Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Tribune lijkt me trouwens best een aanrader gezien de visuals. Ben je vast ook wat goedkoper uit.

Werchter is al 8 jaar geleden, toch? Zo'n feest was het niet, mede door de vaste stoelen (en het toch wel best oude publiek) denk ik. Maar richting het einde stond natuurlijk iedereen recht en werd er in ons vak uitvoerig gedanst. Nu wellicht wel meer details meegekregen, wat ook wat waard is. Als ik vanavond weer kon, had ik blind weer een kaart gekocht. Wat een show.
Geen idee door welke kronkel ik 5 jaar zei. Maar klinkt goed, blij dat ik het 2 keer mag meemaken dit jaar dan. Best wel oude publiek ja? Is een ‘legacy’naam maar om één of andere reden had ik hier een relatief jonger publiek aan gekoppeld.

Was er een voorprogramma bij David Byrne? En om hoe laat begon de show en hoe lang duurde de show ongeveer? Kwestie van de reis naar Brussel overmorgen zo goed mogelijk te kunnen plannen :) Heel fijn om alvast de lovende reacties te lezen, al had ik ook niks anders verwacht na het zien van zijn show op Gent Jazz in 2018.

Mijn plan was eigenlijk om Byrne op RW te skippen ten faveure van Moby, omdat ik Byrne al in de zaal zag. Maar nu denk ik dat ik uiteindelijk toch wel in die Barn te vinden zal zijn. Juist om de kans te hebben dit in de meest sfeervolle setting te beleven. Lekker staand, een beetje aan de voorkant (ik zat nu op rij 30, zo’n beetje achter in de zaal).
Ik sta mijn plek wel af in de Barn.
Moby staat ook al een tijd op mijn lijst van artiesten die ik nog wil zien
Blij dat ik gisteren geweest ben
Keuze wordt nu wel makkelijker voor me.
Overigens rij 31 zat ik. Recht voor het podium.

Is ook zo. En oprecht, ik werd zo vrolijk van de show, dat ik me na het eerste kwartier amper meer stoorde aan die boomlange jongen voor me die voortdurend met z’n flapjestelefoon filmde. Dat was me bij veel andere optredens waarschijnlijk niet gelukt.

Je had vanavond trouwens voor een spotprijs naar binnen gekund, waarschijnlijk vanwege het weer. Er stonden tickets voor ca 20€ op TicketSwap.
In Brussel geraak je onder de 100 niet binnen bij David Byrne resale.

Was er een voorprogramma bij David Byrne? En om hoe laat begon de show en hoe lang duurde de show ongeveer? Kwestie van de reis naar Brussel overmorgen zo goed mogelijk te kunnen plannen :) Heel fijn om alvast de lovende reacties te lezen, al had ik ook niks anders verwacht na het zien van zijn show op Gent Jazz in 2018
geen voorprogramma en show van ca 1h 50 minuten

• Leuk
Waarderingen: Sandow
Ik waardeer deze tijden doordeweeks 😅
Ik ook! Ik heb het idee dat zalen er tegenwoordig veel bewuster rekening mee houden. Niet al te lang geleden was het gewoon de norm dat een concert altijd om 23.00 uur klaar was. Hele fijne ontwikkeling dat het doordeweeks ook weleens wat vroeger klaar mag zijn.

• Leuk
Waarderingen: B0G5, elo en AngieH
Talking Heads, de soundtrack van mijn tienerjaren en David Byrne de bijbehorende held. Altijd gehoopt om die muziek nog een keertje live te horen, maar de hoop op een reünie was natuurlijk al lang vervlogen en David speelde lange tijd alleen nieuw materiaal tijdens concerten. Ik heb hem in 1989 nog gezien tijdens de Rei Momo tour in Vredenburg, vrijwel geen Talking Heads materiaal. American Utopia gemist vanwege familieomstandigheden.

