Graspop Metal Meeting 2024

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.523
6.382
Must see: Tool & Machine Head en voor de rest ga ik alleen nog bepalen wat ik echt niet wil zien (pijn aan mijn oren) en zie ik gedurende het weekend wel wat het gaat worden waarbij ik uiteraard een lijstje heb met wat ik eventueel de moeite waard vind.
Ik merk dat zo'n relaxtere aanpak me toch wat meer plezier geeft in plaats van met een lijstje van podium naar tent, naar toiletten, naar catering te rennen de hele dag.
De truc is om een goede middenweg te vinden ja. Helemaal geen voorbereiding of lijstjes hebben zou ik ook niet relaxt vinden, omdat ik dan bang zou zijn mooie dingen mis te lopen. Maar er moet zeker ook ruimte voor ontspanning en spontaniteit zijn tussendoor. Dat maakt dat je kunt genieten van het moment, in plaats van alleen maar bezig bent met het volgende item op je planning. Of aan het einde van je dag zo uitgeput bent, dat iets wat een hoogtepunt zou moeten worden nauwelijk meer binnenkomt (ik bij Ayreon in 2018 na de hele dag van hot naar her te hebben gerend, nog steeds spijt van).

Vorige editie was voor mij nog steeds iets te vol gepland eigenlijk. Met name op zaterdag en zondag werd dat merkbaar, vanwege de energie die op begint te raken. Gelukkig toen gewoon lekker wat dingen uit mijn schema laten varen en wat meer rust gepakt. Halve zaterdagmiddag met @MarcoReusel zitten praten onder de boompjes bij de Jupiler Stage bijvoorbeeld, dat soort ontmoetingen zijn me net zo veel waard als een mooie show.

Dit jaar zal het ook weer makkelijker zijn om mijn eigen planning nog wat relaxter te maken, omdat er net wat minder top namen staan. Ieder nadeel heb z’n voordeel ;)
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
736
674
Was even de setlist van Heart aan het afspelen van hun laatste optreden en ben ik even weggeblazen door de the Battle of Everymore cover van Led Zeppelin. Natuurlijk een parel qua song. Trouwens, Led Zeppelin die mogen ook nog komen om een gaatje op te vullen, nummer 1 van mijn bucketlist van nog nooit gezien groepen 😉
Die hebben enkele jaren geleden 250 miljoen pond de man laten liggen voor enkele reünie concerten, dus ik denk dat 2007 het laatste concert blijft.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

JK79

Dagopener
11 sep 2021
521
1.264
De truc is om een goede middenweg te vinden ja. Helemaal geen voorbereiding of lijstjes hebben zou ik ook niet relaxt vinden, omdat ik dan bang zou zijn mooie dingen mis te lopen. Maar er moet zeker ook ruimte voor ontspanning en spontaniteit zijn tussendoor. Dat maakt dat je kunt genieten van het moment, in plaats van alleen maar bezig bent met het volgende item op je planning. Of aan het einde van je dag zo uitgeput bent, dat iets wat een hoogtepunt zou moeten worden nauwelijk meer binnenkomt (ik bij Ayreon in 2018 na de hele dag van hot naar her te hebben gerend, nog steeds spijt van).

Vorige editie was voor mij nog steeds iets te vol gepland eigenlijk. Met name op zaterdag en zondag werd dat merkbaar, vanwege de energie die op begint te raken. Gelukkig toen gewoon lekker wat dingen uit mijn schema laten varen en wat meer rust gepakt. Halve zaterdagmiddag met @MarcoReusel zitten praten onder de boompjes bij de Jupiler Stage bijvoorbeeld, dat soort ontmoetingen zijn me net zo veel waard als een mooie show.

Dit jaar zal het ook weer makkelijker zijn om mijn eigen planning nog wat relaxter te maken, omdat er net wat minder top namen staan. Ieder nadeel heb z’n voordeel ;)
Ik heb uiteindelijk wel een lijst met groen (wil ik zien), geel (eventueel) en rood (grote boog omheen lopen) maar maak mij niet meer gek als ik iets dreig te missen. Ik wil een optreden vanaf het begin zien, en niet halverwege binnenvallen, en als het goed is dan ook even nagenieten. op die manier ben ik content als ik een stuk of 6 hele optredens zie en een paar waar ik een paar nummers check. Ik moet ook 4 dagen volhouden.

