Graspop Metal Meeting 2026

Meeste metal festivals rond graspop hebben hun grote namen al, dus de kans dat het iets als ghost gaat worden die nog hele tour moet aankondigen is onwaarschijnlijk. Mogelijk toch eerder iets als machinehead of behemoth vorige jaren, een iets "kleinere" naam dat we niet gaan zien aankomen.
Vorig jaar had Graspop ook als een van de enigen Iron Maiden, die nu alle andere festivals aandoen met dezelfde show.
Ik zie Ghost wel nog steeds mogelijk. Te meer omdat ze van niet al te ver moeten komen, en het kan voor hen ook een "generale repetitie" zijn om hun festivalproductie uit te testen.

hoe zeker was het dat the offspring naar werchter of lokeren ging?
als south afsluiter misschien wat overdreven maar past wel bij LP qua nostalgievibe..

Vorig jaar had Graspop ook als een van de enigen Iron Maiden, die nu alle andere festivals aandoen met dezelfde show.
Ik zie Ghost wel nog steeds mogelijk. Te meer omdat ze van niet al te ver moeten komen, en het kan voor hen ook een "generale repetitie" zijn om hun festivalproductie uit te testen.
Maiden is dan wel kind aan huis en Ghost (momenteel) nog niet denk ik. maar ik ben wel fan van het idee :D

Ik weet niet of mijn vertaler goed heeft gewerkt! Ik bedoel, GMM gaf zichtbaarheid aan deze groepen, niet andersom 😅🤣

hoe zeker was het dat the offspring naar werchter of lokeren ging?
als south afsluiter misschien wat overdreven maar past wel bij LP qua nostalgievibe..
Hun concert in brussel afgelopen maandag was uitverkocht, en ze hebben al overal shows staan, ik zie dus geen enkele reden om ze nog niet te hebben aangekondigd vorige week, moesten ze spelen op graspop.

Of zoals machinehead, was toen ook enige europese show en jaar erna hebben ze ook tour gedaan in de zomer. Maar op zich geen vreemd idee inderdaad

Gezamelijke aankondiging van graspop en hellfest is onwaarschijnlijk, want hellfest maakt volgende maandag hun volledige line up bekend. Moest graspop dezelfde dag een grote aankondiging doen hadden ze geen TBC moeten doen en 2 weken kunnen wachten met de aankondigingen van hun line up. (zou ik toch denken)

Ja maar...

ALS ze een headliner sharen (TBC op de donderdag), dan hoeft GMM toch niet persé op hetzelfde moment als Hellfest die aankondiging te doen.
Hellfest is sold out, dus die moeten niks meer verschuiven. Willen misschien gewoon exclusiviteit van aankondiging.

Ik acht de kans ook klein hoor, maar ben toch benieuwd.

• Leuk
Waarderingen: Steph85 en Loek123
Niet heel veel speciaal nieuws bij volgens mij. Hoogstends Sex pistols (hoef k zelf nie per se te zien.)
Black veil brides en voila mogen nog wel doorkomen van mij.
Sex Pistols was vorig jaar op Hellfest wel een highlight voor mij. Zet het zelf nooit op en ken er zeer weinig van, maar dat was wel ouderwets ''niet lullen maar poetsen'' muziek. Het stond ook niet normaal vol toen.
Meeste metal festivals rond graspop hebben hun grote namen al, dus de kans dat het iets als ghost gaat worden die nog hele tour moet aankondigen is onwaarschijnlijk. Mogelijk toch eerder iets als machinehead of behemoth vorige jaren, een iets "kleinere" naam dat we niet gaan zien aankomen.
Ik hoop dan eerder op een ''TOOL'' aankondiging in plaats van een ''kleinere'' naam. Zoveel groots staat er dit keer namelijk niet. Met Behemoth/Machinehead kan je best wegkomen als je al wat grote namen hebt staan. Maar Volbeat en Sabaton zijn wat mij betreft nou niet dezelfde categorie namen als IronMaiden/Slipknot/GnR/Scorpions. Even los van de kwaliteiten van sommige...

Moet even bedenken wat nog kaarten gaat schuiven voor de meer mainstream rocker die wel een extra vrije dag gaat opnemen van werk om de donderdag naar de weide te gaan. Er staat nu namelijk op donderdag nog niets wat je niet vorig jaar nog hebt kunnen zien op dezelfde plek of komend jaar goedkoper op een ander festival in een weekend. Dus zou ik toch verwachten dat op die plek nog echt iets groots moet komen.

Groots is niet hetzelfde als leuk trouwens. Gojira vind ik leuk, maar is denk ik niet groot genoeg. GnR vind ik geen reet aan, maar is denk ik dan wel weer groot genoeg (al vraag ik mij af of niet onderhand iedereen genezen is van Axl z'n gekrijs).

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71
Tijd genoeg toch om dagtickets te halen? Verkopen bijna nooit voor Nieuwjaar uit, toch?
De dag met tool was instant uitverkocht en vorig jaar was de im dag ook heel snel uitverkocht. Met de huidige line up zie ik de zaterdag nog wel relatief snel uitverkopen, de rest en combis zal wel even duren.

Users who are viewing this thread