Graspop Metal Meeting 2024

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
En je krijgt er nog nieuwe vrienden mee ook! Als je gezellig bij de rest rechtsvoor komt staan in ieder geval šŸ˜
Dat moet ik maar eens proberen dan ja, ik zit me nu te bedenken dat ik in de tenten eigenlijk altijd aan de linker kant naar voren ga en nooit rechts. vandaar dat ik nooit iemand tegen kom :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.165
4.305
Ik vind het sowieso apart om Mammoth WVH als logo band te zien. Die is toch niet ZO groot. Tuurlijk, het is weer "de zoon van". Maar die zit onlangs pas op zijn 2e album. Terwijl je eronder bijvoorbeeld Kamelot hebt staan met 13 albums op zak, al jaren een grote naam binnen powermetal. Of Steel Panther, die al jaren vaste gast zijn op Graspop.

INK als logo naam snap ik nu wel, gezien die echt een grote hype hebben waardoor ze flink gegroeid zijn en de show van vorig jaar zo goed bevallen was.
Maar WVH? Ik vind het niet direct een snel gegroeide naam dat ze al boven Kamelot of Steel Panther horen te staan. Shoot me if I'm wrong tho.
Vorig jaar was Mammoth ook de zoon van en toen stonden ze vroeg in de middag. Afgelopen jaar toch niks gebeurd waardoor hij heel veel hoger zou moeten staan?

Het optreden was ok, maar ook niet meer dan dat. Lekkere achtergrondmuziek voor in het zonnetje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Alma

Campingartiest
16 nov 2023
59
96
't Is simpel, zonder HEART was er bijvoorbeeld nooit geen sprake van Bon Jovi..
Nou...om Heart daar nu helemaal de schuld van te geven. Maar op zn minst medeplichtig.:cool:

2022 is wel vergelijkbaar met dit jaar. Zo'n 20 dezelfde namen. o.a. SCORPIONS, JUDASPRIEST, FFDP, DEEPPURPLE, ALICECOOPER, MEGADETH, RIVALSONS, EISBRECHER, STEELPANTHER en WHILESHESLEEPS

Toch vond ik dat jaar wel sterker in vele opzichten.
IRON MAIDEN > TOOL
VOLBEAT > A7X
KORN > LIMP BIZKIT
WHITESNAKE en EUROPE > HEART en EXTREME
POWERWOLF > BABYMETAL
MACHINE HEAD = Within Temptation
MURCYFULFATE = EMPEROR
En nog vele anderen
 
Laatst bewerkt:

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.339
5.873
IRON MAIDEN > TOOL
Jij bent af šŸ˜œ

Edit: ohnee wacht ik heb zelf net iedereen lopen vertellen wat je in zoā€™n geval zegt
jeff bridges fgc GIF
 

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
147
309
Wil proberen dit jaar ook mijn horizon wat te verbreden, waarbij het ook helpt dat ik voor het eerst alleen ga. Kan ik af en toe toch even naar binnen lopen bij wat black/prog/death waar ik eerder nooit iemand van mijn vrienden mee naar toe kreeg. Om die reden staat ook Brand Of Sacrifice tussen de must sees, en wil ik wellicht ook maar eens gaan kijken bij dingen als Slaughter to prevail en Emperor om maar wat te noemen.
Jullie tips zullen me hier ook zeker bij helpen, dus bedankt nogmaals.

Ik moet zeggen, een paar van de vetste bands die ik heb leren kennen, gebeurde door es "blind" binnen te wandelen. Met name Arkona schiet er voor mij zo uit - ik ben echt geen fan van folkmetal, maar kijk, na hun optreden op GMM gelijk dat weekend een drietal albums gekocht. Ik was helemaal mee šŸ˜

Veel plezier!!
 
  • Geweldig
Waarderingen: duck en Loek123

graspop200

Randprogramma
8 dec 2017
121
166
Nou...om Heart daar nu helemaal de schuld van te geven. Maar op zn minst medeplichtig.:cool:

2022 is wel vergelijkbaar met dit jaar. Zo'n 20 dezelfde namen. o.a. SCORPIONS, JUDASPRIEST, FFDP, DEEPPURPLE, ALICECOOPER, MEGADETH, RIVALSONS, EISBRECHER, STEELPANTHER en WHILESHESLEEPS

Toch vond ik dat jaar wel sterker in vele opzichten.
IRON MAIDEN > TOOL
VOLBEAT > A7X
KORN > LIMP BIZKIT
WHITESNAKE en EUROPE > HEART en EXTREME
POWERWOLF > BABYMETAL
MACHINE HEAD = Within Temptation
MURCYFULFATE = EMPEROR
En nog vele anderen
MH en WT is moeilijk vergelijken. Maar de rest kan ik mij redelijk in vinden.
MF vind ik beter dan Emperor
Heart en Extreme heb ik nooit gezien, maar daar heb ik ook niet veel mee. Whitesnake en Europe ken ik wel nummers van. WS was niet sterk de laatste keer, maar dat heeft iedere band wel eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Alma en EddiePlaysBass

