Graspop Metal Meeting 2026

Does anyone know, if there is a place to go swimming in Walking distance to the festival Area?
Mayby there will be a swimming pool if the places to wash your hands are... How do you say that? stay full of junk (verstopt) I don't know if you fit i a washing bin... haha For the rest I wish you good luck to hold it cool. You can also take your t-shirt, or like me your hat and make it wet. Put it on your head.

Voilla mijn eerste training van de week zit er op. Gemiddeld doe ik er twee per week, de volgende ga ik dus morgen proberen te houden.

Een traditie die ik al enkele jaren heb, is dat ik in week van Graspop tijdens mijn training een Graspop playlist luister. Enkel bands dus die dat jaar op Graspop spelen. Tijdens training 1 concentreer ik op donderdag en vrijdag, tijdens training 2 op zaterdag en zondag

Ik train altijd met een tablet waarop ik live videoclips afspreel van het geen ik dus luister via YouTube. Nu voor voor te bereiden live videoclips dus van zo recent mogelijk geleden

Dit jaar voor training 1 (donderdag en vrijdag) voor de nieuwsgierigen waren dat

Within Temptation
Anthrax
The Offspring
Guilt Trip
Trivium
Cavalera
Accept
Bark
Asomvel
Wind Rose

Weinig nuttigs maar ik vond het leuk om te delen 😄

• Metal!
Waarderingen: Jamel
Voilla mijn eerste training van de week zit er op. Gemiddeld doe ik er twee per week, de volgende ga ik dus morgen proberen te houden.

Een traditie die ik al enkele jaren heb, is dat ik in week van Graspop tijdens mijn training een Graspop playlist luister. Enkel bands dus die dat jaar op Graspop spelen. Tijdens training 1 concentreer ik op donderdag en vrijdag, tijdens training 2 op zaterdag en zondag

Ik train altijd met een tablet waarop ik live videoclips afspreel van het geen ik dus luister via YouTube. Nu voor voor te bereiden live videoclips dus van zo recent mogelijk geleden

Dit jaar voor training 1 (donderdag en vrijdag) voor de nieuwsgierigen waren dat

Within Temptation
Anthrax
The Offspring
Guilt Trip
Trivium
Cavalera
Accept
Bark
Asomvel
Wind Rose

Weinig nuttigs maar ik vond het leuk om te delen 😄

Ik weet niet wat je traint of dat je training geeft. Maar ik hoop dat Faster van Within Temptation langs is gekomen.

Ik weet niet wat je traint of dat je training geeft. Maar ik hoop dat Faster van Within Temptation langs is gekomen.
Paradise. Vorige week live in Tsjechië

En ik train zelf. Met als doel niet teveel aan te komen 😆en omdat ik het graag doe

Ik stond toen op de loopband maar was tijdens mijn cooldown. Dus laatste nr van de training

Mensen zijn bijzondere wezens soms. Bij de Metal Dome en mainstages doen mensen precies hetzelfde. Terwijl je bij de mainstage tegen de hekken kan staan als je gewoon even om loopt.

En bij de Metal Dome weigert iedereen ook de lege rij voor drinken binnen te gebruiken
Wees maar zeker dat ik de kortste rij gebruik voor mijn bier 😂

Thank you for the tip with Nuclea bath, unfortunately only open on July and August :( Anyway, i will find some method to cool down. In 30 Hours the road trip starts, can't wait for it 😁🤘

Dag beste kijkers,

We hebben een duidelijk weerbeeld en enkel maandag nog heel onzeker. Die dag is het ofwel nog heter ofwel wat afkoeling. Dus mij lijkt de kans op hevig onweer kleiner maar onweer zal er zijn in België. Ik gok plaatselijke warmteonweders omdat het weinig gaat afkoelen. Hopelijk dan ook minder kans op windschade?
max: 25, 29, 33, 30, 32, 30,
min: 17, 20, 20, 18, 18 (vooral zo op ma kan nog warmere min zijn.)
neerslag: vr tussen 2 en 4
wind: hopelijk een beetje tijdens een klein verdwaald buitje?

Morgen zijn we er weer met meer weer. Mss post ik vrijdag wel iets in de whatsapp groep als er een lelijk beest aankomt. #onweer Lezen zal moeilijker gaan.