Dus wat was het gisteravond memorabel om hem te zien, 73 jaar en wat een topvorm. Hij was ongelofelijk goed bij stem en wat een geweldige muzikanten en zangers heeft hij meegenomen. De hele show was van a tot z tot in de puntjes verzorgd met een fijne afwisseling tussen de klassiekers en nieuw materiaal. Vanaf het eerste nummer was het geluid geweldig en de visuals oogstrelend.
Het zal David niet overkomen dat hij 'Hello Rotterdam' roept. Zo geweldig, ze hadden een fotocollage gemaakt van Amsterdam met een aantal clichés (klompen), maar ook een aantal grappige details zoals de Mystery Parcel Store. Alles toegelicht door David.
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand de zaal is uitgelopen zonder een gelukzalige glimlach en een verwarmd hart. In de woorden van David Byrne: vriendelijk zijn is de nieuwe punk.

Talking Heads, de soundtrack van mijn tienerjaren en David Byrne de bijbehorende held. Altijd gehoopt om die muziek nog een keertje live te horen, maar de hoop op een reünie was natuurlijk al lang vervlogen en David speelde lange tijd alleen nieuw materiaal tijdens concerten. Ik heb hem in 1989 nog gezien tijdens de Rei Momo tour in Vredenburg, vrijwel geen Talking Heads materiaal. American Utopia gemist vanwege familieomstandigheden.

Dus wat was het gisteravond memorabel om hem te zien, 73 jaar en wat een topvorm. Hij was ongelofelijk goed bij stem en wat een geweldige muzikanten en zangers heeft hij meegenomen. De hele show was van a tot z tot in de puntjes verzorgd met een fijne afwisseling tussen de klassiekers en nieuw materiaal. Vanaf het eerste nummer was het geluid geweldig en de visuals oogstrelend.
Het zal David niet overkomen dat hij 'Hello Rotterdam' roept. Zo geweldig, ze hadden een fotocollage gemaakt van Amsterdam met een aantal clichés (klompen), maar ook een aantal grappige details zoals de Mystery Parcel Store. Alles toegelicht door David.
Ik kan me niet voorstellen dat er iemand de zaal is uitgelopen zonder een gelukzalige glimlach en een verwarmd hart. In de woorden van David Byrne: vriendelijk zijn is de nieuwe punk.
Wat een mooie slogan, dat laatste 😄

Genoten van David Byrne! En bedankt aan degene op dit forum die zei dat de American Utopia tour vanaf het balkon perfect te volgen was. Dat was nu weer het geval, eerste rij balkon in het midden was een topplek om alle visuals mee te krijgen!

Ik vermoed dat het vandaag wel lastiger gaat worden om goedkope tickets op de kop te tikken, met die lovende recensies in o.a. Parool.

Na jullie reviews heb ik nóg meer zin in vanavond, heb een mooi plekje op de eerste rij, tribune.
Zou inderdaad wel fijn zijn om op tijd de trein naar het Zuiden terug te pakken met een big smile op m'n gezicht 😄

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ik was zelf niet bij David Byrne, maar bij een memorabele avond in de Tivoli bij Blonde Redhead. Sowieso natuurlijk al een van de beste dreampop/rockbands die er is, maar het werd een vrij historisch concert, gezien Blonde Redhead voor het allereerst ooit hun populairste hit For the Damaged Coda speelde (een beetje de Creep van Blonde Redhead), maar gezien ze het binnenkort met een orkest gaan spelen wilde ze het gisteravond alvast een x'tje spelen. Dat ging volgens de zangeres de 1e x ook niet helemaal goed, dus speelden ze hem nog een keer. De Rick and Morty fans zullen het nummer vast kennen. Heel vet!

Ik was zelf niet bij David Byrne, maar bij een memorabele avond in de Tivoli bij Blonde Redhead. Sowieso natuurlijk al een van de beste dreampop/rockbands die er is, maar het werd een vrij historisch concert, gezien Blonde Redhead voor het allereerst ooit hun populairste hit For the Damaged Coda speelde (een beetje de Creep van Blonde Redhead), maar gezien ze het binnenkort met een orkest gaan spelen wilde ze het gisteravond alvast een x'tje spelen. Dat ging volgens de zangeres de 1e x ook niet helemaal goed, dus speelden ze hem nog een keer. De Rick and Morty fans zullen het nummer vast kennen. Heel vet!
Daar was ik ook nog benieuwd naar. Wat vet dat ze Coda 2 keer hebben gespeeld! Lucky you 😄

Oor is positief, maar met wel veel kanttekeningen zie ik.

Users who are viewing this thread