Pinkpop 2024

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
708
925
Nog een ultieme festivalliefhebber 😀.
Tgoh, nog maar recentelijk hoor. Met mijn 25 lentes ook nog niet lang echt in de mogelijkheid om festivals (ten volle) te kunnen doen, maar vorig jaar Rock Werchter is zo goed meegevallen dat mijn vriendin en ik de smaak wel te pakken hebben ja 🤭
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.255
3.822
Tgoh, nog maar recentelijk hoor. Met mijn 25 lentes ook nog niet lang echt in de mogelijkheid om festivals (ten volle) te kunnen doen, maar vorig jaar Rock Werchter is zo goed meegevallen dat mijn vriendin en ik de smaak wel te pakken hebben ja 🤭
Prachtig. Lekker zoveel mogelijk festivals ervaren. Dan kun je 15 jaar later ook terugkijken op waanzinnige ervaringen en keuzes maken tussen favoriete festivals.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Gewoon nog steeds erg matig. Keane en Anouk gaan niet het verschil maken.

Ik weet het niet. Er zit misschien niet 1 knaller bij, maar het maakt het in de breedte toch een stuk sterker wat mij betreft.
Typisch Pinkpop namen natuurlijk maar wel divers. Mij heeft het in elk geval een stuk beter gevoel gegeven.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Tsja het is zeker geen geweldige line-up dit jaar maar als ik dan zie dat Goldband headliner is op LL dan moet ik toch hard lachen.Maar ja daar zullen wel de tickets weer zo uitverkocht zijn.
grote verschil is dat je tijdens goldband op Lowlands wel 5 andere alternatieven hebt.
tijdens de headliners op pinkpop kun je kiezen tussen : daar naar kijken of naar huis gaan
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
zijn er mensen die meer dan 100 km reizen om naar pinkpop te gaan, maar die ook naar een andere major gaan in nederland?
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
466
811
zijn er mensen die meer dan 100 km reizen om naar pinkpop te gaan, maar die ook naar een andere major gaan in nederland?
Ik reed vroeger vanaf Rotterdam (>200km) jaarlijks naar Landgraaf voor een weekend Pinkpop. Echter ging ik toen nog niet naar andere majors, sinds ik andere festivals heb ontdekt ga ik bijna niet meer naar Pinkpop. Op vorig jaar na, echter is het toen voor mij wel duidelijk geworden dat dat echt de laatste keer is geweest.
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.229
743
Ik reed vroeger vanaf Rotterdam (>200km) jaarlijks naar Landgraaf voor een weekend Pinkpop. Echter ging ik toen nog niet naar andere majors, sinds ik andere festivals heb ontdekt ga ik bijna niet meer naar Pinkpop. Op vorig jaar na, echter is het toen voor mij wel duidelijk geworden dat dat echt de laatste keer is geweest.
precies dit.
pinkpop is geweldig , zolang je niet op n ander festival bent geweest
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
597
572
zijn er mensen die meer dan 100 km reizen om naar pinkpop te gaan, maar die ook naar een andere major gaan in nederland?
'Vroeger' wel, naar PP 75km en naar LL 190km, dus andersom
Tegenwoordig blijven we meestal in n straal van 100km en gaan we niet meer naar meerdere majors ivm het prijskaartje...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.338
1.785
Ik reed vroeger vanaf Rotterdam (>200km) jaarlijks naar Landgraaf voor een weekend Pinkpop. Echter ging ik toen nog niet naar andere majors, sinds ik andere festivals heb ontdekt ga ik bijna niet meer naar Pinkpop. Op vorig jaar na, echter is het toen voor mij wel duidelijk geworden dat dat echt de laatste keer is geweest.
Ja same here. Opgegroeid praktisch naast het Mauritspark in Geleen. Toen ik kleuter was, kon ik de muziek al horen. Jaren geweest met heel veel plezier, maar toen ik andere festivals heb ervaren, was het wel duidelijk dat er op festivalgebied meer smaken te vinden zijn die meer aanspreken.

Het helpt daarin ook niet dat de alternatieve rand van Pinkpop voor mijn gevoel steeds meer verdween (is ook geen probleem hoor, er zijn genoeg mensen die het prima vinden, dat is mijn persoonlijke smaak). Als ik nu naar het programma kijk is er maximaal een handjevol acts over drie dagen dat me echt aanspreekt. Maar blijf ondanks gemopper wel atijd een zwak houden voor Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Er word hier wel erg negatief over pinkpop gedaan, alsof je er alleen heen gaat als je niks anders kent.
Geloof best dat andere festivals andere dingen te bieden hebben, maar Pinkpop heeft zijn eigen format, dat in Nederland in elk geval uniek is:
Geen ander Nederlands festival waar je Metallica, Pearl Jam etc kunt zien, naast een hele brede selectie andere artiesten.

Dat ze wat betreft headliners er dit jaar helemaal naast zitten klopt, en je ziet ook meteen dan mensen geen reden meer zien om naar Pinkpop te gaan. Dat snap ik dan weer wel.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.030
6.064
Hoe zou de kaartverkoop gaan nu met de nieuwe namen??
valt me op dat de doorverkoop tickets voor vrijdag afnemen?
lijkt me er op dat de vrijdag een toename in de verkoop heeft gehad?
Keane effect?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.950
1.729
Huissen - Landgraaf, 165 kilometer

Dit jaar Huissen - Rotselaar, 175 kilometer

Na 10 edities Pinkpop tussen 2011 en 2023, gaan wij komend jaar een keer Werchter doen. Echt met maar 1 enige reden daarvoor: de line-ups naast elkaar gelegd...

Ideale testcase inderdaad om aan den lijve te ondervinden: Is Pinkpop inderdaad fantastisch, totdat je op een ander festival bent geweest? Vooralsnog zijn wij voornemens om in 2025 gewoon weer in eerste instantie naar Pinkpop te gaan als de line-up bevalt. We zullen zien hoe ik daar na 8 juli over denk...
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.011
3.698
Als ik ga, is dat meestal door de afstand: 3x vallen met de fiets en ik sta voor de Mainstage. Denk een kilometer of 5.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Huissen - Landgraaf, 165 kilometer

Dit jaar Huissen - Rotselaar, 175 kilometer

Na 10 edities Pinkpop tussen 2011 en 2023, gaan wij komend jaar een keer Werchter doen. Echt met maar 1 enige reden daarvoor: de line-ups naast elkaar gelegd...

Ideale testcase inderdaad om aan den lijve te ondervinden: Is Pinkpop inderdaad fantastisch, totdat je op een ander festival bent geweest? Vooralsnog zijn wij voornemens om in 2025 gewoon weer in eerste instantie naar Pinkpop te gaan als de line-up bevalt. We zullen zien hoe ik daar na 8 juli over denk...
Bij ons precies het zelfde. Normaal standaard pinkpop.
Dit jaar toch voor het eerst besloten om met zijn alle een weekend naar rw af te reizen en 1 dagje pinkpop te doen.
 
  • Winning
Waarderingen: RickHuissen

Gebruikers die dit onderwerp bekijken