• Leuk
  • Grrr
Waarderingen: @3*#, jonasvh en Valthys
Dan nu de volledige ranking van alle dagen:

1781554454346.png
1781554463704.png
1781554473804.png

Volbeat dus als best beoordeelde band uit de bus, en hoe!
Zeer indrukwekkende cijfers, met als enige een gemiddelde (ruim) boven de 8, geen enkel cijfer lager dan een 5 (maybe see) en maar liefst 22 must-sees (waarvan 17 absolute).

The Offspring volgt op gepaste afstand (verschil van 0,41), maar heeft wel slechts één must-see minder dan Volbeat (echter maar 9 absolute).

Bring Me The Horizon maakt de top-3 compleet, op zijn beurt ook weer op gepaste afstand (eveneens 0,41 en één must-see minder).

Een mooie, duidelijke top-3 dus van South headliners.

Daarachter volgt Avatar met het enige andere gemiddelde boven 7.

Sowieso zijn er slechts 11 bands die in het groen eindigen, met verder nog Wind Rose, (vierde South headliner) Sabaton, Breaking Benjamin, Trivium, Alice Cooper, Limp Bizkit en Electric Callboy.

Daaronder volgt een zeer brede subtop (45x blauw) en middenmoot (62x paars).

Slechts 17 bands eindigen in het rood, waarvan 3 zelfs lager dan een 3: Six Feet Under, President en hekkensluiter Slay Squad.

Laatstgenoemde scoort geen enkel cijfer hoger dan een 7, een twijfelachtige eer die ze delen met Ego Kill Talent, en ontving net als Six Feet Under 8 avoids (eentjes + nulletjes).

Dat laatste is echter geen record, want zowel Babymetal (13) als President (19, waarvan 3 at all costs) worden door veel meer Festileakers actief vermeden.

Tom Morello moet shows in Londen en Parijs uitstellen wegens familiale omstandigheden. Graspop lijkt voorlopig nog niet in gevaar

Screenshot_20260615_231148_Chrome.jpg

Mensen, ik heb een vraag. Door het feit dat de rode parking op waren heb ik een paarse gekocht.

1781558092574.jpeg
Ik ben echt waardeloos als het gaat om kaarten lezen. Nu kom ik uit Nederland dus eigenlijk vanaf de verkeerde nu dus. Wat kan ik het beste instellen in Google maps om op E313 te geraken of te zijn waar ik moet zijn?

Kortom, hoe kan ik het best omrijden?

En hoeveel tijd denken jullie dat dit extra kost?

Dat levert de volgende gemiddeldes op per podium (dag en totaal), per dag en voor het hele festival:

1781556422845.png

1781558604177.png

Zeer opvallend is het grote contrast tussen de Jupiler Stage op zaterdag, die als allerbeste van het hele festival uit de bus komt, en de andere dagen, die (helemaal) onderaan eindigen (donderdag en vrijdag zelfs als enige onder de 4).

Alle main stages doen het ook bovengemiddeld goed, en ontlopen elkaar weinig, wat nog duidelijker wordt als je de main stages per dag samenvoegt:

1781557355138.png

Bij de Marquees is er wel een duidelijk verschil zichtbaar, de zondag doet het daar een stuk beter, en de zaterdag juist een stuk slechter.

De Metal Dome scoort alle dagen relatief laag (tussen 4 en 4,5).

Wat de dagen als geheel betreft, is er een geleidelijke stijging zichtbaar van donderdag naar zondag.

Het festival als geheel scoort gemiddeld een 4,81.
Met z'n allen hebben we 628 must-sees en 313 avoids.
Verreweg het meest 'populaire' cijfer is echter een 2 (won't see), dat maar liefst 1213 keer werd uitgedeeld.

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Mensen, ik heb een vraag. Door het feit dat de rode parking op waren heb ik een paarse gekocht.

Bekijk bijlage 21258
Ik ben echt waardeloos als het gaat om kaarten lezen. Nu kom ik uit Nederland dus eigenlijk vanaf de verkeerde nu dus. Wat kan ik het beste instellen in Google maps om op E313 te geraken of te zijn waar ik moet zijn?

Kortom, hoe kan ik het best omrijden?

En hoeveel tijd denken jullie dat dit extra kost?
Stel afrit 23 of 24 in? Daarna zijn er genoeg borden die je kan volgen tot op de parking. Er staan normaal iets sneller ook al info borden van de popo's langs de kant.

Users who are viewing this thread