Ik ben naar … geweest en het was …

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ron
  • Startdatum Startdatum
Eerlijk, deze Life During Wartime deed niet veel onder voor de Stop Making Sense-versie. Wat een energie!
En dat met een zaal die toch best moeilijk los kwam. Dit gaat op een festival zó hard knallen. Zonder al te veel spoilers: ik vond het misschien wel beter dan op Werchter 5 jaar terug, qua arrangementen en zeker qua visuals. Vrij impressive hoe goed Byrne nog bij stem is op zijn leeftijd ook.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en rlf
David Byrne in de AFAS. Dat wordt de show van de zomer op Werchter hè. Wat een icoon.

Het was briljant. Maar wat is zitten toch kut, ook al sta je af en toe.

Hoeveel moeite ik overigens soms op plaat heb met Byrnes stem: het was echt enorm sterk. Daar kunnen veel optredende oudjes een puntje aan zuigen.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Het was briljant. Maar wat is zitten toch kut, ook al sta je af en toe.
In deze opstelling ook geen mega fan van nee. Het brengt toch ongemak mee. Hadden de eigenlijk beter één groot concert in de Ziggo kunnen doen. Dan verdeel je zitten en staan toch beter. Enfin, het mag de pret niet drukken he. Dit was 10 uit 10.

David Byrne in de AFAS. Dat wordt de show van de zomer op Werchter hè. Wat een icoon.
En DTRH, natuurlijk. Maar zin in volgende week, uiteraard. Hopelijk net zo’n feest als op RW 5 jaar geleden. Kan me voorstellen dat er van zitten weinig in huis kwam?

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: elo
Enfin, het mag de pret niet drukken he.

Is ook zo. En oprecht, ik werd zo vrolijk van de show, dat ik me na het eerste kwartier amper meer stoorde aan die boomlange jongen voor me die voortdurend met z’n flapjestelefoon filmde. Dat was me bij veel andere optredens waarschijnlijk niet gelukt.

Je had vanavond trouwens voor een spotprijs naar binnen gekund, waarschijnlijk vanwege het weer. Er stonden tickets voor ca 20€ op TicketSwap.

Is ook zo. En oprecht, ik werd zo vrolijk van de show, dat ik me na het eerste kwartier amper meer stoorde aan die boomlange jongen voor me die voortdurend met z’n flapjestelefoon filmde. Dat was me bij veel andere optredens waarschijnlijk niet gelukt.

Je had vanavond trouwens voor een spotprijs naar binnen gekund, waarschijnlijk vanwege het weer. Er stonden tickets voor ca 20€ op TicketSwap.
Dat laatste zag ik! Bizar. Misschien morgenavond een spontaan tripje (maar zal idd aan de sneeuw hebben gelegen)

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5
Dat laatste zag ik! Bizar. Misschien morgenavond een spontaan tripje.

Zeker doen! Ik ben het zelf misschien ook van plan. Dan ga ik gewoon heerlijk met een biertje achteraan de bovenste tribune rondhangen en een beetje dansen.

• Geweldig
Waarderingen: AngieH
Ik had sowieso al wat napret gepland: van de week Stop Making Sense weer eens meepakken in de Omniversum Dome.👌

Tip als je in de buurt van Den Haag woont: je kunt daar alles gratis zien met een vriendenloterij pas. Ik pak in de Dome regelmatig concertfilms of docu’s mee, de enige reden dat ik die pas heb.

Op dit moment draaien bijvoorbeeld: Paul McCartney, Man on the Run & de docu’s over Aurora en de Jeugd van Tegenwoordig. En Dark Side of the Moon speelt altijd wel een aantal keer per maand, erg fijn met die prachtige visuals erbij. Drie kwartier heerlijk trippen.

• Leuk
Waarderingen: AngieH
Ik had sowieso al wat napret gepland: van de week Stop Making Sense weer eens meepakken in de Omniversum Dome.👌

Tip als je in de buurt van Den Haag woont: gratis met een vriendenloterij pas. Ik pak in de Dome regelmatig concertfilms of docu’s mee. Op dit moment draaien bijvoorbeeld: Paul McCartney, Man on the Run & de docu’s over Aurora en de Jeugd van Tegenwoordig. En Dark Side of the Moon speelt altijd wel een aantal keer per maand, erg fijn met die prachtige visuals erbij. Drie kwartier heerlijk trippen.
Goede tip! Daar ben ik nog nooit geweest. Stop making sense toevallig enkele jaren terug in Louis Hartlooper gezien maar ga die docu over Aurora eens checken.