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Mooie van een festival: er is voor ieder wat. Wij hadden al besloten naar Graspop te gaan met vrienden zonder de namen te weten. De eerste namen stelden toen aardig teleur, maar we zouden toch gaan. Nu praktisch de gehele line-up bekend is vind ik het nog steeds mager, maar zoals meerdere zeggen: Het is ook een kwestie van smaak, het kan niet ieders ding zijn. Beste programmering ooit? Bij lange na niet, maar zeker de moeite waard. Ga ik me 4 dagen vermaken? ja hoor, maar donderdag en vrijdag zijn voor mij zeer magere dagen.
Wat ik opvallend vind, jullie hebben het over de 'gentleman's agreement' tussen Alcatraz en Graspop, herhalen van bands op GMM, maar het is toch ook bijna niet te doen helemaal niks in overlap te hebben ? Er zit notabene een beste periode tussen, dus kan het best dat sommige bands beiden gewoon aandoen. Ik zie daar het grote probleem niet in. En herhalen? Er zijn meerdere huisbands op graspop, ik noem een Iron Maiden, waarom de fuzz over Architects nu dan?
Ik heb persoonlijk echt niks met metalcore, en vind dat dit jaar sterk vertegenwoordigd, helaas. Maar toch, ik ga lekker vier dagen genieten, en vermaak me wel weer :cool:
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.644
7.393
Mooie van een festival: er is voor ieder wat. Wij hadden al besloten naar Graspop te gaan met vrienden zonder de namen te weten. De eerste namen stelden toen aardig teleur, maar we zouden toch gaan. Nu praktisch de gehele line-up bekend is vind ik het nog steeds mager, maar zoals meerdere zeggen: Het is ook een kwestie van smaak, het kan niet ieders ding zijn. Beste programmering ooit? Bij lange na niet, maar zeker de moeite waard. Ga ik me 4 dagen vermaken? ja hoor, maar donderdag en vrijdag zijn voor mij zeer magere dagen.
Wat ik opvallend vind, jullie hebben het over de 'gentleman's agreement' tussen Alcatraz en Graspop, herhalen van bands op GMM, maar het is toch ook bijna niet te doen helemaal niks in overlap te hebben ? Er zit notabene een beste periode tussen, dus kan het best dat sommige bands beiden gewoon aandoen. Ik zie daar het grote probleem niet in. En herhalen? Er zijn meerdere huisbands op graspop, ik noem een Iron Maiden, waarom de fuzz over Architects nu dan?
Ik heb persoonlijk echt niks met metalcore, en vind dat dit jaar sterk vertegenwoordigd, helaas. Maar toch, ik ga lekker vier dagen genieten, en vermaak me wel weer :cool:

Benieuwd dan hoe de donderdag en vrijdag mager zijn, maar de zaterdag niet, als je niet van metalcore houdt. Wat zijn tot nu toe je must sees over t weekend?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nightrage

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.169
7.409
Mooie van een festival: er is voor ieder wat. Wij hadden al besloten naar Graspop te gaan met vrienden zonder de namen te weten. De eerste namen stelden toen aardig teleur, maar we zouden toch gaan. Nu praktisch de gehele line-up bekend is vind ik het nog steeds mager, maar zoals meerdere zeggen: Het is ook een kwestie van smaak, het kan niet ieders ding zijn. Beste programmering ooit? Bij lange na niet, maar zeker de moeite waard. Ga ik me 4 dagen vermaken? ja hoor, maar donderdag en vrijdag zijn voor mij zeer magere dagen.
Wat ik opvallend vind, jullie hebben het over de 'gentleman's agreement' tussen Alcatraz en Graspop, herhalen van bands op GMM, maar het is toch ook bijna niet te doen helemaal niks in overlap te hebben ? Er zit notabene een beste periode tussen, dus kan het best dat sommige bands beiden gewoon aandoen. Ik zie daar het grote probleem niet in. En herhalen? Er zijn meerdere huisbands op graspop, ik noem een Iron Maiden, waarom de fuzz over Architects nu dan?
Ik heb persoonlijk echt niks met metalcore, en vind dat dit jaar sterk vertegenwoordigd, helaas. Maar toch, ik ga lekker vier dagen genieten, en vermaak me wel weer :cool:
Als je hier je lijstje neerzet kunnen mensen je wellicht nog wat bands aanraden die aansluiten bij je muzieksmaak :)
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik moet zeggen, een paar van de vetste bands die ik heb leren kennen, gebeurde door es "blind" binnen te wandelen. Met name Arkona schiet er voor mij zo uit - ik ben echt geen fan van folkmetal, maar kijk, na hun optreden op GMM gelijk dat weekend een drietal albums gekocht. Ik was helemaal mee šŸ˜