Merk dat me dat op Roadburn veel makkelijker afgaat maar het scheelt dat alle optredens binnen zijn en het in de buurt is dus voldoende nachtrust thuis.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
119
217
Weet iemand of Corey Taylor vooral eigen werk brengt of ook bekende hits van stone sour bvb? Ik vind zelf op internet de ene keer eigen werk, de andere keer ook stone sour en slipknot hits.. vraag me of af het de moeite is dan, in het laatste geval voor mij wel. Alvast sorry voor mogelijke spoilers.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Ik heb uiteindelijk wel een lijst met groen (wil ik zien), geel (eventueel) en rood (grote boog omheen lopen) maar maak mij niet meer gek als ik iets dreig te missen. Ik wil een optreden vanaf het begin zien, en niet halverwege binnenvallen, en als het goed is dan ook even nagenieten. op die manier ben ik content als ik een stuk of 6 hele optredens zie en een paar waar ik een paar nummers check. Ik moet ook 4 dagen volhouden.

Merk dat me dat op Roadburn veel makkelijker afgaat maar het scheelt dat alle optredens binnen zijn en het in de buurt is dus voldoende nachtrust thuis.
Wij hebben een beetje hetzelfde idee. Tot nu toe rond de 20 bands die we echt willen zien. Daar doen we ons best voor. Ik luister mij wel in voor de onbekende parels, maar als ik die dan niet zie dan is er nog niets aan de hand. Vorig jaar Machine Head niet kunnen zien door een overbelaste knie.
Dat door toch teveel te lopen en te staan. Dat gebeurd me hopenlijk niet weer.
Ook vorig jaar af en toe de keuze gemaakt om ff rustig op de camping te blijven met een koud biertje. Beviel ook zeker goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel en JK79

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.448
8.053
Weet iemand of Corey Taylor vooral eigen werk brengt of ook bekende hits van stone sour bvb? Ik vind zelf op internet de ene keer eigen werk, de andere keer ook stone sour en slipknot hits.. vraag me of af het de moeite is dan, in het laatste geval voor mij wel. Alvast sorry voor mogelijke spoilers.
Zal er wel een spoiler tag op zetten voor de mensen die het niet willen weten.

Ik verwacht een combinatie van eigen werk, slipknot nummers en stone sour nummers. (en spongebob) Zie hieronder de setlist van zijn world tour in 2023. Al weet ik natuurlijk niet of hij op festivals een soortgelijke setlist aanhoud.

1706633940241.png

Zelf hoop ik vooral op song 3 en andere stone sour nummers aangezien ik die band nooit live ga kunnen meemaken.
 

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
119
217
Zal er wel een spoiler tag op zetten voor de mensen die het niet willen weten.

Ik verwacht een combinatie van eigen werk, slipknot nummers en stone sour nummers. (en spongebob) Zie hieronder de setlist van zijn world tour in 2023. Al weet ik natuurlijk niet of hij op festivals een soortgelijke setlist aanhoud.

Bekijk bijlage 7871

Zelf hoop ik vooral op song 3 en andere stone sour nummers aangezien ik die band nooit live ga kunnen meemaken.
Top, merci man! Ik hoop zelf ook op stone sour nummers, met zijn eigen werk heb ik weinig. Maar aangezien een festival minder ruimte laat tot een uitgebreide playlist zullen we enkel kunnen hopen denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Jeroen

Randprogramma
9 feb 2015
102
95
Als liefhebber van black metal moet je zeker ook Kampfar checken, die heb ik ook pas ontdekt en staat inmiddels bij mijn must-sees.
Kvelertak zou ik ook absoluut niet overslaan, spelen zogenaamde 'black 'n' roll', wordt een feestje!

Andere genres waarvan je meerdere namen noemt:
heavy/hardrock --> Uriah Heep, Brian Downey's Alive And Dangerous (= Thin Lizzy)
thrash/groove --> Fear Factory, Flotsam And Jetsam, Pest Control
deathcore --> Brand Of Sacrifice
progressive --> Vola, Karnivool, Textures, Avenged Sevenfold
experimental --> Empire State Bastard, Igorrr

Wellicht ook nog Svartsot, folk metal met stevige grunts?

Verder zou ik ook Turnstile eens checken (ondanks dat je eigenlijk alleen Biohazard als hardcore band noemt), is toch bepaald geen 'standaard' hardcore, maar hebben een frisse eigen sound. Aardig wat hype ook rond die band, en goede live reputatie, dus kan best een van de beste shows van het weekend worden.
Igorrr zeker niet, ga ik echt heel slecht op... Zal je andere tips meenemen, tnx!
Oh, en fear Factory hoort bij de must see, vorig jaar nog meegepikt, nieuwe zanger doet t prima..
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
Igorrr zeker niet, ga ik echt heel slecht op... Zal je andere tips meenemen, tnx!
Oh, en fear Factory hoort bij de must see, vorig jaar nog meegepikt, nieuwe zanger doet t prima..
Haha, daar kan ik wel inkomen, ja. Ik trek dat ook nauwelijks.. 😅
Maar ik zag Mr. Bungle in je lijstje, dus dacht dat je misschien wel van die zeer experimentele muziek kon waarderen, maar met zulke bands hangt dat uiteraard van geval tot geval af.
 

