Graspop Metal Meeting 2026

Rockbeer en power metal? 🤯
Die stond dan weer niet in mijn lijstje van mooie combinaties.. 😂
Ik snap hem zelf ook niet helemaal. Heb ze inmiddels ook al 5+ keren gezien dus ik kan ook niet zeggen dat het een vergissing is tijdens het inluisteren. Ik heb ook nog nooit een support act (of de hoofdact) kunnen waarderen bij Sonata Arctica 😂

Letter to Dana, Shy, Replica, FullMoon, Tallulah, As If The World Wasn’t Ending, Closer to an Animal, White Pearl Black Oceans pt 2, On The Faultline. Stuk voor stuk prachtige nummers.

• Leuk
  • On fire
Waarderingen: MetalLimbo en Joslittel
Ja en dat is toch hartstikke raar? Naar mijn mening een van de beste bands in het genre en draaien al jaren mee. Power metal zit best weer in de lift en dan verwacht je dat zij hier ook van mee zouden profiteren meer helaas.

Het is raar dat ze niet naar grotere zalen lijken te gaan, maar vind het verder niet vreemd dat Beast in Black wel in grotere zalen speelt en dat ze dus Sonata meenemen als special guest. Even objectief gezien natuurlijk he, want ik snap ook wel dat ik hier de enige ga zijn die BiB in grote zalen niet vreemd vind (even overdreven gezien).

Ik snap hem zelf ook niet helemaal. Heb ze inmiddels ook al 5+ keren gezien dus ik kan ook niet zeggen dat het een vergissing is tijdens het inluisteren. Ik heb ook nog nooit een support act (of de hoofdact) kunnen waarderen bij Sonata Arctica 😂

Letter to Dana, Shy, Replica, FullMoon, Tallulah, As If The World Wasn’t Ending, Closer to an Animal, White Pearl Black Oceans pt 2, On The Faultline. Stuk voor stuk prachtige nummers.

Je lijkt niks van het album Pariah's Child te noemen, is dat toeval? Is hier in huize Koekdoos hét Sonata album.

Het is raar dat ze niet naar grotere zalen lijken te gaan, maar vind het verder niet vreemd dat Beast in Black wel in grotere zalen speelt en dat ze dus Sonata meenemen als special guest. Even objectief gezien natuurlijk he, want ik snap ook wel dat ik hier de enige ga zijn die BiB in grote zalen niet vreemd vind (even overdreven gezien).
Nou. Ik vind dat dus wel raar. En er is ook weinig objectiefs aan denk ik? Als ik naar beide bands luister dan hoor ik één band met getalenteerde vakmannen, inhoudelijke teksten en een legacy van een paar decennia. En een band met enorme crincy nummers met een verschrikkelijke zanger. Ik vind het erg jammerlijk om te zien dat er niet meer waardering is voor Sonata.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Nou. Ik vind dat dus wel raar. En er is ook weinig objectiefs aan denk ik? Als ik naar beide bands luister dan hoor ik één band met getalenteerde vakmannen, inhoudelijke teksten en een legacy van een paar decennia. En een band met enorme crincy nummers met een verschrikkelijke zanger. Ik vind het erg jammerlijk om te zien dat er niet meer waardering is voor Sonata.

Blijkbaar zijn er genoeg mensen die Beast in Black wel iets vinden, dan is het logisch dat ze in grotere zalen gaan spelen. Dat sluit niet uit dat het vreemd en jammer is dat Sonata niet ook profiteert van de stijgende populariteit van powermetal. Sluit ook niet uit dat er genoeg mensen zijn die BiB net als jou verschrikkelijk vinden uiteraard.

• Leuk
Waarderingen: RubenJS

Je lijkt niks van het album Pariah's Child te noemen, is dat toeval? Is hier in huize Koekdoos hét Sonata album.
Dat is denk ik wel toeval ja. Vooral The Wolves Die Young had ik ook in dit lijstje kunnen opnoemen. Moet ook wel aangeven dat ik dit album mogelijk nog nooit volledig heb opgezet 🤔 Daar gaat morgen wel verandering in komen als ik weer een thuiswerkdag heb 😄

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Nieuwe van Black Label Society is er wel één om vingers, duimen en een gans lichaam bij af te likken.
Het is niet vaak voorgekomen dat ik meteen fan ben na één luisterbeurt, maar bij deze zeker het geval.

Enjoy: Name In Blood

Die hele EP is vet!

Gister ook de nieuwe Alter Bridge geluisterd. Niet alles is m'n ding, maar er staan een paar hele toffe dingen op. Vooral het laatste nummer Slave To Master is echt een pareltje.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh
Sonata speelt zelf niet in de grootste zalen, laatste keer de kleine zaal van de 013, terwijl BiB de grote zaal speelt.
Laatste keer dat ik ze zag was vorig jaar Wacken, waren ze opener van de mainstage om 12.30u. Stond wel vol, maar niet enorm vol. Beast in Black 2.5u later stond echt vele malen voller.

• Leuk
Waarderingen: Koekdoos
Laatste keer dat ik ze zag was vorig jaar Wacken, waren ze opener van de mainstage om 12.30u. Stond wel vol, maar niet enorm vol. Beast in Black 2.5u later stond echt vele malen voller.

En dus ook objectief gezien logisch dat ze op deze manier op tour gaan. En inderdaad jammer dat Sonata niet ook wat wint aan populariteit.

Ik was "vroeger" een enorme powermetal liefhebber waaronder ook ZEKER Sonata Arctica, binnen de power metal misschien wel mijn tweede favoriete band (Helloween met stip op 1, daar kun je niet omheen). Sonata Arctica lijkt niet te profiteren van de power metal opleving terwijl de huidige populaire bands wat mij betreft veel te veel leunen op het gimmick element van power metal. Ga ze zeker checken!