Veel plezier!!
Fijn dat je Arkona aanhaalt.
Dat was voor mij een van de hoogtepunten van Graspop in 2018!
 

knalboon

Campingartiest
1 okt 2022
74
195
Ik vind het sowieso apart om Mammoth WVH als logo band te zien. Die is toch niet ZO groot. Tuurlijk, het is weer "de zoon van". Maar die zit onlangs pas op zijn 2e album. Terwijl je eronder bijvoorbeeld Kamelot hebt staan met 13 albums op zak, al jaren een grote naam binnen powermetal. Of Steel Panther, die al jaren vaste gast zijn op Graspop.

INK als logo naam snap ik nu wel, gezien die echt een grote hype hebben waardoor ze flink gegroeid zijn en de show van vorig jaar zo goed bevallen was.
Maar WVH? Ik vind het niet direct een snel gegroeide naam dat ze al boven Kamelot of Steel Panther horen te staan. Shoot me if I'm wrong tho.
Precies dit helemaal mee eens. Ice nine kills op retour, zeker verdient. Zelfde als spiritbox afgelopen jaren van jupiler een jaar later naar main. Maar Mammoth?

ben nu aan het inluisteren en vind normaal iets als ne obvliviscaris te zwaar ofzo, maar het kan me toch steeds meer bekoren. Viool en clean zang er bij maken wel echt een apart kunstzinnig mooi geluid
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Jeroen

Campingartiest
9 feb 2015
90
83
Als je hier je lijstje neerzet kunnen mensen je wellicht nog wat bands aanraden die aansluiten bij je muzieksmaak :)
Goed plan, bij deze ...

DONDERDAG :
Must see: Megadeth (blijft gewoon leuk), Tool, Alice Cooper
Misschien: Night Verses, Shadow of intent, Heart (omdat ik ook 48 ben)
Als ik niks te doen heb: Asinhell, Bleed from Within, BabyMetal
nog checken: Crosses, Ne Oblviscaris

VRIJDAG:
Must see : Biohazard, Borknagar, Vltimas, Nile
Misschien : Dying Fetus, Bruce Dickinson,
Als ik niks te doen heb: Corrosion of conformity, Avantasia

ZATERDAG:
Must see: Pestilence, Suffocation, I am Morbid, Abbath, Limp Bizkit (hilarisch), Wolfmother
Misschien : Rotting Christ, Brutus, Pain, Steel Panther, Mr Bungle
Als ik niks te doen heb : BMTH
Nog checken: Batushka

ZONDAG:
Must see: Machine Head, Ihsahn, Emperor, Dark Funeral, BodyCount
Misschien: Deep Purple, Extreme, Sanguisugabogg, Slaughter to prevail
Als ik niks te doen heb : Ereb Altor, Crystal Lake
Nog checken: Crownshift, Of Mice & Men, Black Dahlia Murder, Thy Art is Murder
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
110
201
Wat ik opvallend vind, jullie hebben het over de 'gentleman's agreement' tussen Alcatraz en Graspop, herhalen van bands op GMM, maar het is toch ook bijna niet te doen helemaal niks in overlap te hebben ? Er zit notabene een beste periode tussen, dus kan het best dat sommige bands beiden gewoon aandoen. Ik zie daar het grote probleem niet in. En herhalen? Er zijn meerdere huisbands op graspop, ik noem een Iron Maiden, waarom de fuzz over Architects nu dan

Volgens mij is het tot nu toe altijd heel goed gegaan en was er weinig tot geen overlap tussen Alcatraz en Graspop.
Waarschijnlijk ook juist omdat ze ver uit elkaar zitten.

Persoonlijk was ik aan het overwegen om na Graspop ook nog naar Alcatraz te gaan, met als grootste reden Architects, nu is die kans vrij klein aangezien Ik Architects toch al ga zien.
Ben vast niet de enige die zo denkt.

Architects is op Graspop een van veel grote bands, terwijl het op Alcatraz in mijn ogen de grote publiekstrekker is.
Daarnaast is het bij Graspop ook gewoon weer herhaling en hadden ze beter het geld uit kunnen geven aan een band die er langer niet is geweest komt als festival ook beter over.

Als Iron Maiden twee jaar na elkaar komt is het altijd met een compleet nieuwe set. Architects speelt volgens mij weer veel van hetzelfde.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken