Rock Werchter 2026

Zeker, maar je moet dan ook line up neerzetten waardoor mensen niet overwegen naar huis te gaan.

Vroeger werden popnamen niet zo snel groot, waardoor ze eerst in de tent stonden, waar het werkte. (Lady Gaga, Kesha, etc...)
Dua Lipa is een uitzondering, want draait al even mee, maar zo'n Sabrina Carpenter direct op de main als headliner ... beetje regen en de combi's zijn weg na 3 nummers vrees ik.

Vroeger werden popnamen niet zo snel groot, waardoor ze eerst in de tent stonden, waar het werkte. (Lady Gaga, Kesha, etc...)
Dua Lipa is een uitzondering, want draait al even mee, maar zo'n Sabrina Carpenter direct op de main als headliner ... beetje regen en de combi's zijn weg na 3 nummers vrees ik.
Zal er vanaf hangen hoe ze dat programmeren. Dagtickets zal het zeker verkopen. Maar dat is ongeveer 1/4de van de weide.

Undercard zal hoe dan ook goed voorzien moeten worden met wat gitaren indien we ervanuit gaan dat dit de headliners worden natuurlijk, wat zeer onwaarschijnlijk is zo vroeg.

• Leuk
Waarderingen: phil en musicislife
The undercard will have to be well stocked with some guitars anyway if we assume these will be the headliners of course, which is highly unlikely so early.
Not sure it’s that early? In 2 weeks at the latest we should know them all I’d think. But there could be other tours announced, at the minute it seems to just be a mixture of the same acts doing the rounds

Not sure it’s that early? In 2 weeks at the latest we should know them all I’d think. But there could be other tours announced, at the minute it seems to just be a mixture of the same acts doing the rounds
In vergelijking met andere jaren is het natuurlijk wel vroeg, maar ja elk jaar is dan ook weer anders.

Sabrina Carpenter stond in 2017 al in de trix. Het is nu niet dat die nog maar twee jaar bezig is.

Edit: Sommigen zien Fontaines al als headliner, die bestaan minder lang😉

• Leuk
Waarderingen: iPopz_Butaye
Idd sommige mensen eten liever een Big Mac dan in een sterrenrestaurant.
Maar we gaan nu toch niet doen alsof het ouvre van een Carpenter naast dat van Fontaines DC kan staan.
Uw vergelijking van eten loopt mank. Alleszins in haar genre doet ze toch iets goed, anders zou ze er niet staan.

Sabrina Carpenter stond in 2017 al in de trix. Het is nu niet dat die nog maar twee jaar bezig is.

Edit: Sommigen zien Fontaines al als headliner, die bestaan minder lang😉
Effe bezig maar komt hier toch niet van de grond? Vergelijk het met Dua Lipa, die vergelijking loopt minder mank dan Fontaines.

• Grrr
Waarderingen: Mr. Y
Van trix naar paleis 12 naar ing arena. Volgende stap is gewoon sportpaleis en bv headliner op werchter.
Niet zo zeer. Je moet muzikaal ook iets brengen qua airplay (en Paleis 12 en ING arena is hetzelfde natuurlijk).

Dua deed in dat opzicht PKP en Ab in 16, Werchter en de Lotto Arena in 17, Pukkelpop in 18, 2 Sportpaleizen in 22, Werchter in 24. Toch een ander track record en telkens opnieuw kwamen er hits uit.

• Leuk
Waarderingen: musicislife en vdb44
Niet zo zeer. Je moet muzikaal ook iets brengen qua airplay (en Paleis 12 en ING arena is hetzelfde natuurlijk).

Dua deed in dat opzicht PKP en Ab in 16, Werchter en de Lotto Arena in 17, Pukkelpop in 18, 2 Sportpaleizen in 22, Werchter in 24. Toch een ander track record en telkens opnieuw kwamen er hits uit.
Met andere woorden, als je Sabrina boekt als Werchter zijnde heb je iets exclusiever vast dan een Dua Lipa die al overal heeft gestaan😉

En 1 van de leegste weides die ik heb mogen aanschouwen.
Ik vond het een zeer routineuze show, zonde. Dat had ik bij Dua Lipa totaal niet.

Maar meningen mogen verschillen.
Het was ook koud en nat. Dat doet helaas ook veel aan de sfeer, maar ik had er idd ook meer van verwacht.

Users who are viewing this thread