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.556
3.258
Haha, daar kan ik wel inkomen, ja. Ik trek dat ook nauwelijks.. 😅
Maar ik zag Mr. Bungle in je lijstje, dus dacht dat je misschien wel van die zeer experimentele muziek kon waarderen, maar met zulke bands hangt dat uiteraard van geval tot geval af.
Nu wordt ik toch nieuwsgierig naar dat Igorrr. Maar es ff opzoeken🤗
 

Nightrage

Randprogramma
13 nov 2022
119
239
Top, merci man! Ik hoop zelf ook op stone sour nummers, met zijn eigen werk heb ik weinig. Maar aangezien een festival minder ruimte laat tot een uitgebreide playlist zullen we enkel kunnen hopen denk ik.

Ik verwacht juist omdat het een festival show is genoeg Stone Sour / Slipknot, ik denk dat de meerderheid van het publiek dat ook verwacht en een stuk minder bekend is met zijn solo albums.

Verwante vraag: hoe denken jullie dat de set van Bruce Dickenson er uit ziet?
Vooral nummers van The Mandrake Project, een mix van zijn albums, stiekem toch nog 1 of meer Maiden nummers?
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

HaaEll

Campingartiest
21 nov 2023
61
38
Weet iemand of Corey Taylor vooral eigen werk brengt of ook bekende hits van stone sour bvb? Ik vind zelf op internet de ene keer eigen werk, de andere keer ook stone sour en slipknot hits.. vraag me of af het de moeite is dan, in het laatste geval voor mij wel. Alvast sorry voor mogelijke spoilers.
speelt altijd een paar hits van stone sour / slipknot. Zit wel enige variatie in welke 'covers'. Verwacht ongeveer 50/50 verdeling eigen werk en werk van zijn bands. Plus soms nog covers van andere bands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidov90

Davidov90

Randprogramma
21 nov 2023
119
217
Ik verwacht juist omdat het een festival show is genoeg Stone Sour / Slipknot, ik denk dat de meerderheid van het publiek dat ook verwacht en een stuk minder bekend is met zijn solo albums.

Verwante vraag: hoe denken jullie dat de set van Bruce Dickenson er uit ziet?
Vooral nummers van The Mandrake Project, een mix van zijn albums, stiekem toch nog 1 of meer Maiden nummers?
28 mei staat ie met The Mandrake Project in Tilburg, dus erna weten we misschien meer. Maar net zoals bij Corey verwacht/hoop ik toch wat bekende nummers te horen, hetzij van IM hetzij een mix van zijn andere albums ook. Tears of the dragon, Navigate the seas of the sun & Man of sorrows hoop ik toch zeker te horen.

Trouwens de eerste 2 jaar dat ik naar GMM kom en de 'huisband' Iron Maiden komt 2 jaar niet :cry: Gelukkig dat ik ze vorig jaar nog in Ziggo Dome heb gezien met een volledige show. Was top. Maar ik begrijp dat er een bepaalde gewenning optreedt bij de mensen die al jaren gaan als ze bijna elk jaar komen natuurlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarcoReusel

Yyperi

Campingartiest
14 nov 2023
86
196
Zojuist een ontzettend heerlijk nummer ontdekt: If You Dare. Dit is meteen het enige nummer van Crownshift dat op Spotify te vinden is. Heeft iemand meer informatie over hen? Wat ook opvalt, is dat ze niet op de onderste regel van hun dag (zondag) staan.

All I know that they are from Finland and the members familiar from the ranks of Finland’s finest export titans like Nightwish, Children Of Bodom & Wintersun.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockbeer

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.055
8.162
Al veel stress voor de clash (mooie rijm ongeveer) en programmering lees ik nu. Dan heb ik het toch vaak makkelijk:

North > South > North > Signing + South > North > heee de metaldome > North > South

Beetje eten tussendoor, misschien een meeting
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.800
5.438
All I know that they are from Finland and the members familiar from the ranks of Finland’s finest export titans like Nightwish, Children Of Bodom & Wintersun.
1706652380236.png

4368_artist.jpg

1706652690443.png
1706652731307.png

37341_artist.jpg

1706653005746.png
1706653052994.png

1909_artist.jpg

1706653122190.png
1706653191040.png

4372_artist.jpg

1706653333781.png
1706653385631.png

Zo, weten we dat ook weer. ;)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken