Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Called it :) Maar ergens ook weer niet heel gek natuurlijk haha.
Nee, legacynaam. Maar ook eentje die gewoon Coachella, DTRH, Roskilde doet straks. Had ergens een iets gemixter publiek verwacht qua leeftijd.

Terug van een avondje emo/punk/hardcore in Trix met Shoreline, Ben Quad, Koyo en Arm's Length. Ik moet zeggen dat het een alleraardigste avond was en ik heb enorm genoten van alle vier de bands. Shoreline is een opkomend emopunkbandje uit Münster en lekker fanatiek en energievol. Om in de gaten te blijven houden. Ben Quad had ik mij vooral ook op verheugd omdat ik hun nieuwe album erg goed vind en ze stelden me niet teleur. Prima emo-optreden van deze qua postuur typische Amerikaanse gasten. Daarna Koyo. Ook leuk, maar de zanger was voor mij teveel bezig met het publiek laten jumpen. Als uitsmijter Arm's Length. Ook hun nieuwe album bevalt mij zeer en het optreden deed daar nog een behoorlijke stuiver bovenop. Wat een geweldige gig en wat een energie. Dat kregen ze ook wel van het volop meezingende, jumpende, stagedivende en moshpittende publiek. Grandioos!

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Fluxion
Ja Byrne was geweldig hè. Ik vond het muzikaal serieuze stappen vooruit t.o.v. de vorige keren (voor mij toen RW en in New York). Geluid klonk voller, meer af.

Overweldigende van die eerste keer was er niet. Veel publiek dat Talking Heads nog bewust heeft meegemaakt (gelukzakken). Maar hier zijn toch weer een aantal keer traantjes gevloeid. Geen act die zoveel invloed heeft op mij (nu nog steeds) als Talking Heads.

Gisteren mooie avond gehad bij Jeff Tweedy in de Grote Zaal van TivoliVredenburg. Focus vooral op dat nieuwe 3-dubbel-album en daar staan veel fijne liedjes op. Hij had misschien nog wat meer Wilco-nummers mogen spelen, maar verder was het een prima concert.

• Leuk
Waarderingen: Moi332 en JMWK
Byrne @Vorst.

Ik wil maar één ding uitlichten, nooit gedacht dat we in Vorst zo een loepzuiver geluid konden krijgen als gisteren. Hulde aan de geluidstechnicus.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Ja, schrok enorm van de hoge leeftijd van dit publiek eigenlijk.
In Ziggo Dome (eerste optreden) was het best wel gemixt qua leeftijd (in ieder geval rondom mij). Best veel twintigers en ook kinderen (die waarschijnlijk door papa/mama waren meegenomen).

Byrne @Vorst.

Ik wil maar één ding uitlichten, nooit gedacht dat we in Vorst zo een loepzuiver geluid konden krijgen als gisteren. Hulde aan de geluidstechnicus.
Het geluid was in Amsterdam ook perfect, vanaf de eerste noot van Heaven.

Hadden ze nog leuke foto's van Brussel gemaakt?

Maandag ook voor het eerst David Byrne gezien in de AFAS Live.

Niet zó overrompeld als ik vantevoren had gehoopt/verwacht. Echt een unieke concertbeleving met de briljante vrije choreografie en draagbare instrumenten. Weinig af te dingen op de keuzes van de Talking Heads nummers, prachtige intro met 'Heaven'. 'Houses in Motion' werkelijk schitterend uitgevoerd met die visuals op de schermen. Tijdens 'Strange Overtones' voor het eerst een soort surrealistische scheiding in het publiek op de vloer waar de rechterkant allemaal staat en links (bijna) iedereen bleef zitten. Dat was wel bijzonder om te zien. Byrne is een soort magneet voor je ogen, hij danst mee en weet met zijn mimiek ook nóg meer te overtuigen. Wat een energie zit er nog in, en wat zingt hij goed zeg, ongekend op die leeftijd. Hoogtepunten waren de Paramore-cover 'Hard Times', 'Once In a Lifetime', 'Life During Wartime', 'My Apartment Is My Friend' en persoonlijke favoriet 'Slippery People'.

Niet heel erg fan van die vaste zitplaatsen op de vloer en daarnaast moet dit het meest bejaarde publiek zijn geweest bij een show waar ik was. Alle energie die Byrne had, had dit publiek niet. En de meeste nummers van die laatste plaat zijn ook gewoon niet heel boeiend? Kortom, een fantastisch concert maar (met enige afstand) geen top10 ooit-materiaal wat ik gezien de recensies en de reputatie toch een beetje had verwacht. Een 9, maar in de Barn met meer bewegingsruimte en enthousiast festivalpubliek kan dit niet anders dan een 10 worden.

Dju he, Qua muziek ben ik meer fan van APC en Moby, maar met al deze revieuws begin ik toch te twijfelen om voor Byrne te gaan op werchter 😅

Dju he, Qua muziek ben ik meer fan van APC en Moby, maar met al deze revieuws begin ik toch te twijfelen om voor Byrne te gaan op werchter 😅
heb zowel apc als byrne al gezien
(en tool en pusicfer ook bv) maar als het een clash apc/byrne is wint byrne altijd
barn show x jaar terug was ongezien

Doen. Byrne in The Barn staat echt bij mij (en vele anderen zo lezen we de laatste tijd) in het lijstje beste dingen ooit gezien. Met deze verhalen een heel klein beetje fomo van de afgelopen dagen gehad wel.

• Leuk
Waarderingen: mattman
Het geluid was idd overigens loepzuiver. Niet gedacht dat de man's stem en de instrumenten weer al lopend, dansend werden gespeeld zo helder konden klinken. Deze show staat als een huis. Denk dat dit als headliner voor een festival als BKS ook wel nog had gewerkt denk ik.

• Leuk
Waarderingen: koekroeck
Het geluid was idd overigens loepzuiver. Niet gedacht dat de man's stem en de instrumenten weer al lopend, dansend werden gespeeld zo helder konden klinken. Deze show staat als een huis. Denk dat dit als headliner voor een festival als BKS ook wel nog had gewerkt denk ik.
Ik weet het, qua naam zou het net wat te weinig zijn. Maar als zo een Mumford and Sons kan headlinen op Werchter, waarom zou Byrne dat niet kunnen met zo een show😅

Omdat in onze bubbel M&S niet mega is. Maar voor de doorsnee bezoeker wel.
Ik bedoelde het zo niet. Het gaat mij eerder qua showgehalte, performance, gewoon de act in zijn geheel. Uiteraard is Mumford groot bij de doorsnee bezoeker (radiovriendelijker). Alhoewel, Talking Heads wordt quasi dagelijks gespeeld op radio Willy hehe. Stijn Meuris heeft zich gisteren ook goed geamuseerd😅

• Leuk
Waarderingen: jimmywe
heb zowel apc als byrne al gezien
(en tool en pusicfer ook bv) maar als het een clash apc/byrne is wint byrne altijd
barn show x jaar terug was ongezien
Heb ook beide gezien, die Barn show van Byrne was inderdaad magistraal maar APC was dat net zo goed, de keren dat ik ze zag. Je kan niet echt een foute keuze maken tussen die twee, wat mij betreft. Lekker doen waar je op dat moment het meeste zin in hebt :)

• Geweldig
Waarderingen: BlackwaterPark

Users who are viewing this thread