Rock Werchter 2026

zou het wel fijn vinden als RW niet uitverkoopt voor de beleving op het festival voor ons als bezoekers.
Er is een verschil tussen 70.000 en 88.000 bezoekers op het festivalterrein. Maar 85.000 of 88.000 zal niet zo'n verschil maken. Dus laat het maar uitverkopen. Ook weer goed voor het budget van Werchter voor volgend jaar. Alle aanpassingen zijn natuurlijk ook niet gratis.

• Leuk
Waarderingen: festirock en Loek123
Ik denk dat die altijd het festival gaan afsluiten, zij het nu als enige headliner of dubbele headliner opstelling. ze zijn nu eenmaal terug een pak populairder geworden en het moet ook gezegd zijn, de tijd waar dat rock werchter mega headliners had is ook afgelopen door de stadion tours
Ik verwacht er toch ene…

Er is een verschil tussen 70.000 en 88.000 bezoekers op het festivalterrein. Maar 85.000 of 88.000 zal niet zo'n verschil maken. Dus laat het maar uitverkopen. Ook weer goed voor het budget van Werchter voor volgend jaar. Alle aanpassingen zijn natuurlijk ook niet gratis.
En weet jij dat de verkoop ergens op 85.000 zit dan?

zou het wel fijn vinden als RW niet uitverkoopt voor de beleving op het festival voor ons als bezoekers.
Ik snap echt niet dat mensen gaan roepen 'laat het maar niet uitverkocht zijn'. Niet uitverkocht heeft invloed op het budget van volgend jaar, voor je het weet zit je in een glijdende schaal naar beneden.

Bovendien was het de afgelopen jaren op de uitverkochte dagen goed te doen qua drukte, op enkele momenten na. En dit jaar is er meer ruimte door het verplaatsen van Klub C naar een extra stuk festivalterrein.

• Leuk
Waarderingen: Chiel, rw83 en Timmetje
Ik denk dat die altijd het festival gaan afsluiten, zij het nu als enige headliner of dubbele headliner opstelling. ze zijn nu eenmaal terug een pak populairder geworden en het moet ook gezegd zijn, de tijd waar dat rock werchter mega headliners had is ook afgelopen door de stadion tours
Zijn altijd uitzonderingen die toch werchter aandoen.
Laat blink maar als 3e laatste spelen. Absolute headliner hoeft niet.

• Leuk
Waarderingen: BeWario
En weet jij dat de verkoop ergens op 85.000 zit dan?
Nope. Maar als Jimmywe toch vrij snel een ticketalert verwacht voor de combitickets, dan zullen er echt geen 70.000 bezoekers per dag zijn. Alhoewel ik eerlijk moet zijn dat ik me erg verheug op the XX, maar dat die niet zo bekend/geliefd zijn, waardoor ik me afvraag hoe de dagtickets van de vrijdag verkopen.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Nope. Maar als Jimmywe toch vrij snel een ticketalert verwacht voor de combitickets, dan zullen er echt geen 70.000 bezoekers per dag zijn. Alhoewel ik eerlijk moet zijn dat ik me erg verheug op the XX, maar dat die niet zo bekend/geliefd zijn, waardoor ik me afvraag hoe de dagtickets van de vrijdag verkopen.
Combi's alleen zijn 68.000, stel dat er slechts de helft van de dagtickets door zouden zijn, zit je nog steeds aan 78.000. Maar gaat sowieso niet zo weinig zijn uiteindelijk 😇

Hoe snel !

Ik ga het eens even goed bekijken/luisteren!
Sinds de bekendmaking luister ik het nogal eens via Spotify, maar phoe de act staat echt schaakmat tussen David Byrne & Moby...
Het zal van de mood afhangen. Of vooral de eerste noten van Moby misschien??

• Leuk
Waarderingen: mattman
1+1=2

Gat in het programma van Werchter.
Olivia Rodrigo doet een verrassingsoptreden op Primavera.
Dus ook bij Werchter?

(ik weet het: totaal ondenkbaar. Maar voor de leuk even fijn om te speculeren)

1+1=2

Gat in het programma van Werchter.
Olivia Rodrigo doet een verrassingsoptreden op Primavera.
Dus ook bij Werchter?

(ik weet het: totaal ondenkbaar. Maar voor de leuk even fijn om te speculeren)
We waren het daarnet ook aan het zeggen. Olivia in de KluB, daar teken ik wel voor 😅

Ik snap echt niet dat mensen gaan roepen 'laat het maar niet uitverkocht zijn'. Niet uitverkocht heeft invloed op het budget van volgend jaar, voor je het weet zit je in een glijdende schaal naar beneden.

Bovendien was het de afgelopen jaren op de uitverkochte dagen goed te doen qua drukte, op enkele momenten na. En dit jaar is er meer ruimte door het verplaatsen van Klub C naar een extra stuk festivalterrein.
Ok nou ik moet het je blijkbaar uitleggen.

Als het niet uitverkocht is en het zo’n 10.000 bezoekers scheelt dan scheelt dat ook in je energie terwijl je op het festival bent.
Een tot de rand toe gevuld festival voelt voor mij (en waarschijnlijk meer mensen dan alleen ik) wat heftig. Zelfde gaat op voor Pinkpop, Lowlands, die in mijn ogen een net te grote maximum capaciteit toekennen aan het terrein.

Dus ja een jaartje 10.000 onder de maximum capaciteit ervaar ik als erg prettig.

Ok nou ik moet het je blijkbaar uitleggen.

Als het niet uitverkocht is en het zo’n 10.000 bezoekers scheelt dan scheelt dat ook in je energie terwijl je op het festival bent.
Een tot de rand toe gevuld festival voelt voor mij (en waarschijnlijk meer mensen dan alleen ik) wat heftig. Zelfde gaat op voor Pinkpop, Lowlands, die in mijn ogen een net te grote maximum capaciteit toekennen aan het terrein.

Dus ja een jaartje 10.000 onder de maximum capaciteit ervaar ik als erg prettig.
Dat is jouw ervaring, prima. Het is niet mijn ervaring.
En financieel heeft het een grote impact. Als we 6.000 combi's missen en 4.000 dagkaarten op donderdag en vrijdag, dan scheelt dat alleen aan tickets al een slordige 2,5 miljoen. Dan hebben we het nog niet eens over gemiste horeca inkomsten.

Ja, ik heb het liever gezellig druk.

Ja, ik heb het liever gezellig druk.
Gezellig druk is heerlijk, maar op RW gaat er soms verder dan dat. Vooral aan het main stage stuk kan het weleens onaangenaam druk worden. Voornaamste pijnpuntje voor een anders machtig fraai festival voor mij.

Dus benieuwd of de uitbreiding merkbaar wat ademruimte toevoegt.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Gezellig druk is heerlijk, maar op RW gaat er soms verder dan dat. Vooral aan het main stage stuk kan het weleens onaangenaam druk worden. Voornaamste pijnpuntje voor een anders machtig fraai festival voor mij.

Dus benieuwd of de uitbreiding merkbaar wat ademruimte toevoegt.
Dat is het ook, als er maar een gezonde balans is tussen het aantal bezoekers en de ruimte.

Users who are viewing this thread