David Byrne en zijn band waren echt next level, muzikaal superstrak, energiek en gewoon genieten van begin tot eind. En die visuals zijn ook vet gedaan.

Dikke aanrader dus voor iedereen die naar DTRH of RW gaat: ga dit checken als je de kans hebt. Je gaat er geen spijt van krijgen.

David Byrne was inderdaad top.
2018 was voor mijn gevoel beter, maar dat zal te maken hebben gehad dat ik toen vrij vooraan stond en ik compleet werd verrast door het optreden. Dat verrassingseffect was er nu niet. Visuals waren te gek en mooi gedaan.

Was nog bang voor een lange terugreis. Groningen gewoon in 1.45 uur gedaan.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel, Nizjni en JP5
En DTRH, natuurlijk. Maar zin in volgende week, uiteraard. Hopelijk net zo’n feest als op RW 5 jaar geleden. Kan me voorstellen dat er van zitten weinig in huis kwam?
Werchter is al 8 jaar geleden, toch? Zo'n feest was het niet, mede door de vaste stoelen (en het toch wel best oude publiek) denk ik. Maar richting het einde stond natuurlijk iedereen recht en werd er in ons vak uitvoerig gedanst. Nu wellicht wel meer details meegekregen, wat ook wat waard is. Als ik vanavond weer kon, had ik blind weer een kaart gekocht. Wat een show.

• Leuk
Ik moest helaas verstek laten gaan vanwege het weer, maar goed om te lezen dat het goed was.
De keuze was makkelijker omdat ik op DTRH op de herkansing kan.

Dat laatste heb ik dan weer niet gezien. Zal wel al rond 18:00 zijn geweest dan? Ik heb nog aardig gekeken op TM en TS, maar van wat ik zag, kwam de prijs vrijwel niet onder de 80 euro. Dus niet toegehapt en als ik dit allemaal zo lees, baal ik daar toch van. Ook omdat ik 'm deze zomer waarschijnlijk niet ga zien.

• Leuk
Waarderingen: Lion
Dat laatste heb ik dan weer niet gezien. Zal wel al rond 18:00 zijn geweest dan? Ik heb nog aardig gekeken op TM en TS, maar van wat ik zag, kwam de prijs vrijwel niet onder de 80 euro. Dus niet toegehapt en als ik dit allemaal zo lees, baal ik daar toch van. Ook omdat ik 'm deze zomer waarschijnlijk niet ga zien.
Vanaf een uurtje van tevoren in ieder geval meerdere tickets rond de 22 euro gezien (ook nog op goede rijen vooraan)

David Byrne en zijn band waren echt next level, muzikaal superstrak, energiek en gewoon genieten van begin tot eind. En die visuals zijn ook vet gedaan.

Dikke aanrader dus voor iedereen die naar DTRH of RW gaat: ga dit checken als je de kans hebt. Je gaat er geen spijt van krijgen.
Ik denk dat ik jullie tips maar ga aannemen voor RW. Die zondagavond is één grote clusterf*ck aan must sees maar heb nog steeds spijt van het feit dat ik meneer David in 2018 geskipt heb. Nu ik A Perfect Circle ook los ga zien in 013 moet het hopelijk met minimale pijn in mijn schema passen!

Vanaf een uurtje van tevoren in ieder geval meerdere tickets rond de 22 euro gezien (ook nog op goede rijen vooraan)
Haha, ja, maar je moet ook nog in de Bijlmer zien te komen. Kan best een vervelende gok worden om op de bonnefooi te gaan.

Nu ik A Perfect Circle ook los ga zien in 013 moet het hopelijk met minimale pijn in mijn schema passen!
Mijn plan was eigenlijk om Byrne op RW te skippen ten faveure van Moby, omdat ik Byrne al in de zaal zag. Maar nu denk ik dat ik uiteindelijk toch wel in die Barn te vinden zal zijn. Juist om de kans te hebben dit in de meest sfeervolle setting te beleven. Lekker staand, een beetje aan de voorkant (ik zat nu op rij 30, zo’n beetje achter in de zaal).

• Leuk
Haha, ja, maar je moet ook nog in de Bijlmer zien te komen. Kan best een vervelende gok worden om op de bonnefooi te gaan.
Ik neem die gok wel eens, met als backup de naastliggende Pathé. Maar dat moet natuurlijk wel voor je te bereizen zijn. Ik doe er ca 50 min met auto/OV over en vind dat persoonlijk best doable.

• Leuk
Waarderingen: AngieH en wenteldave

Users who are viewing this thread