Pukkelpop 2024

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.832
1.740
Lijken ook niet echt bijster veel vrouwelijke headliners te touren in augustus toch?
 

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
464
352
Ik denk zoals @jefferke zegt dat het wel vaker gebeurd dat er overlap is, maar dat er drie headliners het jaar ervoor of nadien op het andere festival staan is vrij uniek. Nu, ja. Valt af te wachten welke die derde headliner is. Gevoelsmatig is Stormzy ook op Pukkelpop gewoon een sub.

Als het waar is wat er op efestivals wordt gezegd, dan is Post Malone de derde headliner naast Fred Again en QOTSA. Grappig wel dat dan plots van de female force van 2023 totaal geen sprake meer zal zijn in 2024.
Post Malone tourt niet in Europa in augustus 2024, die zijn gewoon verkeerd.
 

G_A

Campingartiest
7 dec 2021
76
75
QOTSA/CDW
STORMZY/MARTIN GARRIX of Peggy Gou?
Sam Smith/Fred Again…

Als het zoiets zou zijn, zou het wel heel hard geïnspireerd zijn op Sziget & laat dat nu 1 van de enige europese augustusfestivals zijn waar je niet op wilt lijken dit jaar
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
477
257
Post Malone tourt niet in Europa in augustus 2024, die zijn gewoon verkeerd.
Dat was ik die met het pistool sprong. Het zou nog steeds kunnen gebeuren, denk ik, maar CDW is de meer voor de hand liggende keuze. Dus, Headliners/subs in volgorde van de grootste kans dat ze er zijn... Top 3 moet zeker 99,9% zijn

Fred Again
QOTSA
CDW
Sam Smith
Stormzy (sub)
Offspring (sub)
Editors (sub)
Major Lazer (sub/closer)

Pulp
LCD Soundsystem
The Prodigy (sub/closer)
Ed Sheeran
LDR
Neil Young


Het is geen slechte reeks kanshebbers, zeker beter dan vorig jaar. Wie ze ook zijn, ik wil gewoon een solide Undercard zoals 2018, 2019, niet de zwakke undercards van 2022, 2023.
 

jonveras

Randprogramma
20 mrt 2018
100
65
QOTSA/CDW
STORMZY/MARTIN GARRIX of Peggy Gou?
Sam Smith/Fred Again…

Als het zoiets zou zijn, zou het wel heel hard geïnspireerd zijn op Sziget & laat dat nu 1 van de enige europese augustusfestivals zijn waar je niet op wilt lijken dit jaar
QOTSA/CDW
Stormzy/The Prodigy
Sam Smith/Fred Again
Zet daaronder nog een undercard à la The Smile, Soulwax, Peggy Gou, Fontaines DC, IDLES, Four Tet, Jorja Smith, Inhaler en Skrillex.

Dan heb je volgens mij toch wel een ideale line-up voor de doorsnee Pukkelpopbezoeker? Ik zou er alvast een kaartje voor kopen!
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
Op zich gaat het bij mij over het feit dat er bepaalde grote acts teveel hier spelen. Op dat vlak tikt Fred Again dat vakje wel aan. Ook Qotsa zit dan aan 3x.
Prima acts, daar niet van. Maar al je gaat spreken over herhaling moet dit wel mee in de conversatie genomen worden.
Bwa. Ik vind het niet per se overdreven wanneer een act na Werchter een zaalshow doet en de zomer nadien weer beschikbaar is. Er zijn ergere gevallen wat dat betreft.

Maar dit is natuurlijk ook niet elk jaar te realiseren.
Bwa, klopt ja. Veel hangt af van LN natuurlijk. Zowel PJ Harvey als Maneskin zijn gewoon in augustus ook beschikbaar zo lijkt het. Konden even goed op PKP hebben gestaan ipv RW. Raye en Jorja Smith zijn ook weer beschikbaar. Als je hard genoeg wil pushen, dan is er veel mogelijk. Maar idd, (gebrek aan aanbod) moet je idd mee rekening houden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.894
6.117
als derde headliner

niet als vrouwelijke artiest genoemd, moest dat zo lijken door de op dat moment gaande discussie
Denk dat Smith te klein is om alleen een dag te dragen. Zou ik in combinatie met Fred Again bv wel nog zien gebeuren.

Ja, zo leek dat effe. 😄

Dat CDW PKP zou headlinen, blijf het wild vinden..
 

DDave

Gouden Tip
25 mrt 2015
477
257
Soulwax speelde gisteren trouwens een waanzinnige show. Absoluut de moeite om te zien deze zomer! Die gaan de Marquee af-bréken!
Geweldig om te horen, ze zaterdag in Manchester te zien. Ik kan niet wachten. Perfecte locatie ook Wat is de opzet? Hoeveel drummers? Maak de setlist alsjeblieft niet bekend :)
 

Bijlagen

  • 0_VCP_MEN_16092022_new_century_hall_007JPG.jpg
    0_VCP_MEN_16092022_new_century_hall_007JPG.jpg
    279 KB · Weergaven: 33

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Geweldig om te horen, ze zaterdag in Manchester te zien. Ik kan niet wachten. Perfecte locatie ook Wat is de opzet? Hoeveel drummers? Maak de setlist alsjeblieft niet bekend :)
3 drummers! heerlijke show in de 013!!! Die walsen alles plat waar ze komen
 
  • Leuk
Waarderingen: DDave

reaper

Support act
26 okt 2015
1.082
920
Denk dat Smith te klein is om alleen een dag te dragen. Zou ik in combinatie met Fred Again bv wel nog zien gebeuren.

Ja, zo leek dat effe. 😄

Dat CDW PKP zou headlinen, blijf het wild vinden..
dat dacht ik van Lenny bij werchter ook, te klein om die dag te dragen...

ik wou gewoon die naam opwerpen en geen polemiek over sam smith beginnen of over pronouns beginnen
zelf een heel gevarieerde vriendenkring van alle mogelijke variaties (he,she, they/them, mensen in transitie of transitie gedaan).
voorstander van om gewoon te doen waar je als persoon je goed bij voelt.

CDW is echt groot genoeg voor PKP, QOTSA ook, sam smith met een leuke sub ook wel of met fred inderdaad.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken