Werchter Parklife 2026

Ik snap je redenering maar ik weet niet als ik er helemaal mee akkoord ga, ik ben het met je eens dat linkin park waarschijnlijk die weide op zijn eentje kan uitverkopen. Maar Graspop heeft 130+ bands en park life heeft er 6. Waarom zwangere Guy plaatsen als je 1 metalband in de plaats kan zetten? Dat gaat Graspop echt niet voelen. En dan dat voorprogramma kan je enigzins verantwoorden omdat die waarschijnlijk voordelig zullen geweest zijn. Maar wederom daar, livenation heeft de kracht om te zeggen, we plaatsen die niet. En dan nog kom je in een situatie waar je dan hoogstens 5 bands bookt die in het vaarwater van Graspop zitten. Misschien Cru maar ik denk dat Graspop met 5 bands minder ook wel nog zal draaien. Het vergrijp dat de meeste mensen hebben is niet dat er geen grote subs zijn, dat mochten heus een sons of dergelijke zijn. Het is het feit dat ze qua genre totaal niet passen.

Heb het al aangehaald maar was de affiche
Linkin park
Papa Roach
Pod
Against the current
Drowning pool
Sons

Geweest of iets in die lijn dan was het sentiment helemaal anders en was die line-up waarschijnlijk zelfs goedkoper dan die van nu. En Graspop ging er ook niet minder kaarten door verkocht hebben.
Er zijn ontzettend veel Linkin Park liefhebbers die ook van rap/hiphop houden. Daarnaast een grote hoeveelheid rockliefhebbers. En nog een deel die alleen jaren '90/'00 acts kunnen waarderen.

• Leuk
Waarderingen: Christiaan en Timmetje
Is wel een feit dat de rock/metalliefhebber standaard wel wat feller is in hun kritiek op bepaalde keuzes. Toen ik de line up deze ochtend zag, dacht ik direct: "oh ow".
Speciaal zelfs eerste persbericht gaan opzoeken.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
En ik maar met jaloerse ogen naar die Clipse boeking kijken.
Werchter die zulke pareltjes wegstopt op hun dagevents, dat is ook iets wat we vaker mee maken. Vaak heeft dat te maken met planning en dergelijke (waar wij niks van weten natuurlijk). Denk maar aan Lana Del Rey voor Bruce, The Smile op TW Classic...

• Leuk
Waarderingen: ChrisV, JP5 en mattman
Is wel een feit dat de rock/metalliefhebber standaard wel wat feller is in hun kritiek op bepaalde keuzes. Toen ik de line up deze ochtend zag, dacht ik direct: "oh ow".
Blijf me verbazen in hoe veel rock/metalband ook alléén maar dat genre muziek lijken te smaken. Los van deze discussie ook.

Werchter die zulke pareltjes wegstopt op hun dagevents, dat is ook iets wat we vaker mee maken. Vaak heeft dat te maken met planning en dergelijke (waar wij niks van weten natuurlijk). Denk maar aan Lana Del Rey voor Bruce, The Smile op TW Classic...
De prijs van te veel events te moeten cateren.

Ja, dat persbericht is echt kwalijk. Nogmaals, ik kan de keuzes in programmering wel begrijpen, maar zou er zelf niet voor kiezen als organisator. Zeker als 2 acts beter op hun plek zijn op Les Ardentes/Dour.

Ja, dat persbericht is echt kwalijk. Nogmaals, ik kan de keuzes in programmering wel begrijpen, maar zou er zelf niet voor kiezen als organisator. Zeker als 2 acts beter op hun plek zijn op Les Ardentes/Dour.
De zwangere heeft natuurlijk niks te zoeken op die festivals ;-).

Juist wel toch? Die heeft er al een aantal jaren niet gestaan. Clipse zou daar ook niet misstaan uiteraard, hoewel dat ook een paar RW gangers zal smaken.
Vlaamstalige artiest op grote franstalige festivals, ik weet het niet. Ik vond bv Les Ardentes nu niet het soort publiek dat op ZG zit te wachten.

Vlaamstalige artiest op grote franstalige festivals, ik weet het niet. Ik vond bv Les Ardentes nu niet het soort publiek dat op ZG zit te wachten.
Bij Les Ardentes, hoewel dichterbij de NL taalgrens, zie je juist daar in de programmering meer de voorkeur voor Frans- Spaans- en Engelstalig.
Dour lijkt me wel iets meer internationaal te zijn en te programmeren. Daar zie ik een show van hem wel werken.

Diezelfde bemerking kan je ook wel maken als het linkin park/papa Roach publiek op zwangere Guy zit te wachten. Beetje zoals de la Soul op Werchter, voor het juiste publiek werkt dit maar op die moment was het gewoon triestig om een weide te zien die er niet om geeft. En ik vrees hetzelfde voor clipse al zullen die dat wel gewend zijn om een hele tour met linkin park een apatisch publiek te zien.

• Leuk
Waarderingen: jonasvh en Joslittel
Kom op Tim. Waarom blijf je dit zo verdedigen? Over die twee voorprogramma's kan ik heen stappen maar als die andere twee namen nog geen eens in de buurt komen van de belofte die gedaan werd kan je toch niet zeggen dat het best netjes is? Dat is het niet. En er tourt de komende zomer écht meer dan genoeg om hier wel een mooi affiche van te maken. Graspop was er echt niet slechter van geworden om een P.O.D. te missen.
Precies, of wat dacht je van:
  • Ankor
  • Blackgold
  • Bloodywood
  • Bush
  • Drowning Pool
  • Ego Kill Talent
  • Fleddy Melculy
  • Future Palace
  • Hollywood Undead
  • Lakeview
  • Life Of Agony
  • Magnolia Park
  • Mouth Culture
  • Rain City Drive
  • Return To Dust
  • Scowl
  • Set It Off
  • Slay Squad
  • Sleep Theory
  • Snot
  • Static-X
  • The Funeral Portrait
  • The Pretty Wild
  • Three Days Grace
  • Tom Morello
  • TX2
  • Wargasm
  • iedere andere willekeurige metalcore/hardcore/punk/hardrock band
Die hadden toch stuk voor stuk veel beter erbij gepast?
Dan gooi je er op GMM nog een of enkele death/black/doom/sludge/post/prog/folk/power/symphonic bandjes bij, win-win. 💁‍♂️

Verder tourt er ook nog o.a.:
  • Cypress Hill
  • Dog Eat Dog
  • Halestorm
  • Ho99o9
  • Suicidal Tendencies
Plak er dan nog een local hero als Mantah of Bizkit Park aan vast en je hebt een dag die iedere nu-metal, alt rock/metal, 90s/00s fan nog jaren zal heugen.

Dit is gewoon... tja... 🫤🙄🤦‍♂️

Je kan natuurlijk ook op een main stage spelen met potentieel 50000 man voor u. Dat trekt ook altijd wel aan bij de agents van zo’n band.

Ik benadruk: potentieel.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje en Mark's Kal

Users who are viewing this thread