Graspop Metal Meeting 2026

World tour die begint in de VS in Juli, maar wel gevaarlijk voor Graspop 2027 idd
Dat zag ik. Maar stel je voor dat ze een Machine Headje doen.

Maar persoonlijk denk ik dat de geruchten over TS verkeerd geïnterpreteerd zijn. Dee heeft de tour juist opgezet omdat hij wakker was geschud door een "health scare" Al wordt nergens uit de doeken gedaan wat dat dan precies in zou houden

Dat zou nog eens een invaller zijn🎉
I think Twisted Sister surely is one of the best paid bands of the lineup even thoguh they headline North Stage, so in case they cancel the tour there must be budget for Gojira or convincing A Perfect Circle to play 4 straight days.

• Leuk
Waarderingen: Piebe71
Mijn top 5 waar ik meest naar uitzie op dit moment:
1. Bring Me The Horizon
2. Twisted Sister
3. Kanonenfieber
4. Faetooth
5. Future Palace

BMTH twee jaar geleden gezien. Ondertussen al twee jaar zowat mijn meest beluisterde band, dus ik verwacht er dit jaar nog veel meer te kunnen van genieten.
Met Twisted Sister één van de beste optredens ooit gezien op Graspop, en is lang geleden dat ze er waren.
Kanonenfieber nog nooit gezien, maar hun muziek en hun liveshows spreken me bijzonder aan.
Faetooth: bijzonder aangename ontdekking. Is echt zowat perfect mijn genre.
Future Palace hopelijk zelfde soort ervaring als Frayle vorig jaar op Alcatraz en Skynd op Graspop twee jaar geleden, magische optredens.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Jimmeh07 en RubenJS
I think Twisted Sister surely is one of the best paid bands of the lineup even thoguh they headline North Stage, so in case they cancel the tour there must be budget for Gojira or convincing A Perfect Circle to play 4 straight days.
Waarom denk je dat dan? Aangezien ze op de meeste festivals veel lagere posities innemen heb ik eerder de indruk dat het de goedkoopste headliner is van deze editie.

• Leuk
Waarderingen: El_Leipo
Waarom denk je dat dan? Aangezien ze op de meeste festivals veel lagere posities innemen heb ik eerder de indruk dat het de goedkoopste headliner is van deze editie.
To be fair, van de headliners dit jaar zou het best kunnen kloppen. Het zijn niet de grootste namen die er dit jaar staan. Ze zouden zo best een van de duurste namen dit jaar kunnen zijn. Misschien dat BMTH op dit moment meer vraagt, maar Offspring, Volbeat, Limp Bizkit, Bad Omens zullen niet de duurste namen zijn. Sabaton misschien met de productie en Def Leppard zal ook aan de wat prijzigere kant zijn.

(* = nooit eerder gezien)
  1. Sabaton :cool:🤘
  2. Volbeat
  3. The Offspring (als headliner*, heel benieuwd)
  4. Wind Rose
  5. Primal Fear*
Honourable Mentions:
  • Battle Beast (met nieuwe zangeres*)
  • Breaking Benjamin*
  • Def Leppard
  • Faetooth*
  • Gaerea
  • Kanonenfieber
  • Old Man's Child*
  • Oranssi Pazuzu*
  • Orden Ogan
  • Queensrÿche
  • Sonata Arctica
  • The Gathering (met Anneke*)
  • Twisted Sister*
Zware focus op hardrock/power/glam dus voor mij dit jaar, relatief weinig extreem voor de verandering.. 💁‍♂️

Laatst bewerkt:
Poging tot een top 5.

1. The Offspring als headliner
2. Septicflesh*
3. The Gathering (nog een keer)
4. Primal Fear*
5. Twisted Sister*

* nooit gezien

Ik merk dat er dit jaar voor mij niet echte must haves tussen zitten. Dus ben lekker flexibel.
Dus verwacht geen clashes dit jaar al moet er wel een keus gemaakt worden tussen Anthrax en Limp bizkit(rara wat doet de groep).

• Leuk
Waarderingen: Piebe71 en won666
Op dit moment zou ik zeggen:

1. Cavalera met de Chaos A.D. set
2. Anthrax. Echt lang geleden.
3. The Gathering. Zie hierboven.
4. Gaerea. Nog niet gezien.
5. The Offspring. Headline set in het donker. Heel benieuwd

Maar morgen kan de top 5 er wel iets anders uitzien. En 2 en 3 zijn eigenlijk uitwisselbaar met elkaar.

Maar ook heel benieuwd naar:
- Kadaver
- Uncle Acid and the Dead beats
- Asomvel
- Return to Dust
- Guilt Trip
Allemaal nog niet eerder gezien.

Normaal niet op de Desselse weide (t.v.v. Alcatraz), maar even aanrader: Rivers Of Nihil zijn echt een must see voor iedere metalhead. Ik kende ze tot deze zomer niet, maar wat een kwaliteit op het podium.
Daarnaast (hier ben ik weer) verwacht/hoop ik dat Trivium indruk kan maken. De zanger klinkt beter dan ooit, de nieuwe EP is imo zeer sterk. Helaas al te veel shows met slecht geluid gezien. Laat ze een mix à la Gojira/Machine Head hebben, en ze zijn zeker klaar voor die subspots.

1. Feuerschwanz
2. Sonata Arctica
3. Sabaton
4. Alice Cooper
5. +1 act

+1 act staat er drie keer op, zal vast wat leuks zijn gezien het drie keer MainStage opener oid gaat zijn.

Sonata speelt zelf niet in de grootste zalen, laatste keer de kleine zaal van de 013, terwijl BiB de grote zaal speelt.
Ja en dat is toch hartstikke raar? Naar mijn mening een van de beste bands in het genre en draaien al jaren mee. Power metal zit best weer in de lift en dan verwacht je dat zij hier ook van mee zouden profiteren meer helaas.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Users who are viewing this thread