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
En dus ook objectief gezien logisch dat ze op deze manier op tour gaan. En inderdaad jammer dat Sonata niet ook wat wint aan populariteit.
Ja in mijn ogen zijn ze wel echt een van de grotere en bekendste namen binnen het genre. Maar I guess dat ik dat fout had. Ik was op Wacken heel confused toen ik aan m'n ontbijtje zat en ik de melding kreeg dat ze binnen 15 minuten begonnen te spelen gezien ik ze echt later had ingeschat :ROFLMAO:

Nieuwe van Black Label Society is er wel één om vingers, duimen en een gans lichaam bij af te likken.
Het is niet vaak voorgekomen dat ik meteen fan ben na één luisterbeurt, maar bij deze zeker het geval.

Enjoy: Name In Blood

Gaaf! Ik vond Lord Humungus al top!
Wordt weer genieten in Dessel🥳

• 100
heb even een vraag, iedereen kent het meeste van de Main Stages al en de afgelopen jaren heb ik door inluisteren veel ontdekt,....
MAAR !!!

Meer heb ik ontdekt door te her luisteren van tips van jullie allemaal. Ik wil voor de nieuwe en de oude iets voorstellen
Wat als we per dag nu 1 of 2 must sees aandragen per (NOT mainstage) dus van de Marquee , de Jup en de Dome

Denk dat we elkaar daar veel mee kunnen helpen (vaak luister je wel eens de verkeerde nummers in)

Top 5 in willekeurige volgorde:

Harakiri For The Sky
Gaerea
Solstafir
Letlive (al is het maar voor de nostalgie)

Tevens ook heel wat andere groepen waar ik naar uitkijk, maar die ik eerst nog grondiger moet inluisteren, zoals een Old Man's Child, Asmovel, Kanonenfieber of Wolves in the Throne Room.

En dan zijn er uiteraard nog bands waar ik zeker zal staan (Breaking Benjamin, BMTH, Kublai Khan, A Day To Remember) ... Ik begin meer en meer uit te kijken naar deze editie!

• Leuk
heb even een vraag, iedereen kent het meeste van de Main Stages al en de afgelopen jaren heb ik door inluisteren veel ontdekt,....
MAAR !!!

Meer heb ik ontdekt door te her luisteren van tips van jullie allemaal. Ik wil voor de nieuwe en de oude iets voorstellen
Wat als we per dag nu 1 of 2 must sees aandragen per (NOT mainstage) dus van de Marquee , de Jup en de Dome

Denk dat we elkaar daar veel mee kunnen helpen (vaak luister je wel eens de verkeerde nummers in)
Ik heb nog een hoop in te luisteren, maar dat zou voor mij zijn:

DO: Sleep Theory & Thrown. Snot lijkt me live ook wel gekkenhuis
VR: Thornhill & Guilt Trip en We Came As Romans
ZA: nog geen echte must see's, denk ook dat ik alleen tijdens Babymetal niet aan de main sta en misschien aan het begin van de dag
ZO: The Plot In You en in mindere mate Decapicated, Rain City Drive en Periphery

moonspell (zaterdag)is voor mij ook wel een ontdekking, had van mij de marquee wel mogen afsluiten.
ben nu bang dat die gaan clashen met queensryche (must see).
luister nu naar extinct . nog andere album aanraders van moonspell ?

1. Something's got to give: Breaking Benjamin eindelijk! En hopen dat ze Firefly niet vergeten.
  2. Something's got to give: Twisted Sister, want dat wordt een zatte schreeuwboel.
  3. Something's got to give now: Bloodywood is zo chaotisch dat het leuk is.
  4. LET THE BODIES HIT THE FLOOR! Drowning Pool
  5. Bark zijn locals die wel steun kunnen gebruiken, wss te hard voor mij, maar go hard or go home.

1. Something's got to give: Breaking Benjamin eindelijk! En hopen dat ze Firefly niet vergeten.
  2. Something's got to give: Twisted Sister, want dat wordt een zatte schreeuwboel.
  3. Something's got to give now: Bloodywood is zo chaotisch dat het leuk is.
  4. LET THE BODIES HIT THE FLOOR! Drowning Pool
  5. Bark zijn locals die wel steun kunnen gebruiken, wss te hard voor mij, maar go hard or go home.
I see what you did there!

• Leuk
Waarderingen: TNFke
Ik noem gewoon alle bands die ik nog nooit gezien heb en daarom eigenlijk het hardst naar uitkijk. Bepalen wie nummer is enzo is echt onmogelijk voor mij

* Distant (keihard verward met Mental Cruelty waardoor ik daar veel naar geluisterd heb en intussen ze heel graag live zou willen zien)

* Guilt Trip (Staan al lang op mijn must see lijstje)

* Death To All (de laatste tijd veel meegereden met een kameraad die heel vaak cd's van death opzet in de wagen, waardoor ik deze band eigenlijk onlangs ontdekt heb. Al vind ik enkel de eerste twee albums goed. Misschien daarom dat ik vroeger nooit in die band ben geraakt, omdat ik steeds de foute nummers luisterde. Hopelijk spelen ze van die twee eerste albums veel)

* Rivers Of Nihil (Ontdekt dankzij Graspop)

* Foreigner (eindelijk deze band eens live zien! Waarschijnlijk de eerste en laatste keer ooit)

* Cavalera A.D. (Wel Sepultura en een andere vorm (op de duur kan ik er echt niet meer aan uit) op de Jupiler Stage in ik denk 2024 wel al gezien, maar deze vorm nog niet geloof ik)

*Kanonenfieber (Vind ik gewoon een leuke band)

* Drowning Pool (Niet veel over te zeggen)

Users who are viewing this thread