten voor datzelfde bedrag. Maar ik redeneer even vanuit een wat algemener oogpunt. Veel AC/DC fans zullen weinig boodschap hebben aan al die kleinere bands, zeker dit soort legendarische bands trekt toch ook een hoop volk wat behoorlijk eenkennig is, heb ik zo de indruk.

Verder kom ik toch weer terug op het punt dat ook deze afweging context afhankelijk is. Bij praktisch alle stadion acts denk ik er net zo over als jij. Tool in de Ziggo laat ik ook schieten vanwege exact die redenering, maar die heb ik de afgelopen jaren dan ook al 3x kunnen zien, en ik zie ze natuurlijk komende zomer op Graspop. Stel dat dat allemaal niet zo was geweest, ik had ze nog nooit eerder gezien en ze stonden niet op Graspop, dan had ik nu veel meer over gehad voor de kans ze nog eens live gezien te hebben. Want bij hen is er, net als bij AC/DC, geen enkele garantie dat je binnenkort een herkansing krijgt. Terwijl je daar bij de bands die jij noemt, en de meeste kleinere bands die ik zelf bezoek, toch makkelijker vanuit kunt gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.682
7.451
Tuurlijk, persoonlijk pak ik ook liever 5-6 kleinere concerten voor datzelfde bedrag. Maar ik redeneer even vanuit een wat algemener oogpunt. Veel AC/DC fans zullen weinig boodschap hebben aan al die kleinere bands, zeker dit soort legendarische bands trekt toch ook een hoop volk wat behoorlijk eenkennig is, heb ik zo de indruk.

Verder kom ik toch weer terug op het punt dat ook deze afweging context afhankelijk is. Bij praktisch alle stadion acts denk ik er net zo over als jij. Tool in de Ziggo laat ik ook schieten vanwege exact die redenering, maar die heb ik de afgelopen jaren dan ook al 3x kunnen zien, en ik zie ze natuurlijk komende zomer op Graspop. Stel dat dat allemaal niet zo was geweest, ik had ze nog nooit eerder gezien en ze stonden niet op Graspop, dan had ik nu veel meer over gehad voor de kans ze nog eens live gezien te hebben. Want bij hen is er, net als bij AC/DC, geen enkele garantie dat je binnenkort een herkansing krijgt. Terwijl je daar bij de bands die jij noemt, en de meeste kleinere bands die ik zelf bezoek, toch makkelijker vanuit kunt gaan.

Als echte die hard gaat een concert niet snel te duur zijn en een bucketlist snap ik ook wel. Maar 168€ om het te kunnen afstrepen, het toch eens gezien te hebben of gewoon fomo, is toch wat extreem
 
  • Leuk
Waarderingen: nikita en Jamel

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.937
Als echte die hard gaat een concert niet snel te duur zijn en een bucketlist snap ik ook wel. Maar 168€ om het te kunnen afstrepen, het toch eens gezien te hebben of gewoon fomo, is toch wat extreem
Natuurlijk is het extreem, en het is ook belachelijk dat ze het durven te vragen. Daar ben ik het onder alle omstandigheden mee eens.

Aan de andere kant kan zo’n ervaring natuurlijk van een waarde zijn die niet in geld uit te drukken is. Ik ga wel uit van een situatie waarin de betreffende band heel veel betekent voor iemand, dan heeft zo’n concert meemaken meer emotionele lading dan alleen maar “het kunnen afstrepen van je lijstje”, dat doe ik met grote acts die ik toevallig op een festival mee kan pakken, alleen daarvoor koop ik geen los concert ticket.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.633
893
Die staanprijzen zitten, volgens mij, in de buurt van Dessel.
Dat is wel heel erg ver staan... Vanuit de buurt in Dessel naar een concert kijken in Amsterdam... 🤭

Vrees dat ik ga moeten passen voor deze prijs, gezien AC/DC ook niet meer op de bucket lijst staat.
 
  • Haha
Waarderingen: napril69

Black Hammer

Gouden Tip
10 jun 2023
305
633
Aan de andere kant kan zo’n ervaring natuurlijk van een waarde zijn die niet in geld uit te drukken is. Ik ga wel uit van een situatie waarin de betreffende band heel veel betekent voor iemand, dan heeft zo’n concert meemaken meer emotionele lading dan alleen maar “het kunnen afstrepen van je lijstje”, dat doe ik met grote acts die ik toevallig op een festival mee kan pakken, alleen daarvoor koop ik geen los concert ticket.

Heb ooit eens te veel betaald om Bob Dylan te zien (was "slechts" 100€ maar was ook al een hele tijd geleden) en moet zeggen dat "het was te duur" meer is blijven hangen dan "ik heb toch Bob Dylan gezien".

Al zal de show van AC/DC wel beter zijn dan wat de heer Dylan toen nog wist te brengen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.360
5.937
Heb ooit eens te veel betaald om Bob Dylan te zien (was "slechts" 100€ maar was ook al een hele tijd geleden) en moet zeggen dat "het was te duur" meer is blijven hangen dan "ik heb toch Bob Dylan gezien".

Al zal de show van AC/DC wel beter zijn dan wat de heer Dylan toen nog wist te brengen.
Ja, als het concert dan tegenvalt ben je natuurlijk sowieso de pineut. Idem dito voor iedereen die Graspop dagtickets voor GnR had afgelopen jaar, da’s gewoon 125 euro weggegooid geld (als je niet ook nog voor andere bands kwam in ieder geval). Zou ik persoonlijk bij AC/DC overigens ook een beetje vrees voor hebben, zo’n scenario. Ze worden er niet jonger op, heh…
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.176
1.237
Ik heb toch maar besloten dat ik er niet voor ga lenen. In de plek ga ik gewoon voor een lagere categorie gaan. Op zich komt met dat zelfs beter uit, want tussen zo'n grote massa staan doe ik liever niet (was daar even vergeten rekening mee te houden). Toen ik bv Rammstein ben gaan zien , had ik ook zitplaatsen en dat vind ik toch makkelijker. Naar het wc gaan wanneer ik wil, drinken halen als ik dorst heb , ...


Nu denk ik wel dat Hannover geen zitplaatsen aanbiedt. Dus ik heb een plan b nodig wat dan denk ik Amsterdam is. Maar dan heb ik weer schrik voor het geluid. Ik heb al slechte recensies gehoord over de JHCA maar nog niet over Ac/Dc toen ze daar de laatste keer spelen. Kan iemand die er toen was mij iets vertellen over het geluid toen aub?
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
373
209
Metallica was uitstekend vorig jaar maar traden in het midden op. Tribunes achter de score borden waren afgeschermd. Wellicht daarom prima geluid.
 
  • Leuk
Waarderingen: won666

Gebruikers die dit onderwerp bekijken